Konkurs Wakacje na Giełdzie okazał się nie tylko świetną okazją do rywalizacji, ale przede wszystkim cenną lekcją dla przyszłych inwestorów. Przedstawiciele instytucji rynku kapitałowego zgodnie podkreślają, jak ważne są takie inicjatywy dla budowania świadomości finansowej Polaków i zachęcania ich do pomnażania oszczędności na giełdzie.


Inicjatywy takie jak konkurs Wakacje na Giełdzie w praktyczny sposób pokazują, jak zacząć inwestować, z czym się to wiąże oraz jaka jest paleta instrumentów finansowych dostępnych na warszawskim parkiecie. Istotną rolę tego typu akcji edukacyjnych podkreślają przedstawiciele firm i instytucji, które były w tym roku partnerami naszego konkursu.
– To była doskonała okazja dla uczestników do zdobycia wiedzy teoretycznej, ale też poznania praktycznych narzędzi związanych z inwestowaniem. To także dobry sposób na poczucie emocji i sprawdzenie siebie – mówi Radosław Olszewski, prezes Domu Maklerskiego BOŚ, podkreślając, że wspieranie edukacji jest częścią misji jego instytucji.
– Tego typu inicjatywy są niezwykle cenne dla rozwoju polskiego rynku kapitałowego. To dobry moment, żeby o rynku mówić, ponieważ polska giełda osiąga w tym roku swoje szczyty, rekordy i maksima – zauważył Maciej Trybuchowski, prezes Krajowego Depozytu Papierów Wartościowych.
W podobnym tonie wypowiada się przedstawiciel samej Giełdy, która jest razem z Bankier.pl współorganizatorem konkursu. – Inicjatywy takie jak Wakacje na Giełdzie wpisują się bardzo dobrze w szerzenie edukacji. Bardzo się cieszę, że to już druga edycja i wygląda na to, że doczekamy się co najmniej trzeciej – zaznaczył Michał Kobza, członek zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.
Partnerzy konkursu już teraz deklarują chęć udziału w kolejnych edycjach. – Cieszymy się, że mogliśmy wspierać konkurs i ufundować nagrody. Cieszy liczba uczestników mimo sezonu wakacyjnego i z niecierpliwością czekamy na kolejne takie wydarzenia – dodał Tomasz Wróbel, dyrektor w Beta ETF.
Ważną rolę w popularyzacji wiedzy o giełdzie odgrywają także spółki, które same są na niej notowane. – Jesteśmy spółką publiczną od wielu lat obecną na GPW i sami siebie postrzegamy jako bardzo atrakcyjny cel inwestycyjny. Chcielibyśmy, aby więcej Polaków inwestowało i korzystało z profitów, jakie daje możliwość inwestowania na giełdzie w Warszawie – powiedział Marcin Zaniewicz, konsultant biznesowy Asseco Poland.


















































