Lidl reaguje na koronawirusa. Będą zmiany w sklepach

Nie tylko Biedronka, ale też Lidl zapowiada zmiany w funkcjonowaniu sklepów w związku z epidemią koronawirusa. Sklepy pozostają otwarte, ale na klientów czekają zmiany. Sieć planuje m.in. osłony kas z pleksi i strefy wskazujące pożądaną odległość przy płatnościach za zakupy.

Również w Lidlu na klientów czekają zmiany z powodu koronawirusa
Również w Lidlu na klientów czekają zmiany z powodu koronawirusa (fot. Piotr Lampkowski / FORUM)

"Duże zmiany w sklepach Biedronka" - pisaliśmy wczoraj wieczorem, przytaczając treść najnowszego komunikatu sieci sklepów tej marki. Jeronimo Martins deklaruje podejmowanie zwiększonych środków ostrożności w walce z rozprzestrzenianiem się koronawirusa w Polsce. Nowości odczują zarówno klienci, jak i pracownicy. Tych z nich, którzy przekroczyli 60. rok życia, jako grupę podwyższonego ryzyka, Biedronka zwalnia z obowiązku świadczenia pracy. Mimo nieobecności, nadal mają otrzymywać pełne wynagrodzenia.

Jakie zmiany w Lidlu przez koronawirusa?

Również we wtorek temat koronawirusa podjęła sieć sklepów Lidl. W komunikacie skierowanym do klientów mowa m.in. o staraniach podejmowanych po to, żeby łańcuchy dostaw pozostały nieprzerwane, a w sklepach nie zabrakło produktów, które w ostatnich dniach cieszyły się zwiększonym zainteresowaniem.

Lidl, inaczej niż Biedronka, nie skraca godzin otwarcia sklepów. W obydwu sieciach dla klientów dostępne mają być plakaty i ulotki informujące o sposobach na ograniczanie ryzyka zachorowania na COVID-19. Sklepy mają być też wyposażane w płyny antybakteryjne i środki odkażające.

Podobnie jak w Biedronce, także w Lidlu niebawem pojawić mają się osłony kas z pleksi, zwiększające bezpieczeństwo pracowników sieci.

Tak jedna, jak i druga sieć planuje wyznaczanie na podłodze stref bezpieczeństwa, wskazujących pożądaną odległość kupującego od sprzedawcy w strefie kas. Lidl zaleca, by klienci pilnowali także odległości pomiędzy sobą - sugerując min. 1,5 metra dystansu.

Podobnie jak wiele innych sieci, również Lidl zachęca do porzucenia gotówki na rzecz płatności bezgotówkowych i korzystania z kas samoobsługowych zamiast kontaktu z kasjerem.

Lidl Pay - jeszcze jedna nowość dla klientów

Niemiecka sieć sklepów znalazła się dziś na czołówkach z jeszcze jednego powodu. Zgodnie z zapowiedziami, udostępnia klientom płatności mobilne Lidl Pay. Odpowiednia opcja pojawiła się już w sklepowej aplikacji na smartfony. "Aby dokonać płatności, należy uruchomić aplikację i kartę Lidl Plus" - więcej na temat w dzisiejszym tekście Wojciecha Boczonia.

Jakie zmiany w innych marketach?

Nie tylko Biedronka czy Lidl, ale też Carrefour, Kaufland, Aldi i inne markety wprowadziły w ostatnim czasie szereg nowych zaleceń dla klientów. Mianownik jest wspólny - ograniczanie ryzyka związanego z rozprzestrzenianiem się koronawirusa. O tym, jakie zmiany czekają na klientów innych sklepów, w tym marketów budowlanych (Leroy Merlin, Castorama, Obi) piszemy więcej w tym artykule.

MW

Źródło:
Firmy:
Tematy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 1 cezary

zastanawia mnie to, ze nadal w tych sklepach nie ma kas samoobslugowych ktore przyspieszaja rotacje klientow a w obecjen sytuacji ograniczaja mozliwosc kontaktu pracownika z klientem.

! Odpowiedz
0 17 bha

W Sieciówkach myć Non Stop wóżki ,koszyki ,blaty kas.....

! Odpowiedz
2 25 degrengolada

pleksiglas to jeden z najlepszych pomysłów w walce z zarazkiem. Oddaję hołd nieznanemu pomysłodawcy. Czapki z głów.

! Odpowiedz
0 55 karbinadel

Jeszce nie tak dawno we wszystkich bankach, pocztach, urzędach i wielu sklepach były szyby oddzielające kasjera lub urzędnika od klienta. Dziś zostały tylko w kantorach

! Odpowiedz
0 49 zenonn odpowiada karbinadel

Na dworcach kolejowych bilet, pieniądze przekazywano małą szufladką pod szybą.
Aptekarze już kilka lat temu żądali powrotu szyb w aptekach (po tym jak dźgnął farmaceutkę zakażoną igłą)
Dlaczego zlikwidowano? sprowadzanie farmaceuty do roli sprzedawcy, który ma zwiększać obroty apteki.

Szyba oddzielająca farmaceutę od pacjenta, to bezpieczeństwo – w wielu aspektach. Najistotniejszym jest przenoszenie chorób. Kto choć trochę przepracował w aptece z szybą (jak niżej podpisany) ten doskonale wie, jak brudna jest ona pod koniec dnia. A wszystko przez kaszlących pacjentów, którzy wyrzucają w ten sposób z siebie chorobotwórcze kropelki. Pod koniec dnia szyba robi się od nich matowa. I teraz wyobraźmy sobie, że tej szyby nie ma. Gdzie cała ta flegma ląduje? Oczywiście, że na farmaceucie! Jest nią w niewidoczny sposób pokryty od pasa w górę. Ale… nie ma to jak bliskość farmaceuty z pacjentem!

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 10 zenonn odpowiada zenonn

https://mgr.farm/opinie/zadamy-powrotu-szyb-w-aptekach/

! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne