Sieć marketów Lidl wprowadza w swoich niemieckich placówkach wielorazowe torby na owoce i warzywa. To ukłon w stronę klientów idących z trendem "zero waste".
Nowe opakowania pojawią się w 3200 niemieckich sklepach Lidla już 26 sierpnia. Będą wykonane z polieastrowej siateczki (to materiał nadający się w 100 proc. do recyklingu) i będzie można włożyć do nich produkty o wadze maksymalnie 5 kg. Torby można prać w temperaturze 30 stopni.
Klient znajdzie je w dziale owocowo-warzywnym, będą pakowane po 2 sztuki i trzeba będzie zapłacić za nie 49 eurocentów. Sprzedawca, ważąc zapakowane w nowe torby produkty, odejmie 8 gramów - tyle bowiem wynosi waga torby.
"Zwłaszcza w sektorze owoców i warzyw coraz więcej klientów chce produktów nieopakowanych. Aby bezpiecznie przewieźć je do domu, oferujemy siatkę wielokrotnego użytku, której można używać zamiast klasycznej foliówki. Redukcja plastiku w naszym asortymencie jest dla nas ważna" - mówi Jan Bock, kierownik ds. zakupów w Lidl Niemcy.
Czym jest "zero waste"?
Trend "zero waste" w ostatnim czasie zyskuje wielu zwolenników. Polega on na ograniczaniu używania plastiku i próbach wytwarzania jak najmniejszej ilości odpadów, by nie zanieczyszczać środowiska.
Życie wedle idei "zero waste" sprowadza się do stosowania określonych zasad tzw. 5R odmawiaj (refuse), ograniczaj (reduce), wykorzystaj ponownie (reuse), recyklinguj (recycle), kompostuj (rot).
W trend ten wpisuje się także Carrefour, który w ostatnim czasie do placówek w całej Polsce wprowadził możliwość zakupu produktów na wagę do własnych opakowań.
