Jeronimo Martins Group, właściciel Biedronki, ocenia, że polski rynek jest nadal bardzo konkurencyjny, a klienci pozostają ostrożni. Sieć zwiększa udziały rynkowe - poinformowała Ana Luisa Virginia, dyrektor finansowa Jeronimo Martins Group.


"Polski rynek pozostaje bardzo konkurencyjny. (…) Działamy w warunkach niskiej inflacji koszyka w porównaniu z nadal wysoką inflacją kosztów, co oznacza, że wszyscy gracze są pod większą presją, a to naprawdę nasila konkurencję na rynku" - powiedziała podczas czwartkowej telekonferencji Ana Luisa Virginia, dyrektor finansowa Jeronimo Martins.
"Dlatego musimy być pewni, że nadal jesteśmy liderami pod względem cen” - dodała.
Jak wskazała, Biedronka nadal zyskuje udziały rynkowe, a z danych GfK wynika, że do sierpnia udział ten wzrósł 0,2 pkt. proc. Jej zdaniem we wrześniu ten wzrost mógł być wyższy.
Ana Luisa Virginia oceniła, że klienci są nadal ostrożni i niechętnie kupują droższe produkty spożywcze.
Grupa poinformowała, że priorytetem dla Biedronki nadal będzie sprzedaż. Aby chronić rentowność i reagować na presję wynikającą z niskiej inflacji koszyka, rosnących kosztów wynagrodzeń i słabej dynamiki konsumpcji żywności w kraju, Biedronka będzie nadal koncentrować się na efektywności kosztowej i wdrażać dodatkowe środki zwiększające wydajność.
Przychody Biedronki w III kwartale wyniosły 6,4 mld euro, czyli wzrosły o 8 proc. rdr, a w walucie lokalnej wzrosły o 7,4 proc. rdr. Po trzech kwartałach sprzedaż wyniosła 18,753 mld euro (wzrost o 7,4 proc. rdr i wzrost o 5,8 proc. w walucie lokalnej).
Sprzedaż LFL w Biedronce wzrosła w III kw. o 3,6 proc., a po 9 miesiącach wzrost LFL wyniósł 1,8 proc.
EBITDA Biedronki wyniosła po trzech kwartałach 1.477 mln euro wobec 1.343 mln euro przed rokiem. Marża EBITDA wzrosła do 7,9 proc. z 7,7 proc. rok wcześniej.
Sieć od początku 2025 roku otworzyła 111 sklepów i przebudowała 110 lokalizacji. W całym roku ma otworzyć od 130 do 150 sklepów (netto). Program renowacji ma objąć około 200 lokalizacji. W planach jest też nowe centrum dystrybucyjne.
Po trzech kwartałach 2025 roku EBITDA grupy Jeronimo Martins wzrosła o 10,9 proc. rdr do 1,811 mld euro przy przychodach na poziomie 26,534 mld euro (wzrost o 7,1 proc. rdr). Zysk netto jednostki dominującej wyniósł 484 mln euro (wzrost o 10 proc. rdr).
"Wchodząc w ostatni kwartał roku i kluczowy okres świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku, nadal koncentrujemy się na zaspokajaniu potrzeb naszych klientów, kontynuując jednocześnie kluczowe projekty inwestycyjne, które mają zostać zrealizowane do końca roku" - powiedział dyrektor finansowa Jeronimo Martins. (PAP Biznes)
pel/ gor/






















































