REKLAMA

Biedronka nie odpuści wojny z Lidlem? "Musimy być pewni, że nadal jesteśmy liderami pod względem cen"

2025-10-30 11:04
publikacja
2025-10-30 11:04

Jeronimo Martins Group, właściciel Biedronki, ocenia, że polski rynek jest nadal bardzo konkurencyjny, a klienci pozostają ostrożni. Sieć zwiększa udziały rynkowe - poinformowała Ana Luisa Virginia, dyrektor finansowa Jeronimo Martins Group.

Biedronka nie odpuści wojny z Lidlem? "Musimy być pewni, że nadal jesteśmy liderami pod względem cen"
Biedronka nie odpuści wojny z Lidlem? "Musimy być pewni, że nadal jesteśmy liderami pod względem cen"
fot. JACEK KOSLICKI / / FOTONEWS

"Polski rynek pozostaje bardzo konkurencyjny. (…) Działamy w warunkach niskiej inflacji koszyka w porównaniu z nadal wysoką inflacją kosztów, co oznacza, że wszyscy gracze są pod większą presją, a to naprawdę nasila konkurencję na rynku" - powiedziała podczas czwartkowej telekonferencji Ana Luisa Virginia, dyrektor finansowa Jeronimo Martins.

"Dlatego musimy być pewni, że nadal jesteśmy liderami pod względem cen” - dodała.

Jak wskazała, Biedronka nadal zyskuje udziały rynkowe, a z danych GfK wynika, że do sierpnia udział ten wzrósł 0,2 pkt. proc. Jej zdaniem we wrześniu ten wzrost mógł być wyższy.

Ana Luisa Virginia oceniła, że klienci są nadal ostrożni i niechętnie kupują droższe produkty spożywcze.

Grupa poinformowała, że priorytetem dla Biedronki nadal będzie sprzedaż. Aby chronić rentowność i reagować na presję wynikającą z niskiej inflacji koszyka, rosnących kosztów wynagrodzeń i słabej dynamiki konsumpcji żywności w kraju, Biedronka będzie nadal koncentrować się na efektywności kosztowej i wdrażać dodatkowe środki zwiększające wydajność.

Przychody Biedronki w III kwartale wyniosły 6,4 mld euro, czyli wzrosły o 8 proc. rdr, a w walucie lokalnej wzrosły o 7,4 proc. rdr. Po trzech kwartałach sprzedaż wyniosła 18,753 mld euro (wzrost o 7,4 proc. rdr i wzrost o 5,8 proc. w walucie lokalnej).

Sprzedaż LFL w Biedronce wzrosła w III kw. o 3,6 proc., a po 9 miesiącach wzrost LFL wyniósł 1,8 proc.

EBITDA Biedronki wyniosła po trzech kwartałach 1.477 mln euro wobec 1.343 mln euro przed rokiem. Marża EBITDA wzrosła do 7,9 proc. z 7,7 proc. rok wcześniej.

Sieć od początku 2025 roku otworzyła 111 sklepów i przebudowała 110 lokalizacji. W całym roku ma otworzyć od 130 do 150 sklepów (netto). Program renowacji ma objąć około 200 lokalizacji. W planach jest też nowe centrum dystrybucyjne.

Po trzech kwartałach 2025 roku EBITDA grupy Jeronimo Martins wzrosła o 10,9 proc. rdr do 1,811 mld euro przy przychodach na poziomie 26,534 mld euro (wzrost o 7,1 proc. rdr). Zysk netto jednostki dominującej wyniósł 484 mln euro (wzrost o 10 proc. rdr).

"Wchodząc w ostatni kwartał roku i kluczowy okres świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku, nadal koncentrujemy się na zaspokajaniu potrzeb naszych klientów, kontynuując jednocześnie kluczowe projekty inwestycyjne, które mają zostać zrealizowane do końca roku" - powiedział dyrektor finansowa Jeronimo Martins. (PAP Biznes)

pel/ gor/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (6)

dodaj komentarz
helixo
Liderem to oni są ale pod względem patologi, kiedy uokik się dobierze do chlewionki? I do tego sanepid za brud?
marianpazdzioch
Dwa sklepy mają ponad 60% rynku. A 3 - ponad 70%. Czy to jest konkurencyjny rynek, to niech każdy sobie odpowie we własnym serduszku.
suba
pitu pitu, teraz to wy macie zmowe cenową...
bha
Myślę sobie że to też dla nich jest B. dobra dodatkowa reklama tego że tak Niby bardzo walczą na rynku o coraz to Niby z roku na rok niższe ceny w Detalu???.
tomitomi
Bierdonka - owad , który się żywi p-o lską biedą !

Powiązane: Zakupy

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki