REKLAMA
ZOOM NA SPÓŁKI

Lenovo zapowiada ekspansję

2011-06-02 16:00
publikacja
2011-06-02 16:00
Lenovo  przejmuje niemiecką firmy MEDION AG lidera na rynku komputerów osobistych, produktów multimedialnych, mobilnych usług telekomunikacyjnych oraz elektroniki użytkowej. Po finalizacji przejęcia Lenovo podwoi swój udział w rynku niemieckim i zostanie trzecią pod względem wielkości firmą komputerową na największym rynku komputerowym Europy.

Połączona firma będzie mieć ponad 14-procentowy udział w niemieckim rynku komputerowym, a jej udział w zachodnioeuropejskim rynku komputerowym wyniesie około 7,5%. Porozumienie to będzie także sprzyjać ekspansji Lenovo na rynku konsumenckich komputerów osobistych oraz na szybko rozwijającym się rynku mobilnego Internetu.

Połączone firmy spodziewają się również korzyści wynikających ze współpracy, globalnej skali, oszczędności i synergii w dziedzinie zaopatrzenia, globalnego łańcucha dostaw, tworzenia oprogramowania, kanałów dystrybucji oraz innowacyjności w zakresie produktów i modeli biznesowych.

Na mocy porozumienia Lenovo zaoferuje publiczny wykup wszystkich pozostających w obrocie akcji publicznych MEDION AG po 13 euro za akcję w gotówce. Cena ofertowa jest o 29% wyższa od średniej ceny zamknięcia za ostatnie 30 dni kalendarzowych oraz o 27% wyższa od średniej ceny zamknięcia za ostatnie 90 dni kalendarzowych.

Umocnienie pozycji w Europie

W zeszłym tygodniu firma Lenovo poinformowała o swoich wynikach w roku finansowym 2010-2011. Po raz pierwszy obroty firmy przekroczyły poziom 21 miliardów USD, a wzrost odnotowano we wszystkich segmentach oraz liniach produktowych. Pod względem rozwoju firma wyprzedziła rynek światowy z wynikiem 28,2% wobec 7,4%. Wzrosła ponadto rentowność i pozycja rynkowa Lenovo w Europie Zachodniej i Niemczech.

„Porozumienie z firmą MEDION AG przyspieszy naszą penetrację rynku konsumenckiego w Europie Zachodniej, a w szczególności w Niemczech. Wykorzystując znajomość zachodnioeuropejskiego rynku detalicznego, jaką dysponuje MEDION AG, zyskamy dodatkowe możliwości rozwoju. Naszym zdaniem pozycje rynkowe obu firm dopełniają się nawzajem i doskonale pasują do naszej strategii ochrony i ataku. Mamy już doświadczenie w integracji firm technologicznych w celu wykorzystania efektu skali oraz synergii operacyjnej do zwiększenia konkurencyjności” — dodał Milko van Duijl, prezes Grupy Rynków Dojrzałych firmy Lenovo.

Po zawarciu transakcji obie firmy zamierzają kontynuować swoją działalność jak dotychczas, łącznie z obsługą klientów, dostawami produktów i realizacją zobowiązań gwarancyjnych. W krótszej perspektywie MEDION AG i Lenovo utrzymają swoje marki produktowe i będą prowadzić sprzedaż oraz udzielać wsparcia dotychczasowymi kanałami.


Robert Kamiński

Źródło:
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Nowe technologie

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki