REKLAMA
GPW

LPP zakłada w '17 r. 11 proc. wzrostu powierzchni; podtrzymuje cel 52-53 proc. marży brutto (opis)

2017-05-17 06:26
publikacja
2017-05-17 06:26

Grupa LPP zakłada w 2017 roku wzrost powierzchni sieci sklepów o 11 proc. rdr, czyli o ok. 102,2 tys. m kw. i nakłady inwestycyjne na poziomie ok. 430 mln zł - podała spółka w raporcie kwartalnym. Wcześniej spółka zapowiadała wzrost powierzchni w tym roku o 12 proc. i CAPEX w wysokości ok. 440 mln zł. LPP podtrzymuje cel marży brutto na poziomie 52-53 proc.

LPP podało w prezentacji, że w roku 2017 planowane jest zwiększenie powierzchni sieci sklepów o 11 proc. rdr, do 1.022,9 tys. m kw. Tymczasem w lutym spółka zapowiadała wzrost sieci o 12 proc. rdr, do 1.028,6 tys. m kw.

Na koniec roku powierzchnia handlowa sieci w Polsce ma wynieść 513,2 tys. m kw. (wzrost o 3 proc. rdr), w Europie 251 tys. m kw (wzrost o 20 proc. rdr), w regionie CIS 250,5 tys. m kw (wzrost o 21 proc. rdr), a na Bliskim Wschodzie 8,2 tys. m kw (wzrost o 8 proc. rdr).

Na koniec 2017 roku sklepy Reserved mają być w 22 krajach. 4 nowe kraje w tym roku to Serbia i Wielka Brytania (sklepy własne) oraz Białoruś i Kazachstan (sklepy franczyzowe).

Wśród celów na 2017 rok spółka wymienia w prezentacji kontynuację rozwoju w Europie Środkowo-Wschodniej, przyśpieszenie wzrostu w rejonie CIS i w regionie SEE (głównie w Rumunii, wejście do Serbii) oraz kolejne sklepy w Europie Zachodniej (Niemcy i Wielka Brytania).

Planowany capex w 2017 roku to ok. 430 mln zł, co oznacza wzrost o ok. 60 proc. rdr ze względu na szybszy przyrost powierzchni handlowej (planowane wydatki na sklepy to 370 mln zł), a wydatki na siedzibę (60 mln zł).

LPP podało w prezentacji, że celem spółki jest kontynuacja wzrostu sprzedaży grupy powyżej wzrostu powierzchni (dodatnie LFL na wszystkich markach).

LPP zakłada wzrost marży brutto w stosunku do poziomów z 2016 roku. Podtrzymuje, że marża grupy powinna znaleźć się w przedziale 52-53 proc.

Celem na 2017 rok jest też utrzymanie długu netto na niskim poziomie, m.in. przez dalszą poprawę kapitału obrotowego. Celem jest zrównanie poziomu zobowiązań do poziomu zapasów.

Wśród szans na ten rok spółka wymienia w prezentacji poprawę sprzedaży w sklepach porównywalnych rdr oraz dynamiczny rozwój e-commerce (wejście na 6 nowych rynków).

LPP oczekuje trzycyfrowego wzrostu przychodów on-line w 2017 roku.

Spółka planuje uruchomienie w pierwszej połowie 2017 roku sklepów on-line pięciu marek na Litwie, Łotwie, Estonii, a w drugiej połowie 2017 roku w Rosji i na Ukrainie. Przed otwarciem flagowego salonu w Londynie LPP uruchomi sklep on-line marki Reserved w tym kraju. Spółka podtrzymuje, że jej celem jest osiągnięcie do 2020 roku sprzedaży internetowej stanowiącej 7-8 proc. sprzedaży grupy.

Wśród czynników wpływających na wyniki grupy w najbliższym czasie LPP wymienia m.in. poziom kurs PLN wobec USD i EUR, a także rubla rosyjskiego RUB oraz hrywny ukraińskiej UAH, ewentualny zakaz handlu w niedzielę (19 proc. przychodów z Polski) oraz presję na koszty SG&A/m kw., w szczególności na koszty personelu. (PAP Biznes)

pel/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Najlepsze konta premium – wrzesień 2025 r.
Najlepsze konta premium – wrzesień 2025 r.
Advertisement

Komentarze (8)

dodaj komentarz
~h2o
Bardzo dobry ruch ze strony spółki. Europa środkowo wschodnia będzie się w niedługiej przyszłości rozwijała w najszybszym tempie. Dlatego warto tam inwestować.
~katowiczanka
Mają już tyle salonów, a dalej są w stanie zainwestować w zwiększenie powierzchni aż o 11%, chyba mają zapędy imperialistyczne :) nie sądziłem, że jakąkolwiek polską markę stać na tak ambitne plany ekspansji.
~Lewczyk
Skoro klienci są zadowoleni z ich produktów to jedynym wyjściem jest ciągły rozwój i zwiększanie dostępu do swoich produktów. Od początku mieli obrane jasne cele i tego sie trzymają.
~jimmy
Nie tylko Reseved, także Sinsay czy Cropp należą do grupy LPP. Jedna z większych polskich firm.
~inzynier
wg Forbesa pod względem wartości jest to druga największa prywatna firma w Polsce, pierwszą jest cyfrowy polsat, jeśli chodzi o wartość firmy to w branży odzieżowej nie ma co innych do nich porównywać, ogromna różnica
~Wiesław
trochę się zdziwiłem, że reserved to polska marka, mocno znana więc myślałem z z USA, jestem dumny
~Katarina
W większych miastach znika coraz więcej małych budek i sklepików z ciuchami. Myślę że to kwestia czasu aż LPP przejmie pozostałych klientów ciuchów w konkurencyjnych cenach. Mają wszystko żeby tak się stało.
~mac
rozwój e-commerce powinien podciągnąć trochę wyniki za uszy powinni jeszcze bardziej na tym kanale sprzedaży się skupić

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki