LPP chce w ciągu 3-4 lat otworzyć 30 sklepów nowej marki. W tym czasie wydatki na nowy brand pochłoną ok. 60 mln zł - powiedział na konferencji wiceprezes Przemysław Lutkiewicz.
"Planujemy otwarcie 30 sklepów w najlepszych galeriach w Polsce w ciągu 3-4 lat. Każdy sklep to koszt ok. 2 mln zł. Czyli mówimy o kwocie 60 mln zł dla nowej marki w tym czasie" - powiedział wiceprezes.
W 2016 planowane jest otwarcie 8-10 takich sklepów.
Lutkiewicz ocenia, że pierwszy duży zysk przyniesie trzeci rok działalności marki.
"Pierwszy i drugi rok to będzie jeszcze czas znaczących inwestycji" - powiedział wiceprezes.
NAKŁADY INWESTYCYJNE W '16 PODOBNE JAK W TYM ROKU
Ogólne nakłady inwestycyjne grupy w 2016 r. będą podobne do tegorocznych i wyniosą ok. 400 mln zł.
W 2015 r. rozwój sieci pochłonie 390 mln zł.
"390 mln zł inwestujemy w tym roku - to trochę mniej niż wcześniej zapowiadaliśmy, a wynika to z przesunięć otwarć części sklepów" - powiedział Lutkiewicz.
W 2016 roku spółka zamierza uruchomić pierwsze sklepy w Kazachstanie i na Białorusi. Będą to placówki franczyzowe.
Według planów spółki w przyszłym roku ma powstać 10 sklepów na Białorusi, w Mińsku i pięciu w Kazachstanie.
"Myśląc o dalszej przyszłości patrzymy na Słowenię, Serbię, ale na razie za wcześnie, by mówić o konkretnych planach" - powiedział wiceprezes. (PAP)
morb/ kuc/ ana/