REKLAMA

LG Chem wybuduje fabrykę baterii do aut elektrycznych w TSSE Euro-Park Wisłosan

2017-10-12 10:18
publikacja
2017-10-12 10:18

Agencja Rozwoju Przemysłu (ARP) w imieniu ministra rozwoju udzieliła LG Chem Wrocław Energy zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej w podstrefie Wrocław-Kobierzyce w TSSE Euro-Park Wisłosan. Dzięki inwestycji w 2018 r. powstanie fabryka produkująca baterie do samochodów elektrycznych. W nowych zakładach LG Chem zatrudnienie znajdzie ok. 2,5 tys. pracowników.

fot. Krzysztof Zatycki / / Reuters

"To jest strategia odpowiedzialnego rozwoju premiera Morawieckiego i polskiego rządu w działaniu. To skutkuje takimi inwestycjami jak ta. To największa inwestycja przemysłowa w ostatnich latach w Polsce. Spowoduje zasilenie europejskiego rynku motoryzacyjnego w baterie litowo-jonowe" - powiedział prezes ARP Chludziński podczas konferencji prasowej.

"Teraz mamy szanse na to, by co 9 samochód w Europie miał baterię wyprodukowaną w Polsce. Ta inwestycja wpisuje się mocno w naszą strategię rozwoju elektromobilności" - wskazał wicepremier Mateusz Morawiecki podczas konferencji.

"Ta inwestycja cieszy mnie szczególnie dlatego, że ona wpisuje się bardzo mocno w naszą strategię elektromobilności" - mówił Morawiecki podczas uroczystości wręczenia koreańskiej firmie zezwolenia. Jak dodał, wszyscy widzimy, że trend elektromobilności jest trendem przyszłości, już jest "za zakrętem", a Polska przyciąga coraz więcej inwestycji zagranicznych.

"Polska staje się jednym z kluczowych węzłów globalnego łańcucha wartości, i to w przemysłach tak zaawansowanych jak elektromobilność, czy przemysł motoryzacyjny" - ocenił wicepremier. Zaznaczył, że prowadzone są rozmowy z kilkunastoma przedsiębiorstwami koreańskimi.

Morawiecki poinformował, że w budżecie na 2018 rok i w kolejnych latach "część płatności na akcyzę" będzie alokowana w funduszu elektromobilności. "W budżecie przyszłorocznym i kolejnych lat część płatności na akcyzę będzie alokowana w funduszu elektromobilności, właśnie po to, żeby wesprzeć też krajowe inwestycje w zakresie elektromobilności" - powiedział Morawiecki.

Wicepremier dodał, że cieszy się, iż koreański inwestor nam zaufał.

"To jeden z dowodów, że nasz kraj jest bardzo otwarty (...). Chcemy przyciągać zaawansowanych technologicznie inwestorów - takim inwestorem jest LG Chem. To wyraźny znak, na to, że gospodarka przyspiesza, inwestycje przyspieszają, czego dowód już będziemy mieli w trzecim kwartale, bardzo wyraźny przyrost inwestycji" - zaznaczył Morawiecki. "Bardzo się z tego cieszę" - dodał.

Fabryka będzie mogła wyprodukować nawet 100 tys. szt. wysokowydajnych baterii do samochodów elektrycznych. Budowa zostanie ukończona w 2018 r. Fabryka ma być największą tego typu na kontynencie europejskim.

Bezpośrednio w nowych zakładach LG Chem zatrudnienie znajdzie ok. 2,5 tys. pracowników, a w ramach firm kooperujących łączna liczba nowych miejsc pracy może być nawet dwukrotnie wyższa. Wysoki poziom technologiczny produkcji oraz planowane przez firmę utworzenie ośrodka badawczo-rozwojowego będą wymagały zatrudnienia ok. 400 inżynierów różnych specjalności: automatyków, elektroników, chemików i informatyków. LG planuje nawiązanie współpracy z uczelniami technicznymi w Polsce, szczególnie z Politechniką Wrocławską.

Ponadto LG Chem zainwestowało 1,4 mld zł w LG Chem Wrocław Energy, która zarządza zakładem produkującym baterie oraz udzieliła gwarancji kredytowej 2,8 mld zł.

LG Chem jest firmą chemiczną, która działa w trzech obszarach biznesowych: petrochemicznym, IT i materiały elektroniczne, oraz rozwiązania energetyczne. Branża chemiczna wytwarza szeroką gamę produktów, od wyrobów petrochemicznych aż po specjalistyczne tworzywa sztuczne. Rozszerza również swój obszar działalności o zaawansowane technologicznie materiały elektroniczne i baterie.

ISBNews/PAP

Źródło:Bankier24
Tematy
Szukasz pracownika? Opublikuj pierwsze ogłoszenie o pracę już od 59,32 zł na Pracuj.pl!

Szukasz pracownika? Opublikuj pierwsze ogłoszenie o pracę już od 59,32 zł na Pracuj.pl!

Advertisement

Komentarze (17)

dodaj komentarz
wizytator
Przykładowo produkjemy już te bateryjki i teraz mam pytanie. GDZIE ta bateria będzie ładowana i co bedzie ZRÓDŁEM energii ? Czy aby nie nasz węgiel, bo coś mi tu smierdzi.
niepelnosprawny_org
to jest przyszłosc, baterie aut elektrycznych, dzisiaj, gdyby 2-rotnie zwiększyć zasięg aut elektrycznych, mamy całkiem inną gospodarkę na świecie, ropa zrzucona z piedestału, a wiadomo, ze rosja i inne kraje produkujace rope robią sie mniej przyjazne, gdy im sie nie spodoba "zakręcą kurek", mimo, iz stany to jest przyszłosc, baterie aut elektrycznych, dzisiaj, gdyby 2-rotnie zwiększyć zasięg aut elektrycznych, mamy całkiem inną gospodarkę na świecie, ropa zrzucona z piedestału, a wiadomo, ze rosja i inne kraje produkujace rope robią sie mniej przyjazne, gdy im sie nie spodoba "zakręcą kurek", mimo, iz stany juz duzo (i coraz wiecej ) produkuja ropy...
ajwaj
Na konkrety, FAKTY, argumenty - mantra Web-BRIGADEN PISiu jedna :)

"Polakowi to zafsze nie dopsze" :)
antek10
Polak to typ człowieka ktoremu zawsze źle. Widać to na forum.
niewierzacyateusz
zaraz tam Polak :) na bankierze ciągle narzekają ci sami zawodowi narzekacze, co wyraźnie widać odkąd na bankierze trzeba się logować i narzekacze nie mogą pisać pod 10 różnymi pseudonimami , stale przewija się kilka tych samych ciągle narzekających i wieszczących katastrofę nicków
com odpowiada niewierzacyateusz
Zawodowi, ale nie narzekacze, tylko rosyjskie trolle, co można poznać po rusycyzmach, rzadkim używaniem typowo polskich znaków. Udzielają się zwłaszcza pod artykułami o Rosji. To są zombie Putina. Służą tyranowi, który zostawił marynarzy Kurska na dnie morza. Nie wiem tylko dlaczego Bankier nic z tym nie robi?
tf_piotrw
Pomijam aspekt ekonomiczny, ale z ekologią nie ma to wiele wspólnego...
Wyprodukowanie baterii do samochodu elektrycznego wymaga olbrzymich nakładów energii, a tą w Polsce produkuje się z węgla.. czyli sama bateria będzie już na początkowym etapie nieekologiczna...
Dodać do tego, że w Polsce samochody będą ładowane
Pomijam aspekt ekonomiczny, ale z ekologią nie ma to wiele wspólnego...
Wyprodukowanie baterii do samochodu elektrycznego wymaga olbrzymich nakładów energii, a tą w Polsce produkuje się z węgla.. czyli sama bateria będzie już na początkowym etapie nieekologiczna...
Dodać do tego, że w Polsce samochody będą ładowane prądem z węgla i sens inwestycji z punktu widzenia "carbon footprint" nie ma większego sensu...
antybolszewik
Czyli green-field w strefie - To oznacza, że przez kilka, kilkanaście lat firma LG nie będzie płacić podatków. Jak to ma się do kampanii rządowej, że obce firmy nie płacą podatków w Polsce?
Czy rząd widzi związek pomiędzy prawem podatkowym jakie sam stanowi a wpływami do budżetu?
ajwaj
Po okresie zwolnien podatkowych firme sprzeda sie np. Firmie Jutrzenka SAN ESCOBAR z.o.o., zarobiona przez pracowników kasa zasili supermarkety oligarchów na Ukrainie :)

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki