REKLAMA
ZOOM NA RYNKI

Kłopoty właścicieli francuskich aut. 760 tys. samochodów wezwanych do serwisu

Marcin Kaźmierczak2024-10-30 09:30redaktor Bankier.pl
publikacja
2024-10-30 09:30

Wadliwy rozrząd to po raz kolejny problem właścicieli francuskich aut produkowanych przez koncern Stellantis. Tym razem kłopoty dotyczą posiadaczy peugeotów i citroenów z wysokoprężnymi silnikami 1.5 BlueHDI.

Kłopoty właścicieli francuskich aut. 760 tys. samochodów wezwanych do serwisu
Kłopoty właścicieli francuskich aut. 760 tys. samochodów wezwanych do serwisu
fot. 4 PM production /

Do serwisu będą musieli udać się właściciele 12 modeli z logo Peugeota i Citroena na maskach. Łącznie w Europie kampania naprawcza obejmie 760 tys. samochodów.

To auta wyprodukowane pomiędzy styczniem 2018 a grudniem 2021 r. Mowa o modelach:

  • peugeot 208,
  • peugeot 2008,
  • peugeot 308,
  • peugeot 3008,
  • peugeot 508,
  • peugeot 5008,
  • peugeot rifter,
  • citroen c3,
  • citroen c3 aircross,
  • citroen c4 picasso,
  • citroen c5 aircross,
  • citroen berlingo

Jak informuje serwis francuskie.pl, problematyczne w silnikach 1.5 BlueHDI okazały się łańcuchy napędowe wałka rozrządu. Ich wadliwe wykonanie może prowadzić do poważnych usterek, łącznie z zerwaniem łańcucha.

Naprawie będą podlegały wszystkie auta, w których mechanicy podczas wizyty w ASO wykryją odbiegający od normy dźwięk silnika. Jeśli test dźwięku zostanie oblany, w autach o przebiegu powyżej 120 tys. km będzie wymieniany cały rozrząd. W pojazdach o niższym kilometrażu rozrząd będzie naprawiany.

Co istotne, właściciele aut objętych naprawą będą mogli liczyć na auta zastępcze.

Rozrząd zmorą Stellantisa

To kolejny silnik, z którym właściciele aut produkowanych przez koncern Stellantis mają kłopot. Wcześniej głośno było o problemach z rozrządem w silnikach 1,2 PureTech.

Według przedstawicieli koncernu Stellantis problem z rozrządami został rozwiązany w połowie 2022 r. Od czerwca 2022 r. w autach montowane są bowiem łańcuchy rozrządu nowej generacji. Przedłużona – do 175 tys. km – została także ich gwarancja. Skorzystanie z niej jest jednak możliwe jedynie, jeśli auto przechodziło zalecane przez producenta przeglądy, niekoniecznie w autoryzowanych stacjach obsługi.

Źródło:
Marcin Kaźmierczak
Marcin Kaźmierczak
redaktor Bankier.pl

Redaktor Bankier.pl. Zajmuje się tematyką nieruchomości. Przygotowuje raporty dotyczące cen mieszkań, pisze o trendach na tym rynku, monitoruje najciekawsze inwestycje w Polsce i za granicą. Na co dzień śledzi także rynek motoryzacyjny, a swoimi spostrzeżeniami dzieli się w sekcji Moto portalu Bankier.pl. Absolwent politologii na Uniwersytecie Wrocławskim. Tel. 539 672 383.

Tematy
Załóż konto osobiste w apce Moje ING i zyskaj 500 zł w promocji „Mobilni zyskują”
Załóż konto osobiste w apce Moje ING i zyskaj 500 zł w promocji „Mobilni zyskują”

Komentarze (6)

dodaj komentarz
maciejbluehdi
Peugeot Partner czemu nie został wymieniony ?? Napędza go taki sam motor 1.5bluehdi
to_i_owo
A ja jestem pełen podziwu dla Stellantisa
Mając w portfolio takie marki jak Peugeot, Citroen, Fiat, Jeep, Alfa, itp osiągać zyski to trzeba umieć
Przecież to synonimy awaryjności, niskiej jakości, nic z premium
sterl
Niemieckie premium kilka milionów stoi na pustyni ze zwrotów bo oszukiwali na jakości silników..
wnr
A mieli świetne multijety od fiata, ale postanowili je zaorać i używać tylko francuskie
zoomek
Nie czarujmy się - to celowe inżynieryjne sztuczki aby auta zbyt długo nie służyły.
Czeba nowe kupować! Wtedy ślad węglowy jest koszerniejszy!

Powiązane: Motoryzacja

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki