Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdziła prospekt emisyjny związany z ofertą publiczną Multimedia Polska - podała KNF w komunikacie.
Prospekt dotyczy oferty publicznej sprzedaży akcji serii A spółki oraz zamiaru ubiegania się o ich dopuszczenie do obrotu na rynku regulowanym GPW.
Oferującym jest UniCredit CAIB.
Pod koniec marca spółka informowała o zamiarze przeprowadzenia oferty publicznej. Planowana oferta publiczna ma obejmować akcje sprzedawane przez obecnych akcjonariuszy Multimedia Polska: M2 Investments Limited, Tri Media Holdings Limited, Dunaville Trading Limited oraz Collegium Anetta Kolasińska i Wspólnicy. Intencją akcjonariuszy sprzedających było zaoferować do 49,2 proc. akcji spółki w ofercie.
Spółka była wcześniej notowana na giełdzie. W listopadzie 2011 roku została wycofana z GPW po tym, jak wcześniej jej większościowi akcjonariusze, posiadający łącznie 90,6 proc. akcji, zawarli porozumienie dotyczące przeprowadzenia przymusowego wykupu akcji.
Multimedia Polska dostarcza usługi telewizji, internetu i telefonii na krajowym rynku. Z sieci grupy korzysta 826 tys. klientów, którym Multimedia Polska dostarcza około 1,5 mln usług.
W segmencie telewizji firma oferuje m.in telewizję cyfrową, telewizję analogową, kanały premium i VoD. Liczba usług w tym segmencie w 2013 r. wyniosła 751 tys.
Grupa oferuje też dostęp do przewodowego i bezprzewodowego szerokopasmowego internetu. W 2013 r. liczba usług internetowych wyniosła 500 tys.
W segmencie telefonii liczba usług spółki wynosi 285 tys. Od stycznia 2014 r. Multimedia Polska ofertuje również usługi telefonii mobilnej w modelu MVNO.
W 2013 r. skorygowana EBITDA grupy wzrosła o 1,2 proc. i wyniosła 355,5 mln zł. Przychody wzrosły o 2 proc. do 699,2 mln zł. (PAP)
kuc/ osz/