Spółka Jujubee zapowiedziała, że już za miesiąc gracze będą mogli zagrać w grę strategiczną „COVID: The Outbreak”.


Ogłoszona przez notowaną na NewConnect spółkę Jujubee gra „COVID: The Outbreak” ma być strategią czasu rzeczywistego, która pozwoli graczom na walkę z wciąż trwającą epidemią. Premiera tytułu została zaplanowana na 29 maja.
- Zadaniem gracza w „COVID: The Outbreak” będzie kierowanie globalną organizacją zdrowia celem powstrzymania rozprzestrzeniania się koronawirusa i uratowania ludzkości. Gra będzie zawierać treści edukacyjne, w tym krótki film dokumentalny omawiający działanie wirusów – czytamy w komunikacie spółki.
Produkcja na początku wydana zostanie jedynie na komputery osobiste, poprzez platformę Steam. Cena podstawowa gry została ustalona na poziomie odpowiednio 13,99 USD, 11,99 EUR i 54,99 PLN. Jujubee nie wyklucza jednak, że tytuł w przyszłości może trafić na inne platformy do gier.
Spółka poinformowała ponadto, że w związku z nadchodząca premierą gry podjął decyzję o przeznaczeniu części z przychodów netto z platformy Steam w miesiącach maj i czerwiec na rzecz CEPI (The Coalition for Epidemic Preparedness Innovations) oraz innych wybranych fundacji charytatywnych wspierających walkę z konsekwencjami pandemii koronawirusa.
Rozpoczęte w pierwszym kwartale prace nad grą o koronawirusie oraz konieczność pracy zdalnej wpłynęły na decyzję spółki o przesunięciu o kilka miesięcy premiery zapowiedzianej już wcześniej i dobrze przyjętej przez inwestorów gry „Dark Moon”.
- Podanie nowej daty premiery Dark Moon nastąpi po premierze "COVID: The Outbreak". Emitent podjął także decyzję o zawieszeniu na ten moment prac nad grą "FLASHOUT 3", chcąc po premierze gry w pełni skoncentrować siły zespołu na realizacji projektów "Dark Moon" oraz "Realpolitiks 2". Planowana premiera gry "Realpolitiks 2" nie uległa zmianie i jest zaplanowana na czwarty kwartał 2020 r. – dodaje spółka.
Na zakończeniu środowych notowań akcje Jujubee wyceniane były na 6,84 zł. To o 1 zł (17 proc.) więcej niż na koniec 2019 r. i jednocześnie o 162 proc. więcej niż przed grudniowym rajdem związanym z informacjami o grze „Dark Moon”. Mimo tych wzrostów, spółce wciąż daleko do historycznych rekordów – w 2017 r. za jej jedną akcję płacono ponad 25 zł.
Aktualizacja: W czwartek po 35 minutach notowań akcje Jujubee drożeją o 14 proc., do 7,80 zł.
Michał Żuławiński