„Wyrób włókienniczy otrzymywany przez spilśnianie”. To najkrótsza definicja filcu. Właśnie z tego materiału Małgorzata Kotlonek-Horoch i Agnieszka Kotlonek-Wójcik „uszyły” sobie zyskowny biznes. Wytwarzają filcowe torebki, które trafiają w gusta klientek nie tylko na polskim rynku.
Przygodę z biznesem przedsiębiorcze siostry rozpoczęły w 2006 roku. Początki firmy GOSHICO nie były łatwe ponieważ założycielki nie dysponowały doświadczeniem ani kontaktami w tej trudnej branży. Same negocjowały z hurtownikami i dostawcami materiałów, by następnie własnoręcznie szyć wszystkie torebki. Hurtownicy skazywali pomysł ręcznie szytych torebki ze specyficznego materiału na porażkę. Małgorzata i Agnieszka nie poddały się i już w 2008 roku nastąpił przełom. Wszystko za sprawą projektu torebek filcowych z haftowanymi motywami folkowymi. Kolorowe ornamenty okazały się strzałem w dziesiątkę. Była to pierwsza na rynku propozycja akcesoriów modowych, odwołujących się do polskich tradycji ręcznego rzemiosła. Torebki z kolekcji „etno” do dziś są jednymi z bestsellerów firmy.


Mimo iż firma istnieje na rynku od 8 lat to zainteresowanie produktami nie maleje. Okazało się, że sukces firmy nie wynikał z chwilowej mody o czym najlepiej świadczy fakt, że w tym roku firma osiąga sprzedaż 15proc. wyższą niż w tym samym okresie roku ubiegłego. Produkty GOSHICO sprzedawane są w polskich butikach oraz za pośrednictwem internetu. Istotnym kanałem sprzedaży są lotnicka i popularne punkty turystyczne. Osoby odwiedzające Polskę często kupują torebki z polskimi motywami na prezent lub jako gadżet z podróży. Pod tym względem produkty Małgorzaty i Agnieszki obecne na wszystkich kontynentach. Zagraniczne rynki firma zdobywa także poprzez dystrybutorów, którzy działają obecnie w Czechach, Niemczech, Belgii i Norwegii. Firma się rozwija i zmienia, ale niezmienne jest to, że Małgosia projektuje a Agnieszka koordynuję cały proces produkcji.
Przeczytaj także
Jak od kuchni wygląda proces wytwarzania torebek?
Stosujemy unikatowe materiały, sprowadzane nie tylko z Europy, ale i świata. Niektóre pół-produkty tworzone są specjalnie na zamówienie GOSHICO (np. ekologiczny filc tworzony z recyklingowanych butelek PET). Warto jednak powiedzieć, że proces produkcji rozpoczyna się na poziomie projektu, realizowanego zawsze i w stu procentach przez Małgorzatę. Następnie realizujemy prototyp torby, który jest każdorazowo testowany przez właścicielki.
Więcej o wytwarzaniu torebek, sposobach promocji produktów oraz najbliższych planach przeczytaj w wywiadzie na portalu MamBiznes.pl.