REKLAMA

Jak zrobić biznes na... filcu?

Grzegorz Marynowicz2014-10-12 06:00analityk Bankier.pl
publikacja
2014-10-12 06:00

„Wyrób włókienniczy otrzymywany przez spilśnianie”. To najkrótsza definicja filcu. Właśnie z tego materiału Małgorzata Kotlonek-Horoch i Agnieszka Kotlonek-Wójcik „uszyły” sobie zyskowny biznes. Wytwarzają filcowe torebki, które trafiają w gusta klientek nie tylko na polskim rynku.

Przygodę z biznesem przedsiębiorcze siostry rozpoczęły w 2006 roku. Początki firmy GOSHICO nie były łatwe ponieważ założycielki nie dysponowały doświadczeniem ani kontaktami w tej trudnej branży. Same negocjowały z hurtownikami i dostawcami materiałów, by następnie własnoręcznie szyć wszystkie torebki.  Hurtownicy skazywali pomysł ręcznie szytych torebki ze specyficznego materiału na porażkę. Małgorzata i Agnieszka nie poddały się i już w 2008 roku nastąpił przełom. Wszystko za sprawą projektu torebek filcowych z haftowanymi motywami folkowymi. Kolorowe ornamenty okazały się strzałem w dziesiątkę. Była to pierwsza na rynku propozycja akcesoriów modowych, odwołujących się do polskich tradycji ręcznego rzemiosła. Torebki z kolekcji „etno” do dziś są jednymi z bestsellerów firmy. 

fot. MamBiznes.pl /

Mimo iż firma istnieje na rynku od 8 lat to zainteresowanie produktami nie maleje. Okazało się, że sukces firmy nie wynikał z chwilowej mody o czym najlepiej świadczy fakt, że w tym roku firma osiąga sprzedaż 15proc. wyższą niż w tym samym okresie roku ubiegłego. Produkty GOSHICO sprzedawane są w polskich butikach oraz za pośrednictwem internetu. Istotnym kanałem sprzedaży są lotnicka i popularne punkty turystyczne. Osoby odwiedzające Polskę często kupują torebki z polskimi motywami na prezent lub jako gadżet z podróży. Pod tym względem produkty Małgorzaty i Agnieszki obecne na wszystkich kontynentach. Zagraniczne rynki firma zdobywa także poprzez dystrybutorów, którzy działają obecnie w Czechach, Niemczech, Belgii i Norwegii. Firma się rozwija i zmienia, ale niezmienne jest to, że Małgosia projektuje a Agnieszka koordynuję cały proces produkcji.

Jak od kuchni wygląda proces wytwarzania torebek?  

Stosujemy unikatowe materiały, sprowadzane nie tylko z Europy, ale i świata. Niektóre pół-produkty tworzone są specjalnie na zamówienie GOSHICO (np. ekologiczny filc tworzony z recyklingowanych butelek PET). Warto jednak powiedzieć, że proces produkcji rozpoczyna się na poziomie projektu, realizowanego zawsze i w stu procentach przez  Małgorzatę. Następnie realizujemy prototyp torby, który jest każdorazowo testowany przez właścicielki. 

Więcej o wytwarzaniu torebek, sposobach promocji produktów oraz najbliższych planach przeczytaj w wywiadzie na portalu MamBiznes.pl.

Źródło:
Grzegorz Marynowicz
Grzegorz Marynowicz
analityk Bankier.pl

Pomysłodawca i redaktor prowadzący serwisu MamBiznes.pl - pierwszego w Polsce projektu skierowanego wyłącznie dla młodych przedsiębiorców. W 2009 portal został przejęty przez Grupę Bankier.pl. Autor kilkuset artykułów i poradników dotyczących przedsiębiorczości, działalności gospodarczej i e-biznesu. Pomysłodawca takich cykli jak: „Tak się robi e-biznes” czy „Startupy na dywaniku”. Tel.: 504 256 447

Tematy
Nawet 360 zł z Kontem 360° w Banku Millennium

Nawet 360 zł z Kontem 360° w Banku Millennium

Komentarze (4)

dodaj komentarz
~jss
ekolgiczny filc z butelek PET ciekawe
~krawiec
@pa-ta, bo jesteś cienka. Spódniczki schodzą jak woda.
~PaTa
w życiu bym takiego czegoś nie kupiła :)
~koneserka
bo to nie dla gawiedzi. Dla motłochu jest podróbka Luisa Vuitona

Powiązane: Pomysł na biznes

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki