- Z badania przeprowadzonego przez PARP wynika, że ok. 40 tys. polskich firm chciałoby w najbliższym czasie rozpocząć działalność eksportową. Siłą polskich marek jest dobra jakość i konkurencyjna cena, ale przed nami także sporo pracy jeżeli chodzi o design oferowanych produktów i ich atrakcyjny wygląd – ocenia Bożena Lublińska-Kasprzak, prezes Agencji.


Jak rozwinąć firmę za granicą? Skorzystaj z FEZ
- W Banku Gospodarstwa Krajowego powstaje nowy Fundusz Ekspansji Zagranicznej, z początkowym kapitałem ok. 100 mln złotych, a docelowo – kilku miliardów. Rozwój Funduszu będzie wynikał z dalszych potrzeb przedsiębiorców. Chcemy uruchomić go jeszcze w 2015 roku – deklaruje Rafał Baniak, podsekretarz stanu Ministerstwa Skarbu Państwa.
Zorganizowana z ramienia Krajowej Izby Gospodarczej debata, mająca na celu przybliżenie polskim przedsiębiorcom kierunków inwestycji zagranicznych oraz metod skutecznej budowy pozycji na rynkach międzynarodowych, skupiła czołowych przedstawicieli polskich instytucji gospodarczych.
ReklamaPaneliści próbowali odpowiedzieć na zagadnienia związane z najbardziej perspektywicznymi kierunkami ekspansji zagranicznych, potencjału polskich produktów oraz wyzwań i barier na jakie najczęściej napotykają polscy przedsiębiorcy, chcący rozszerzać swoją działalność za granicą. Wnioski? Firmy boją się braku stabilności na rynkach zagranicznych, problemów finansowych, ubezpieczeń czy kwestii prawnych.


























































