REKLAMA

Jak pracować, aby szef był z ciebie dumny

2012-11-24 09:13
publikacja
2012-11-24 09:13

Obecnie zarówno w pracy, jak i w domu, otoczeni jesteśmy mnóstwem elektronicznych narzędzi służących do komunikacji. Gadżety te ułatwiają nam porozumiewanie się i przyśpieszają obieg informacji, przez co stały się integralną częścią naszego życia. Jednak trzeba pamiętać, aby korzystać z nich z głową i z umiarem, bo inaczej zamiast nam pomagać mogą zacząć przeszkadzać i obniżać naszą efektywność.

telefon komórkowy
foto: ingimage

Trudno sobie obecnie wyobrazić pracę bez komputerów czy innych elektronicznych narzędzi. Nowe technologie są wykorzystywane w mniejszym lub większym stopniu praktycznie we wszystkich branżach. Jednak również tutaj działa zasada, że co za dużo, to niezdrowo. Pojawiło się bowiem zjawisko szumu informacyjnego, czyli nadmiaru spływających do nas informacji, przez co trudno sobie z nimi poradzić i wybrać te istotne. Zjawisko to może się odbić negatywnie zarówno na życiu zawodowym, jak i prywatnym. Dlatego warto stosować się do zasad efektywnej pracy, pozwalających przezwyciężyć szum informacyjny. mówi Rafał Mroziewski z Agencji Pracy MONDI.

Nadaj rytm swojej pracy

10 sposobów jak poznać, że pracownik leni się w pracy»10 sposobów jak poznać, że pracownik leni się w pracy
Zarządzaj czasem, pracuj według ustalonego planu. Wprowadź ład do wykonywanych przez siebie zadań, zorganizuj się. Jeśli to możliwe, ustal wygodny dla Ciebie system pracy, przerwy czy czas na posiłki dostosowany do Twojego rytmu dnia. Rób regularne, krótkie przerwy, co najmniej 5 minut w każdej godzinie pracy, i oderwij się od swojego stanowiska. Wyjdź na świeże powietrze czy idź zaparzyć herbatę. Zmieniaj pozycję i wykonuj ćwiczenia rozluźniające, ponieważ spędzanie całego dnia w tej samej postawie nie sprzyja dobremu samopoczuciu i wydajności. Odpowiednia organizacja dnia sprawi, że wykonasz więcej pracy w tym samym czasie. Spróbuj oderwać się od swojego biurka oraz komputera, a zlecone zadania rozpocznij od pracy z kartką i długopisem w ręku - jest to szczególnie pomocne, kiedy projekt wymaga kreatywności.

Zarządzaj swoim otoczeniem

Pozbądź się wszystkich niepotrzebnych rzeczy ze swojego biurka. Wprowadź jasny system segregacji dokumentów, znajdź miejsce dla papierów dotyczących spraw przychodzących, będących w toku i tych już zakończonych. Podczas pracy zawsze koncentruj się nad jedną, najważniejszą w danej chwili rzeczą i miej ją przed sobą. Poświęć kilka minut każdego dnia na uporządkowanie swojego otoczenia. Podobnie postępuj z mailami naucz się nimi zarządzać. Uporządkuj i posegreguj tematycznie swoją skrzynkę, tak aby łatwo było dotrzeć do potrzebnych w danej chwili wiadomości. Przez pierwsze dwie godziny pracy nie sprawdzaj maila, póki nie dokończysz wszystkich niewykonanych jeszcze zadań. Ustal sobie stałe pory sprawdzania skrzynki mailowej, najlepiej około 2-3 razy dziennie. W ten sposób nie będziesz się niepotrzebnie rozpraszał i łatwiej Ci będzie skoncentrować się na priorytetowych zagadnieniach.

Wygospodaruj czas na refleksję i planowanie

jak przetrwać piątek w pracy» 7 sposobów, by przetrwać piątek w pracy
Zatrzymaj się na chwilę i zastanów nad tym, co robisz, co przynosi najwięcej efektów, a co wcale. Poddaj analizie swoje obowiązki i sposób ich wykonania. Zastanów się, co można zrobić szybciej i lepiej i jak to osiągnąć. Ustal, co jest w danym momencie najważniejsze i na tym się skoncentruj codziennie rano zrób listę 3 najważniejszych zadań, jakie na Ciebie czekają. Każdego wieczora dokonaj szybkiej oceny swojego dnia czy udało się wykonać zamierzone zadania, a jeśli nie, to dlaczego? Wyciągaj wnioski, ucz się na swoich błędach za każdy razem, gdy Ci się coś nie uda, zastanów się co można było zrobić lepiej i popraw się w przyszłości. Oprócz wyznaczania codziennych celów operacyjnych zastanów się także, jakie są Twoje cele w przyszłości. Pomyśl, co chciałbyś osiągnąć w trakcie swojej kariery zawodowej i co jest najważniejsze, aby to zrealizować. Dzięki temu będziesz się ciągle rozwijał, ponieważ nauczysz się ustalać hierarchę ważności celów i zadań.

Zaprojektuj swoje przyzwyczajenia

Na Twoją efektywność i umiejętność radzenia sobie z szumem informacyjnym wpływa nie tylko to, co robisz w swojej pracy, ale i poza nią. Poprzez wypracowanie odpowiednich zwyczajów podniesiesz swoją satysfakcję zarówno z pracy, jak i z codziennego życia. Wprowadź poranny rytuał szybki prysznic i pożywne śniadanie to podstawa, potrafią dodać energii na cały dzień. Oprócz tego wygospodaruj chwilę czasu na poranne wyciszenie możesz medytować, czytać, czy spisywać swoje myśli i pomysły. Pozwoli Ci to oderwać się na chwilę i osiągnąć wewnętrzną równowagę przed czekającymi Cię wyzwaniami. Wprowadź do swojego życia nawyki pozwalające skoncentrować się na nowo w trakcie dnia, jeśli poczujesz się przytłoczony nawałem obowiązków i informacji spójrz na listę zadań do wykonania i idź na spacer, pobiegać lub porozciągaj się. To pozwoli pozbierać myśli, zresetować umysł i rozpocząć pracę na nowo. Wieczorem odłóż komputer i inne elektroniczne gadżety na bok, zacznij wyciszać umysł i przygotowywać się do snu. Zmyj wszystkie brudne naczynia, weź prysznic i poczytaj. To sprawi, że będzie Ci się lepiej spało, zregenerujesz się i nabierzesz energii na nowy dzień pełen wyzwań.

Idź na technologiczny detoks

Nie pozwól, aby Internet i cyfrowe technologie stały się Twoim uzależnieniem. Kontroluj się, wyznaczaj sobie limity korzystania z blogów, Facebooka, czy gier komputerowych. Kiedy zajdzie taka potrzeba stosuj radykalne środki usuń gry i programy, z których nie chcesz korzystać, zablokuj strony, których nie chcesz używać. A najlepiej odłącz się na pewien czas od Internetu i odejdź od komputera, telewizora, czy innych gadżetów. Czytaj książki, baw się z rodziną, rozmawiaj z przyjaciółmi i pobudzaj swoją ciekawość świata i kreatywność. Rozwijaj swoje pasje, uprawiaj sport i rób to, co lubisz. Poznawaj nowych ludzi i miejsca, czasem wystarczy tylko wyjść na spacer na sąsiednią ulicę. Ciesz się swoim życiem i nabierz odpowiedniego dystansu do rzeczywistości, a poradzisz sobie z natłokiem informacji i podniesie się Twoja wydajność oraz zadowolenie z wykonywanej pracy.

 

/MONDI Polska Agencja Pracy

Źródło:Informacja prasowa
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (12)

dodaj komentarz
~kanada
hehe, efektywnie to oczywiste. z wynikami ponad normę. ja odkąd znalazłam pracę na http://top-ogloszenia.net/Praca-11 jestem naprawdę doceniana i aż chce sie pracować
~rudaa
hehe..jesli o mnie chodzi moge fb nie miec, w gry nie gram wiec dla kogo ten artykul?...mlodziez nie wchodzi na takie vortale;)
~lider pracy
przełożonych się nie lękaj mało rób a dużo stękaj....

cd do znalezienia w sieci www
~fdasf
nachylać się :D innego wyjścia nie ma :D
kobiety wiedzą ;)
~rudaa
typowe podejscie typowego faceta.a tak na marginesie zdziwilbys sie ze mozna jednak inteligencja.
~1112
podsumowując typowa męska szowinistyczna świnia
~SAID
bądź mrówką i przepracuj całe życie.
~thebeściak
ja bym nie radził się sprężać żeby się podlizać szefowi tylko jak nam nie pasuje to wykazać cierpliwość i poczekać jak jego samego wypieprzą z pracy to jest szansa że przyjdzie lepszy i mądrzejszy bo na stanowiskach szefów też jest rotacja i wylatują szybko w każdym bądź razie bogami nie są, szkoda zachodu na ja bym nie radził się sprężać żeby się podlizać szefowi tylko jak nam nie pasuje to wykazać cierpliwość i poczekać jak jego samego wypieprzą z pracy to jest szansa że przyjdzie lepszy i mądrzejszy bo na stanowiskach szefów też jest rotacja i wylatują szybko w każdym bądź razie bogami nie są, szkoda zachodu na podlizywanie
~Mason
Lepszy byłby przewodnik, jak zarządzać swoim szefem...
~fdasf
doskonale powiedziane :D zwłaszcza w dzisiejszych czasach gdy pracownik ma znacznie większe kompetencje od własnego młodszego często szefa D:
dajmy na to dyrektor z kilkudziesięcioletnim stażem, który znalazł pracę w telemarketingu zarządzanym przez jakiąś dajkę 25cio letnią świeżo po studiach :D co nie jest wcale dziwne

Powiązane: Praca, płaca i kariera

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki