Wzrost wartościowy rynku e-commerce (GMV) w Polsce w 2022 roku wyniesie około 20 proc. - poinformował podczas telekonferencji dyrektor finansowy InPostu Adam Aleksandrowicz. Dodał, że w ujęciu ilościowym zwyżka może sięgnąć od poniżej 10 do 12 proc.


"Z dzisiejszej perspektywy szacujemy poziom inflacji i stóp procentowych i nasze oczekiwanie jeśli chodzi o wzrost wartościowy, czyli GMV, to nasza ocena jest taka, że to jest wysokie naście do nawet 20-25 proc. To jest nasze przewidywanie dotyczące wzrostu tego rynku, bardzo mocno napędzane inflacją, która z pewnością będzie dwucyfrowa w uśrednieniu rocznym, nawet przy założeniu, że tarcza antyinflacyjna będzie rozciągnięta na cały rok" - powiedział Aleksandrowicz.
"Ta korekta inflacyjna wzrostu wartościowego i korekta średniej wartości koszyka zakupowego doprowadza nas do wzrostu ilościowego ujętego w ilościach transakcji i wolumenu paczkowego na poziom wysokich pojedynczych procentów, względnie niskich naście, czyli przedział poniżej 10 proc. do 12 proc." - dodał.
InPost szacuje wzrost rynku paczek e-commerce w Polsce na 19 proc. w 2021 r. (PAP Biznes)
epo/ osz/