Google usunie kryptowaluty z reklam w internecie

Google zamierza całkowicie wyczyścić obsługiwane serwisy z reklam kryptowalut. Spółka nie będzie już zezwalała na płatne treści dotyczące „wirtualnych walut”, ich ICO czy nawet porad dotyczących takich transakcji – pisze CNBC. Nowy regulamin ma wejść już w połowie 2018 roku.

(fot. Regis Duvignau / Reuters)

To nie pierwsza taka decyzja w tym roku. Wcześniej pisaliśmy już o takim samym kroku podjętym przez Facebooka. Serwis społecznościowy należący do Zuckerberga uznał w nowej polityce reklamowej, że reklamy kryptowalut wprowadzają w błąd i mogą kłamać w przekazie promocyjnym.

Kryptowaluty znikną teraz także z reklam emitowanych przez Google w wyniku aktualizacji strategii reklamowej dotyczącej produktów finansowych. Jak tłumaczy serwis CNBC, od wejścia w życie nowych zasad swoich usług nie będą mogły reklamować nawet zaufane i legalnie prowadzące działalność firmy z ofertą kryptowalut.

Jak poinformowało Google w oficjalnym komunikacie, zmiany wejdą już w czerwcu 2018 roku. Spółka matka – Alphabet generuje ze sprzedaży i emisji reklam w internecie 84 proc. swoich przychodów – stąd taki ruch w biznesie. Google nie chce kojarzyć się potencjalnym reklamodawcom z reklamami produktów, które wciąż nie są do końca uregulowane.

Mateusz Gawin

Źródło:
Firmy:
Tematy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 0 silvio_gesell

Google to naturalny kandydat do emisji własnej kryptowaluty. Podobnie jak Facebook i Apple.

! Odpowiedz
2 11 and00

Tak się zastanawiam, gdyby odmówili reklamy stowarzyszeniom LGBT była by afera na cały świat, a krypto waluty są legalne przecież, nikt nie mów o dyskryminacji.

! Odpowiedz
5 2 bankowiec26

Mają prawaczki co chcieli. Każdy w sferze prywatnej ma prawo robić tak jak mu się podoba, oczywiście zgodnie z prawem. Facebok, Google to prywatne przedsięwzięcia i to oni decydują co pokazują, komu i jak. Jak się nie podoba to na inne przeglądarki albo stworzyć własną, konkurencyjną.

! Odpowiedz
8 6 niepelnosprawny_org

poszli po rozum do głowy, a gdzie bitkonie i reklamy o nich tam spora liczba wirusów, moze dlatego :) ...

! Odpowiedz
7 41 londonern

Fajnie, ze nie blokuja innych reklam - suplementow czy inny badziew, ktorymi sie mozna zatruc. a co najmniej wywalic niezla kase.
Mam tylko nadzieje, ze technologia blockchain i idaca razem z nia decentralizacja znaczaco ograniczy takie firmy jak google czy facebook. I pewnie chca temu przeciwdzialac, ale oni sa jak ludysci niszczacy maszyny. Nic to nie da.

A co do opowiesci, ze polski rynek mediow jest w 98% niemiecki to prosze zerknac na link ponizej i przestac sie osmieszac:

https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/media-w-polsce-do-kogo-nalezy-prasa-,138,0,1988746.html

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
4 5 specjalnie_zarejstrowany1

no i wrzuciles link ktory potwierdza ze wiekszosc rynku nie jest polska

! Odpowiedz
5 4 grzechu_comeback

he he he......napisał portal, którego właścicielem jest.......? Nikt nie pisał, że 98%. Choć być może w przypadku prasy lokalnej wskaźnik będzie bliski tego udziału. Istotny jest FAKT braku symetrii, jeżeli chodzi o medialną swobodę gospodarczą oraz FAKT zagranicznych instrukcji, które wpływają do mendiów tzw głównego ścieku.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
4 4 londonern odpowiada grzechu_comeback

Bazujac na linku, ktory podalem, tak z grubsza:
TV - 75% PL / 25% reszta (US)
Radio - 25mln sluchaczy PL / 41 mln sluchaczy (GER i FRA)
Portale - 50/50 - bez US, a jesli chcemy dodac Microsoft i TVN to 42% PL / 58% inni
Gazety - 55% PL / 45% GER/SUI
Tygodniki - 77% PL/ 23% GER SUI

Wiekszosc rynku nie jest polska? ?? Blagam.

Bardziej nalezaloby sie martwic. ze nie powstaja badz padaja mniejsze rozglosnie jak Radiostacja czy Radio PIN, przez co wiekszosc serwuje sieczke, ktorej nie sposob sluchac.
Supermarkety tez nie sa polskie wiec co - nie robicie tam patriotycznie zakupow? :)

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
3 2 grzechu_comeback odpowiada londonern

spoko loko możesz się karmić czym chcesz. Napisałem wcześniej co jest ISTOTNE. I jest istotne to, że ani w Niemczech ani we Francji nie jest możliwa taka sytuacja jak w Polsce. Ja też mogę rzucać linkam i cytatami :np EUROPEJSKI RAPORT: "Powołując się na raport Europejskiej Federacji Dziennikarzy, Kruk podkreśliła, że obcy kapitał, w 3/4 niemiecki, opanował 85 proc. rynku mediów w Europie Środkowej, w tym ponad 50 proc. rynku prasowego. " A skoro EUROPEJSKI, to musi być prawda! Z innego źródła:
"Sytuacja, w której Bauer kontroluje aż 33% udziałów na rynku prasowym i jednocześnie 28% w radiowym, musi budzić wątpliwości."
Smacznego:
http://jagiellonski24.pl/2015/09/14/czy-musimy-repolonizowac-media-analiza-zagranicznego-kapitalu-w-polsce/
To kto jest właścicielem twojego "obiektywnego" portalu?

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
2 2 londonern odpowiada grzechu_comeback

Ale podaj mi liczby dotyczace Polski, a nie rzucaj jakimis ogolnymi procentami. Ja podalem wszystko, lacznie ze zrodlem, nawet wyliczylem z grubsza. Ty natomiast wrzucaszjakis cytat z Pani Kruk, nie masz zrodla tylkoe bezrefleksyjnie przeklejasz.
Z tego co pamietam to obecna partia rzadzaca bardzo sie lasila do Faktu czy Dziennika (jak jeszcze istnial) i byla tam opisywana bardzo milo, w odroznieniu do Superaka. A polska prasa sie nie zywie wiec jest mi cudownie obojetne czy wlasicielem tej czy innej gazety beda Polacy czy Niemcy albo Wlosi. Czytaj co chcesz, tylko podawaj dane, z podzialem na media. Jakby grzebnac pewnie na wirtualnych mediach cos by sie znalazlo.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz

Porównaj oferty

Sprawdź, które banki pożyczą pieniądze na najlepszych warunkach, i ile wyniesie miesięczna rata kredytu.

Znajdź najbardziej zyskowną lokatę bankową. Określ najważniejsze cechy, a wyszukiwarka wybierze najlepsze oferty.

Zapisz się na bezpłatny newsletter Bankier.pl