Google zamierza całkowicie wyczyścić obsługiwane serwisy z reklam kryptowalut. Spółka nie będzie już zezwalała na płatne treści dotyczące „wirtualnych walut”, ich ICO czy nawet porad dotyczących takich transakcji – pisze CNBC. Nowy regulamin ma wejść już w połowie 2018 roku.
To nie pierwsza taka decyzja w tym roku. Wcześniej pisaliśmy już o takim samym kroku podjętym przez Facebooka. Serwis społecznościowy należący do Zuckerberga uznał w nowej polityce reklamowej, że reklamy kryptowalut wprowadzają w błąd i mogą kłamać w przekazie promocyjnym.
Kryptowaluty znikną teraz także z reklam emitowanych przez Google w wyniku aktualizacji strategii reklamowej dotyczącej produktów finansowych. Jak tłumaczy serwis CNBC, od wejścia w życie nowych zasad swoich usług nie będą mogły reklamować nawet zaufane i legalnie prowadzące działalność firmy z ofertą kryptowalut.
Jak poinformowało Google w oficjalnym komunikacie, zmiany wejdą już w czerwcu 2018 roku. Spółka matka – Alphabet generuje ze sprzedaży i emisji reklam w internecie 84 proc. swoich przychodów – stąd taki ruch w biznesie. Google nie chce kojarzyć się potencjalnym reklamodawcom z reklamami produktów, które wciąż nie są do końca uregulowane.
Mateusz Gawin





















































