Google pozwoli na reklamę kryptowalut

Google postanowiło zerwać z całkowitym zakazem zamieszczania treści reklamowych z kryptowalutami w roli głównej. Platformy oferujące obrót wirtualnymi walutami będą mogły jednak reklamować swoje usługi tylko w USA i Japonii – informuje CNBC.

Google rezygnuje z zakazu reklamowania kryptowalut
Google rezygnuje z zakazu reklamowania kryptowalut (fot. REUTERS/Aly Song / FORUM)

Ograniczenia w reklamowaniu giełd kryptowalut Google ogłosiło w marcu, nowe zasady weszły w życie zaś w czerwcu. W zamyśle spółki miały one na celu ochronę konsumentów i obejmowały ICO, portfele, a nawet porady dotyczące przeprowadzania takich transakcji. Wcześniej na podobny ruch zdecydował się Facebook.

Od października jednak Google pozwoli uregulowanym ustawowo giełdom kryptowalut z całego świata na zamieszczanie reklam w swoich serwisach. Te będą jednak wyświetlane tylko w Stanach Zjednoczonych i Japonii. Reklamodawcy muszą wcześniej uzyskać certyfikat Google dla określonego kraju, w którym będą wyświetlane ich reklamy. Będą mogli się o niego ubiegać po wprowadzeniu tych zasad w przyszłym miesiącu.

Google w rezygnacji z całkowitego zakazu reklam kryptowalut znowu zainspirowało się Facebookiem, który w czerwcu zgodził się na zamieszczanie takich treści pod warunkiem, że reklamodawca otrzyma odpowiednie zezwolenie.

86 proc. całkowitego przychodu firmy Alphabet, właściciela Google’a, stanowią zyski z reklam. W pierwszej połowie 2018 r. spółka odnotowała ponad 54 mld dol. przychodu w tym segmencie.

Źródło:
Firmy:
Tematy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj