Geomarketing dla TP za 66 mln
opr. Arkadiusz Wolski
Zarząd ComputerLand poinformował o podpisaniu z Telekomunikacją Polską umowy na realizację wdrożenia systemu Geomarketing.CL w głównych aglomeracjach Polski.
Geomarketing.CL oparty o technologię GIS pozwala na prezentowanie stanu i możliwości świadczenia usług przez sieć telekomunikacyjną w połączeniu z informacjami statystycznymi i demograficznymi. System umożliwia przestrzenne porównywanie popytu i podaży na usługi telekomunikacyjne, ma wspomóc proces podejmowania decyzji w sferze sprzedażowej i inwestycji.
System jednocześnie pełni rolę platformy komunikacji i wymiany wiedzy o zasobach sieci oraz stanie rynku pomiędzy Pionem Sieci i Pionami Klienckimi umożliwiając sprawną współpracę w procesie dostarczania usług. Wdrożenie systemu ma zoptymalizować działania handlowe oraz zwiększyć precyzję procesów i akcji marketingowych. Ma jednocześnie zapewnić wzrost efektywności inwestycji i wspomagać planowanie zasobów sieci oraz ułatwić monitorowanie działań konkurencji.
Aplikacja będzie czerpała informację z różnych systemów informatycznych Telekomunikacji Polskiej oraz zewnętrznych źródeł danych (demografia, plany zagospodarowania przestrzennego oraz katastratu). Całość danych będzie zintegrowana z mapami cyfrowymi, pozwalającymi na dowolne prezentowanie informacji.
Prace związane z realizacją wdrożenia będą prowadzone etapami w latach 2004-2005. Wartość podpisanej umowy wynosi 66 mln zł netto.

Ciekawe? Masz komentarz? Zabierz głos na Forum!