Ferro w ramach nowej strategii grupy chce w perspektywie 2026 roku zwiększyć przychody o 69 proc. wobec 2021 roku, do 1,4 mld zł, a EBITDA o 61 proc. do 193 mln zł - podała spółka w komunikacie prasowym. Zakładany CAPEX ma sięgnąć 30 mln zł średniorocznie i trafić na rozwój zdolności produkcyjnych, wsparcie logistyki i transformację IT.


Ferro podało, przewidywane wartości nie uwzględniają wpływu potencjalnych inicjatyw dotyczących projektów z obszaru M&A.
"Zbudowaliśmy solidne fundamenty w obszarze rynkowym, produktowym, organizacyjnym i finansowym, a tym samym stworzyliśmy bazę do nakreślenia sobie jeszcze bardziej ambitnych celów w kilkuletnim horyzoncie czasowym – do roku 2026. Wrzucamy strategiczny wyższy bieg, przystępując do kolejnego rynkowego +wyścigu+. Opracowując strategię F1R2, dokonaliśmy ponownej ewaluacji potencjału rynków, otoczenia i grupy – doszliśmy do wniosku, że określone w poprzedniej strategii kierunki rozwoju są słuszne, a dzięki identyfikacji nowych inicjatyw i ich rozwinięciu możemy przyspieszyć rozwój grupy w stosunku do bazowego, organicznego scenariusza. Chcemy jeszcze mocniej wykorzystać zbudowane przewagi rynkowej Ferro i naszą silną pozycję finansową, aby przyspieszyć wzrost grupy i wzmocnić naszą pozycję rynkową w celu maksymalizacji osiąganych wyników i wartości dla akcjonariuszy" – powiedział cytowany w komunikacie prezes Wojciech Gątkiewicz.
Ferro podało, że w ramach nowej strategii F1R2 grupa stawia na rozwój sprzedaży poprzez dalszą dywersyfikację rynków zbytu i oferty produktowej oraz zwiększenie elastyczności operacyjnej i skuteczne zarządzanie ryzykiem dostaw.
W założeniach zrealizowanej strategii F1 zarząd spółki szacował możliwość osiągnięcia w 2023 r. skonsolidowanych przychodów na poziomie 700 mln zł oraz skonsolidowanej EBITDA sięgającej 90 mln zł. Grupa już w 2021 r. osiągnęła i przekroczyła założone cele finansowe: wygenerowała przychody na poziomie 830,5 mln zł oraz EBITDA na poziomie 119,5 mln zł.
W ramach nowej strategii F1R2 zarząd Ferro zaproponował politykę dywidendową, zakładającą rekomendowanie wypłaty dywidendy w wysokości nie mniejszej niż 50 proc. zysku netto spółki przy założeniu stabilnej sytuacji rynkowej i finansowej, m.in. relacji skonsolidowanego długu netto do skonsolidowanego wskaźnika EBITDA analizowanej kwartalnie, na poziomie nieprzekraczającym 2,5x.
Ferro podało, że w nowej strategii uwzględniony został także obszar M&A - Ferro jest otwarte na potencjalne akwizycje m.in. podmiotu o profilu produkcyjnym z ofertą komplementarną do oferty grupy, przy czym istotnym czynnikiem będzie tu potencjał wzrostu biznesu po dołączeniu do grupy oraz możliwość finansowania ewentualnej transakcji wobec wysokich kosztów finansowania dłużnego w środowisku rosnących stóp procentowych.
Grupa Ferro zajmuje się produkcją i sprzedażą armatury sanitarnej, instalacyjnej i grzewczej oraz wyposażenia sanitarnego pod własną marką, a także pod markami klientów. (PAP Biznes)
epo/ asa/