Producent bielizny Esotiq & Henderson, którego przychody w I kwartale wzrosły o 20 proc. rdr, chciałby przynajmniej utrzymać to tempo w całym 2023 roku - poinformował na konferencji prezes Krzysztof Jakubowski. Dodał, że tegorocznym celem jest podnoszenie marży brutto.


"Zakładamy, że przychody będą rosły. Jak pokazuje I kwartał mamy wzrost o 20 proc. Tą dynamikę minimum chcielibyśmy utrzymać. Będziemy starali się walczyć o wyższe wzrosty" - powiedział prezes, pytany o całoroczne przychody.
Dodał, że głównym celem na kolejne kwartały jest systematyczne zwiększanie sprzedaży przy równoczesnym podnoszeniu marży brutto, którą ma m.in. wspierać kolekcja bielizny wiosna-lato.
Jakubowski poinformował, że utrzymuje się duża presja kosztowa. W ramach ograniczenia kosztów grupa chce m.in. zmniejszyć w 2023 roku zapasy o kilkanaście mln zł.
Prezes pytany o plany tegorocznych podwyżek cen bielizny odpowiedział: "Po raz pierwszy w tym roku nie będziemy naklejać cen na etapie produkcji. Towar będzie wyceniany w momencie, gdy przypłynie i będą realne koszty. Nastąpi to w magazynach lub salonach. Wtedy będzie analiza ruchów konkurencji i wówczas będziemy poziom cen na metkach ustalać". Zaznaczył, że w 2022 rok zwyżka cen była dwucyfrowa.
Zysk brutto na sprzedaży grupy w 2022 roku wyniósł 151,6 mln zł, a marża utrzymała się na poziomie ok. 63 proc. Przychody ze sprzedaży w 2022 roku wzrosły o 17,5 proc. do 242 mln zł.
W okresie styczeń – marzec 2023 roku przychody wyniosły ok. 60,5 mln zł i były wyższe o około 20 proc. rdr. W ujęciu narastającym skonsolidowana marża ze sprzedaży w okresie styczeń – marzec 2023 r. wyniosła około 62 proc i była wyższa o ok. 1 p.p. r/r.
Na koniec 2022 grupa posiadała 295 salonów o łącznej powierzchni 18.241 m2. Nieduży spadek powierzchni o 2 prc. r/r spółka tłumaczy głównie zamknięciami 9 z 23 salonów na Ukrainie.
Na koniec 2022 roku sieć Esotiq w Polsce liczyła 274 salonów. W całym 2023 roku planowane jest jej powiększenie o 10 salonów.
Firma podpisała umowę z partnerem w Serbii na otwarcie w 2023 roku pięciu sklepów franczyzowych. Docelowo sieć w Serbii będzie miała 21 sklepów.
Prezes poinformował w piątek, że Serbia to może być "dobry punkt wyjścia do dalszej ekspansji w tamtym regionie".
Jakubowski zapowiedział również dalszy rozwój e-commerce w Polsce i w Europie, w tym rozwój aplikacji mobilnej.(PAP Biznes)
epo/ gor/























































