Zgodnie z decyzją Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie 20 października 2022 r. na NewConnect będzie miał miejsce debiut technologicznej spółki Emplocity. Firma zajmuje się zastosowaniem sztucznej inteligencji i automatyzacji w biznesie.


Łącznie na NewConnect trafi 1 113 791 akcji serii A, B i C. Kurs odniesienia podczas został wyznaczony na 26,77 zł. Biorąc pod uwagę liczbę akcji daje to kapitalizację Emplocity w wysokości ponad 29,8 mln zł.
Spółka stworzyła i rozwija autorską platformę Emplocity, wykorzystując metody głębokiego uczenia maszynowego oraz przetwarzania i rozumienia języka naturalnego. Platforma wykorzystywana jest do automatyzacji i optymalizacji wybranych procesów biznesowych - wszędzie tam, gdzie kluczowe jest zrozumienie naturalnego języka użytkowników, rozpoznawanie ich intencji, udzielanie im natychmiastowych odpowiedzi 24/7, rekomendowanie określonych elementów, a także wykonywanie zleconych przez nich akcji - informuje komunikat spółki.
Języki obsługiwane przez produkty Emitenta to: polski oraz angielski. W przyszłości planowane jest rozszerzenie oferty o język niemiecki oraz ukraiński. Z technicznego punktu widzenia produkty Emplocity przybierają postać botów, które przekształcają zdania wprowadzane w języku naturalnym na zapytanie kierowane bezpośrednio do baz danych celem udzielenia natychmiastowej odpowiedzi (również w postaci przesłania pliku z danymi). Zapytania wprowadzane są z poziomu interfejsu użytkownika zintegrowanego z popularnymi komunikatorami, takimi jak: Slack, Messenger czy MS Teams jak też poprzez aplikację webową dostarczaną przez Emplocity.
Wśród gotowych produktów opartych na platformie Emplocity są m.in. EmploBot i HireBot - rozwiązania automatyzujące proces rekrutacji i screeningu, IntraBot wspierający i automatyzujący komunikację wewnętrzną w firmach w wybranych obszarach (onboarding, newsy, szkolenia, sprawy pracownicze, firmowa baza wiedzy), Q&A BOT - chatbot automatyzujący komunikację z klientami oraz LexBot który w sposób zautomatyzowany wspiera prawników w udzielaniu opinii prawnych i przygotowaniu niezbędnej dokumentacji.
W ubiegłym roku spółka zaraportowała 2,516 mln zł przychodów i stratę w wysokości blisko 400 tys. zł. Po dwóch pierwszych kwartałach br. Emplocity wypracowało 1,7 mln zł przychodów ze sprzedaży, costanowi niemal dwukrotny wzrost względem analogicznego okresu w 2021 r. (854 tys. zł). Wynik przychodowy przełożył się na 376 tys. zł EBITDA (104 proc. realizacji względem przedstawionej prognozy) oraz dodatni wynik netto w wysokości 28 tys. zł (154 proc. realizacji prognozy).
Oferta publiczna akcji Emplocity wystartowała w sierpniu ubiegłego roku, w tym terminie Spółkarozpoczęła przyjmowanie zapisów na akcje w ramach pierwszej transzy. Od 24 sierpnia 2021 r. naplatformie CrowdConnect.pl trwała druga transza oferty. Finalnie Emplocity pozyskało z emisji akcji 1,5 mln zł w ramach oferty publicznej.
Emplocity otrzymał skróconą nazwę „EMPLOCITY” oraz ticker „„EMP”. Będzie 13. debiutem na NewConnect w tym roku i 379 spółką na tym rynku.
MKu