Mam wrażenie, że na hasło "dress code" słyszę ziewnięcia. Ileż można? Te same zasady - gdzie powinien się kończyć krawat, gdzie jest granica błędu długości spódnicy, czy skarpetki w kolorze spodni? Faktycznie zasady wizerunku biznesowego pozostają niezmienne, więc mogą wydawać się nudne, ale nasz wygląd w biznesie to gra subtelnych niuansów. Gra zakrojona na osiągnięcie celu, a nie jak się powszechnie wydaje jedynie "ubranie się odpowiednio".

Image licensed by Ingram Image
Niestety "ubranie się odpowiednio" to w naszych realiach po prostu założenie garnituru (w przypadku mężczyzn), często nawet bez zastanowienia się nad jego rozmiarem, kolorem czy jakością, bo przecież "garnitur to garnitur". Z kolei kobiety często wybierają rzeczy zachowawcze, czasem nawet zbyt konserwatywne z obawy przed dress codeową wpadką.
»Co ma wspólnego dress code z ubraniem roboczym? |
Rzadko kiedy rozważamy nasz codzienny wybór ubrania jako środek do osiągnięcia celu. Chcemy zbudować prestiż czy otworzyć się na potrzeby zespołu? Zaimponować czy zdobyć zaufanie? Zaaferowani nowymi projektami, negocjacjami zapominamy, że 80% naszego sukcesu zależy od tego jak się prezentujemy. Mimo coraz większych zarobków nadal oszczędzamy na ubraniach do pracy, mimo, że tanie materiały, niedopasowane żakiety lub marynarki, za długie spodnie kompletnie rujnują nasz profesjonalny wizerunek. Oszukujemy się, że duża ilość ubrań "załatwi" nam raz na pół roku kwestię dbania o wygląd. Ale profesjonalizm wymaga szczegółów, gdzie mniej znaczy więcej, ale to mniej na długo zapada w pamięć.
Na co zwrócić uwagę?
![]() | » Pracodawca ma prawo wymagać noszenia stroju służbowego |
Mężczyźni. 5 najważniejszych zasad.
Nogawka spodni kończąca się na początku obcasa i delikatnie opierająca na wiązaniu buta
Mankiet koszuli na guziki wystający spod rękawa marynarki na 1 cm
Rękaw marynarki sięgający nadgarstka
Linia ramion marynarki nie wystająca poza linię ciała
Krawat kończący się na klamrze paska
Kobiety. 5 najważniejszych zasad.
Spódnica do połowy kolana
Rajstopy niezależnie od pory roku
Żakiet perfekcyjnie dopasowany w ramionach
Torba jako element budowanie prestiżu
Garnitur krojem nadążający za trendami
Kreowanie wizerunku biznesowego to jednak nie nuda, czy konieczność dopasowania się do kanonów. To gra w subtelności. Ale zanim zagramy- trzeba znać podstawy.
Monika Jurczyk
ekspertka ds. wizerunku biznesowego, www.stylwbiznesie.pl