Analitycy DM BOŚ, w raporcie z 20 kwietnia, obniżyli cenę docelową dla akcji Ferro w horyzoncie 12 miesięcy o 6 proc. do 37,1 zł, utrzymując jednocześnie rekomendację "kupuj".


Raport został wydany przy cenie 31,3 zł.
"Uaktualnienie prognoz finansowych, rewizja stopy wolnej od ryzyka (do 6 proc. z 4 proc.), premii za ryzyko na rynku akcji (do 6 proc. z 5,5 proc.), wzrostu w okresie rezydualnym (do 2 proc. z 1 proc.), nielewarowanej bety (do 1,1 z 1,2) oraz aktualizacja wyceny porównawczej spowodowały obniżenie naszej 12-miesie?cznej wyceny akcji spółki będącej złożeniem (50 proc.-50 proc.) wyceny metodą DCF FCFF i porównawczej do 37,1 zł z 39,6 zł na akcję, o 6 proc. Wycena metodą DCF FCFF/ metodą poro´wnawczą implikuje wartość akcji spółki w wysokości 44 zł/30 zł (poprzednio 46 zł/33 zł)" - napisano w raporcie.
Analitycy oceniają, że wyniki grupy za pierwszy kwartał 2022 r. powinny być dobre, ale też obciążone ujemnymi różnicami kursowymi. Prognozują oni wzrost przychodów/EBITDA o 40 proc./11 proc. i niemal płaski zysk netto rdr w omawianym okresie.
"Prognozujemy przychody grupy w pierwszym kwartale 2022 r. na 229 mln zł, więcej 40 proc. rdr, zakładając 20 proc. wzrost organiczny i 33 mln zł dodane przez dwa miesiące więcej konsolidacji Termetu z Testerem (podmioty te są konsolidowane od marca 2021 r.). Spodziewamy się spadku rentowności operacyjnej do 11,1 proc. w pierwszym kwartale 2022 r. z 14,5 proc. w pierwszym kwartale 2021 r." - napisano.
DM BOŚ zakłada wzrost kosztów materiałów i wynagrodzeń oraz prognozuje koszty finansowe netto na ponad 4 mln zł w pierwszym kwartale 2022 r. (2 mln zł w pierwszym kwartale 2021).
"W konsekwencji prognozujemy 17 mln zł zysku netto, czyli na poziomie zbliżonym do ubiegłorocznego, w pierwszym kwartale 2022 r." - dodano.
Analitycy oceniają, że popyt na produkty i towary spółki w regionie utrzymuje się na wysokim poziomie, a akwirowane podmioty radzą sobie dobrze.
"Spółka jest w stanie podnosić ceny towarów przenosząc na klientów wzrost kosztów. Ceny frachtów zaczęły nieco spadać, choć spółka ma długoterminowe kontrakty, to jednak jest to wskaźnik pokazujący pewne trendy. Spółka modyfikuje swoją ofertę asortymentową wdrażając nowe produkty" - napisano.
Depesza jest skrótem raportu DM BOŚ, który powstał na zlecenie GPW w ramach giełdowego programu wspierania pokrycia analitycznego. Autorem raportu, którego pierwsze rozpowszechnianie nastąpiło 21 kwietnia o godz. 7.20, jest Sylwia Jaśkiewicz.
W załączniku zamieszczamy plik PDF z wymaganymi zastrzeżeniami prawnymi. (PAP Biznes)
doa/ ana/