REKLAMA
ZASADY PROMOCJI

Czerwona Torebka: due diligence Merlin.pl potrwa ok. 6 tygodni

2013-02-06 10:51
publikacja
2013-02-06 10:51

Sieć pasaży handlowych Czerwona Torebka, która podpisała list intencyjny w sprawie nabycia sklepu internetowego Merlin.pl zakłada, że due diligence spółki potrwa około sześć tygodni. W ciągu kilku dni zostanie zwołane NWZ dotyczące podwyższenia kapitału zakładowego Czerwonej Torebki - poinformował PAP Ireneusz Kazimierczyk, prezes spółki.

"Podpisaliśmy list intencyjny. Rozpoczynamy proces due diligence, który potrwa około 6 tygodni, a następnie wystąpimy do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z wnioskiem o zgodę na koncentrację. Po tym okresie poinformujemy rynek o dalszych działaniach" - powiedział PAP Kazimierczyk.

We wtorek Czerwona Torebka poinformowała o podpisaniu listu intencyjnego w sprawie nabycia w drodze aportu akcji Merlin.pl. Czerwona Torebka dokonać ma podwyższenia kapitału zakładowego o kwotę do 310.284,80 zł poprzez emisję do 1.551.424 nowych akcji.

Na pytanie, jak duża może być ta emisja akcji, Kazimierczyk powiedział:

"Na odpowiedź jest jeszcze za wcześnie. Pierwszy krok to przegłosowanie podwyższenia kapitału przez NWZA, które zamierzamy zwołać w przeciągu kilku najbliższych dni. Dopiero potem będziemy mogli mówić o szczegółach".

Prezes nie chciał powiedzieć, czy przewidziane jest udzielenie finansowania przejmowanej spółce.

"W tej chwili trwają rozmowy nad finansowaniem dłużnym z bankiem" - powiedział.

Kazimierczyk poinformował, że przejęcie Merlin.pl wpisuje się w strategię Czerwonej Torebki.

"Cel biznesowy przeprowadzanej transakcji wpisuje się w strategię budowania wartości przez grupę Czerwona Torebkę, która zakłada przejmowanie firm handlowo-usługowych prowadzących działalność na powierzchni do 100 mkw" - powiedział.

Dodał, że jest wiele obszarów synergii możliwych do osiągnięcia.

"Zakładamy dynamiczny rozwój sieci punktów odbioru przesyłek, które będą powstawały w budowanych przez nas pasażach Czerwonej Torebki. Będą one silnym magnesem przyciągającym nowych klientów do pasaży handlowych. Sieć punktów odbioru Merlin.pl będzie rosła razem ze wzrostem sieci Czerwonej Torebki" - powiedział prezes.

W 2011 roku przychody Merlin.pl były na poziomie około 100 mln zł.

"Niezależnie od danych finansowych, koncentrujemy się na potencjale wzrostu i efekcie synergii, jaki uzyskamy po przejęciu Merlin.pl. Sklep internetowy ma silną i rozpoznawalną markę w branży e-commerce i od lat znajduje się w czołówce e-sklepów o największej liczbie transakcji realizowanych wysyłkowo - 150 tys. transakcji miesięcznie. Znacząco zwiększy atrakcyjność pasaży Czerwonej Torebki" - powiedział Kazimierczyk.

Merlin.pl to sklep internetowy, założony w 1998 roku. Swoją działalność rozpoczął jako księgarnia, jednak w ciągu kolejnych lat rozszerzył asortyment o zabawki, elektronikę użytkową, drobne RTV i AGD, kosmetyki, odzież oraz artykuły sportowe. (PAP)

pel/ pr/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Wyjątkowa wyprzedaż Ford Pro. Poznaj najlepsze rozwiązania dla Twojego biznesu.

Komentarze (1)

dodaj komentarz
~Tom4
Myślę że przejęcie Merlina przez CT to dobra rzecz. Punkty odbioru, które miałyby powstać w tych pasażach to faktycznie niezły "magnes", a jednocześnie może poprawić się sytuacja samego Merlina (który w ostatnich latach coraz słabiej przędzie).

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki