Coca-Cola wydała prawie 120 mln USD na działalność w dziedzinie zdrowia

W ciągu ostatnich pięciu lat wydaliśmy prawie 120 mln USD na działania na rzecz zdrowia - czytamy w opublikowanym we wtorek komunikacie Coca-Coli, oskarżanej o finansowanie naukowców umniejszających wagę wpływu złej diety na otyłość Amerykanów.

(fot. Polaris/East News / EastNews)

Coca-Cola, największy na świecie producent słodzonych napojów, uruchomiła także stronę internetową, na której ma umieszczać szczegóły dotyczące prowadzonych przez nią badań i współpracy z ekspertami.

Z opublikowanego komunikatu wynika, że na badania naukowe producent słynnego napoju, a także m.in. Sprite'a i Powerade'a, wydał 21,8 mln USD, a na współpracę w dziedzinie "zdrowia i dobrej kondycji" - 96,8 mln USD.

W sierpniu koncern zapowiedział, że jego działania w ramach programów na rzecz zdrowia i współpracy ze specjalistami będą bardziej przejrzyste. Deklaracja ta podyktowana była krytyką, która spłynęła na firmę po artykule dziennika "New York Times" na temat finansowania przez Coca-Colę wpływowych ekspertów. Mieli oni propagować przesłanie, że "aby utrzymać zdrową wagę, trzeba więcej ćwiczyć, a mniej martwić się o ograniczenie kalorii". Zdaniem ekspertów, na których powoływał się "NYT", celem firmy było odwrócenie uwagi od opinii, że słodzone napoje odpowiadają za nadwagę Amerykanów.

Jak informuje agencja AP, dyrektor Coca-Coli na Amerykę Północną Sandy Douglas przyznał, że firma jest świadoma braku wiarygodności swoich działań na rzecz walki z otyłością. Podkreślił jednak, że to dopiero "pierwszy krok".

Douglas poinformował też, że Coca-Cola utworzyła specjalny zespół doradczy, którego zadaniem jest planowanie działań firmy na rzecz zdrowia.

W ramach walki z otyłością obywateli w USA pojawiały się propozycje wprowadzenia zakazu sprzedaży słodzonych napojów w szkołach oraz opodatkowania tych produktów. Jednak jak pisał w sierpniu "NYT", Coca-Cola "przekazała wtedy 3 mln USD na stworzenie programu sprawności fizycznej w 60 miejskich ośrodkach kultury. Inicjatywa, by opodatkować napoje gazowane, upadła".

Sprzedaż gazowanych napojów w USA spada od dziesięciu lat. Powodem tego są alarmujące opinie na temat kalorycznej żywności oraz rosnąca popularność napojów dietetycznych, a także wody.(PAP)

ulb/ kot/ mc/

Źródło: PAP

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
1 0 (usunięty)

(wiadomość usunięta przez moderatora)

! Odpowiedz
1 1 ~mniam

A ja lubię zimną Colę od czasu do czasu! Najbardziej w tych małych, klasycznych buteleczkach.

! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne

Wskaźniki makroekonomiczne

Inflacja rdr 4,4% I 2020
PKB rdr 3,1% IV kw. 2019
Stopa bezrobocia 5,5% I 2020
Przeciętne wynagrodzenie 5 604,25 zł XII 2019
Produkcja przemysłowa rdr 3,8% XII 2019

Znajdź profil