REKLAMA

Ciasteczkowa wojna producenta z dyskontem. Oreo pozywa Aldi

Agata Wojciechowska2025-06-07 06:00redaktor
publikacja
2025-06-07 06:00

Już nie chodzi nawet o rażące kopiowanie przepisu, ale nawet opakowań. Producent Oreo postanowił złożyć pozew w USA przeciwko sieci Aldi. Oskarżyli dyskont o naruszenie znaku towarowego, nieuczciwą konkurencję i bezpodstawne wzbogacenie się. 

Ciasteczkowa wojna producenta z dyskontem. Oreo pozywa Aldi
Ciasteczkowa wojna producenta z dyskontem. Oreo pozywa Aldi
fot. rblfmr / / Shutterstock

Mondelēz International, właściciel marki Oreo, zarzuca dyskontom używanie niemal bliźniaczych opakowań, które mogą wprowadzać konsumentów w błąd. Tym samym podbijają sobie także sprzedaż, korzystając z "atrakcyjności, sławy i prestiżu" giganta przekąsek.

Koncern kilkukrotnie kontaktował się z Aldi w sprawie "myląco podobnych opakowań". Jednak działania wprowadzone przez dyskont okazały się niewystarczające. Co prawda sieć zmieniła część opakowań, jednak i tak są one "niedopuszczalną kopią" - jak stwierdzono w pozwie cytowanym przez BBC News. 

Zdaniem koncernu model finansowy sieci opiera się głównie na niskobudżetowym kopiowaniu  znanych marek, które imitują zarówno wyglądem, jak i konsystencją te znane. 

Jeśli Aldi będzie kontynuowało produkcję swoich linii produktów, nieodwracalnie zaszkodzi marce Mondelēz International - dodali. 

Aldi US nie odniósł się publicznie do tych oskarżeń. 

To nie pierwszy raz, kiedy niemiecka sieć uwikłała się w walkę o znak towarowy. Na początku tego roku przegrała w sądzie z producentem cydru Thatcher, który oskarżył supermarket o kopiowanie jego napoju pod względem „smaku i wyglądu”.

fot. Pozew Mondelēz / Twitter

opr. aw

Źródło:

Redaktor działu newsroom w portalu Bankier.pl. Absolwentka historii, którą studiowała dłużej niż statystyczny student, ale za to przeszła przez kilka uniwersytetów, w tym uczelnię w Edynburgu. Swoje życie zawodowe rozpoczęła dziesięć lat temu z portalem Bankier.pl. Później współpracowała z licznymi redakcjami, pisząc dla "Gazety Wrocławskiej", nagrywając dla Polskiego Radia i - ku zgorszeniu niektórych - kreując rzeczywistość w "Fakcie". Na pewno nie napisze nic o WIG20, a jeśli już to tylko w kontekście plotek, pogłosek czy domysłów. Dla czytelników siedzi nocami, oglądając seriale, podliczając gaże, czytając książki, śledząc nietypowe aukcje czy podróżując palcem po mapie. Nienawidzi wyrazu “dedykowany”, przeciw któremu prowadzi osobistą krucjatę w internecie. Telefon: 502 924 211

Tematy
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Advertisement

Komentarze (9)

dodaj komentarz
januscorvinus
Oreo rżnie głupa. Zarówno opakowania jak i nazwy są całkowicie inne i tylko ślepy mógłby się pomylić.
szprotkafinansjery
Całkowicie inne? Byłeś ostatnio u okulisty?
minekminka134
Ktoś normalny je ciastka z robaków?
daniel_1
Niedawno kandydat na prezydenta RP reklamował wafelki firmy Mondelēz International.
Ciekawe, ile firma wpłaciła na jego kampanię prezydencką?
jkl777
A ile snus? O biznesie "rozrywkowym" w hotelach nie wspomne...
tomitomi
na szczęście , nie jem tej paszy ,,,,,
jkl777
Ale jesz inną... miejmy nadzieję, że choć trochę lepszą... bo dziś trudno o coś dobrej jakości - patrz polskie truskawki od polno wolskiego patrioty, czyli chemiczne szambo na sprzedaż, a dla siebie poletko przy domu na konsumpcje.

Powiązane: Żywność

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki