Już nie chodzi nawet o rażące kopiowanie przepisu, ale nawet opakowań. Producent Oreo postanowił złożyć pozew w USA przeciwko sieci Aldi. Oskarżyli dyskont o naruszenie znaku towarowego, nieuczciwą konkurencję i bezpodstawne wzbogacenie się.


Mondelēz International, właściciel marki Oreo, zarzuca dyskontom używanie niemal bliźniaczych opakowań, które mogą wprowadzać konsumentów w błąd. Tym samym podbijają sobie także sprzedaż, korzystając z "atrakcyjności, sławy i prestiżu" giganta przekąsek.
Koncern kilkukrotnie kontaktował się z Aldi w sprawie "myląco podobnych opakowań". Jednak działania wprowadzone przez dyskont okazały się niewystarczające. Co prawda sieć zmieniła część opakowań, jednak i tak są one "niedopuszczalną kopią" - jak stwierdzono w pozwie cytowanym przez BBC News.
Zdaniem koncernu model finansowy sieci opiera się głównie na niskobudżetowym kopiowaniu znanych marek, które imitują zarówno wyglądem, jak i konsystencją te znane.
Jeśli Aldi będzie kontynuowało produkcję swoich linii produktów, nieodwracalnie zaszkodzi marce Mondelēz International - dodali.
Aldi US nie odniósł się publicznie do tych oskarżeń.
To nie pierwszy raz, kiedy niemiecka sieć uwikłała się w walkę o znak towarowy. Na początku tego roku przegrała w sądzie z producentem cydru Thatcher, który oskarżył supermarket o kopiowanie jego napoju pod względem „smaku i wyglądu”.


opr. aw