REKLAMA

Canal+ Polska liczy na niski lub średni jednocyfrowy wzrost przychodów w średnim terminie

2020-11-03 10:04
publikacja
2020-11-03 10:04
Canal+ Polska liczy na niski lub średni jednocyfrowy wzrost przychodów w średnim terminie
Canal+ Polska liczy na niski lub średni jednocyfrowy wzrost przychodów w średnim terminie
/ Materiały prasowe

Canal+ Polska liczy na niski lub średni jednocyfrowy wzrost przychodów w średnim terminie. W 2020 roku grupa spodziewa się wzrostu sprzedaży - podał Canal+ Polska w prospekcie. Grupa zakłada, że marża EBITDA w średnim terminie pozostanie na dotychczasowym poziomie, a nakłady inwestycyjne będą nadal niskie w relacji do przychodów.

W prospekcie emisyjnym podano, że w całym 2020 roku grupa spodziewa się wypracować wyższe skonsolidowane przychody niż rok wcześniej. W średnim terminie grupa przewiduje średni roczny wzrost przychodów w "niskim lub średnim przedziale jednocyfrowym", który ma wynikać ze wzrostu przychodów ze sprzedaży generowanych głównie przez usługi OTT i IPTV.

W pierwszym półroczu 2020 roku przychody spółki wzrosły rok do roku do 1,19 mld zł z 1,11 mld zł rok wcześniej, a zysk netto zwiększył się do 121 mln zł z 30,8 mln zł. Spółka podała, że wynik netto przed rokiem został obciążony przez utratę wartości znaku towarowego "n" w kwocie 81 mln zł. EBITDA w pierwszym półroczu wzrosła o 30 proc. do 254,5 mln zł.

Spółka zakłada, że marża EBITDA w średnim terminie pozostanie na dotychczasowym poziomie, natomiast oczekiwany wzrost EBITDA w 2020 r. powinien być zgodny z odnotowanym w ostatnich latach - w 2019 roku wynik wzrósł o 7,3 proc. W pierwszym półroczu marża EBITDA wyniosła 21,3 proc., a w 2019 roku było to 15,9 proc.

Firma spodziewa się "stosunkowo niskiego" wskaźnika rezygnacji klientów i stabilnej bazy klientów usług satelitarnych w 2020 r.

Nakłady kapitałowe mają średnioterminowo pozostać na niskim poziomie w relacji do przychodów, zgodnie z dotychczasowym poziomem. W pierwszej połowie roku nakłady stanowiły równowartość 4,2 proc. przychodów w tym okresie. W 2019 roku wskaźnik ten wyniósł 6,3 proc.

Strategia firmy zakłada przejęcia - grupa ocenia, że rynek płatnej telewizji pozostaje rozdrobniony.

Canal+ Polska podał w prospekcie, że nie będzie zobowiązany do zapłaty żadnego podatku dochodowego przez następne 2-3 lata, dzięki możliwości rozliczenia strat podatkowych i różnic czasowych pomiędzy amortyzacją dla potrzeb podatkowych i księgowych.

Spółka podała, że pandemia koronawirusa nie miała poważniejszego wpływu na działalność operacyjną. Odnotowano natomiast zmniejszenie skali przyrostu liczby nowych klientów, m.in. z powodu czasowego zamknięcia niektórych punktów sprzedaży w centrach handlowych. Pandemia najmocniej dotknęła działalność spółki zależnej Kino Świat zajmującej się dystrybucją kinową filmów, ale - jak podano w prospekcie - firma ta utrzymała dodatnie przepływy pieniężne netto w okresie pandemii bez potrzeby pozyskiwania finansowania od spółki-matki. Jednocześnie podano w prospekcie, że niepewność dotycząca wpływu pandemii koronawirusa na gospodarkę, w tym wydatki konsumentów i wydatki na reklamę, może wpłynąć na pozyskiwanie nowych klientów i kluczowe parametry operacyjne spółki.

Budowa księgi popytu w ofercie rozpocznie się we wtorek i potrwa do 9 listopada. Zapisy dla inwestorów indywidualnych odbędą się w dniach 4-9 listopada, a dla instytucjonalnych w dniach 10-13 listopada. 10 listopada (do godz. 9.00) ustalona ma zostać ostateczna liczba akcji oferowanych oraz cena.

Canal+ Polska jest dostawcą płatnej telewizji i drugim największym dystrybutorem pakietów płatnej telewizji w Polsce, z udziałem w rynku na poziomie 21 proc. Grupa na koniec czerwca miała 2,703 mln klientów, o 0,6 proc. więcej niż rok wcześniej i o 1,6 proc. mniej niż na koniec 2019 roku. Spółka szacuje swój udział rynkowy w rynku płatnej telewizji na ok. 21 proc.

W maju tego roku firma uruchomiła usługę telewizji internetowej w tzw. modelu OTT (usługi audiowizualne świadczone za pośrednictwem internetu).

Canal+ Polska jest ponadto właścicielem spółki Kino Świat, posiadającej ok. 20 proc. udziałów w krajowym rynku dystrybucji kinowej filmów.

Akcjonariusze grupy chcą sprzedać w ofercie publicznej do 21,62 mln akcji spółki, a cena maksymalna jednego waloru została ustalona na 60 zł. Wartość oferty publicznej może wynieść do ok. 1,3 mld zł. Budowa księgi popytu rozpocznie się we wtorek i potrwa do 9 listopada.

Oferta obejmuje istniejące akcje będące w posiadaniu TVN Media oraz Liberty Global Ventures Holding. Główny akcjonariusz, Groupe Canal+ (część koncernu Vivendi), posiada obecnie ok. 51 proc. kapitału zakładowego spółki, TVN Media ok. 32 proc., a Liberty Global ok. 17 proc. Groupe Canal+ nie planuje sprzedaży akcji. (PAP Biznes)

kuc/ ana/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Tanie konta z przelewami ekspresowymi – styczeń 2022 r.

Tanie konta z przelewami ekspresowymi – styczeń 2022 r.

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki