REKLAMA
Dzień domów w Bankier.pl

CD Projekt oszacował dotychczasową sprzedaż "Cyberpunka"

2020-12-22 19:14
publikacja
2020-12-22 19:14
CD Projekt oszacował dotychczasową sprzedaż "Cyberpunka"
CD Projekt oszacował dotychczasową sprzedaż "Cyberpunka"
fot. Lord Beard / / Shutterstock

CD Projekt szacuje, że do 20 grudnia włącznie gracze kupili ponad 13 mln sztuk gry "Cyberpunk 2077" - podała spółka w komunikacie. Analitycy ankietowani przez PAP Biznes szacowali sprzedaż gry przed świętami Bożego Narodzenia średnio na 16,4 mln kopii.

"W oparciu o raporty cyfrowych platform dystrybucyjnych oraz dane zebrane od dystrybutorów fizycznych szacuje się, że do dnia 20 grudnia włącznie, gracze kupili ponad 13 milionów sztuk gry Cyberpunk 2077. Powyższa liczba odpowiada szacunkom odnośnie do salda zrealizowanej sprzedaży detalicznej na wszystkich platformach sprzętowych (po uwzględnieniu zwrotów dokonanych przez klientów detalicznych w sklepach fizycznych oraz cyfrowych) tzw. "sell through", pomniejszonej o liczbę otrzymanych do dnia publikacji niniejszego raportu mailowych zgłoszeń od klientów detalicznych w ramach akcji "Help Me Refund", otrzymanych bezpośrednio przez spółkę" - napisano.

Zarząd CD Projektu informował, że spółka przedstawi pierwsze dane o sprzedaży gry przed świętami Bożego Narodzenia. Spółka podawała 10 grudnia, że w ramach przedsprzedaży złożono zamówienia na ponad 8 mln kopii gry.

"Cyberpunk 2077" zadebiutował 10 grudnia na platformach PC, PlayStation i Xbox oraz usługach streamingowych Stadia i GeForce Now. Od czasu premiery media branżowe oraz gracze wskazywali na liczne błędy oraz niską jakość gry w wersji na konsole PlayStation 4 i Xbox One. Lepsze recenzje tytuł zbiera na komputerach PC, platformach streamingowych oraz konsolach nowej generacji.

W ubiegły piątek informacja o czasowym wycofaniu gry CD Projektu z PlayStation Store i umożliwienie przez Sony zwrotu gry przez wszystkich zainteresowanych wywołały mocną wyprzedaż akcji polskiej spółki. Z kolei w weekend Microsoft, producent konsol Xbox, podał, że każdy posiadacz gry w wersji cyfrowej kupionej w Microsoft Store, może liczyć na pełny zwrot kosztów. CD Projekt zadeklarował ponadto pomoc przy zwrotach gry w wersji pudełkowej.(PAP Biznes)

epo/ gor/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Konto Firmowe i Karta przez rok za bezwarunkowe 0 zł

Konto Firmowe i Karta przez rok za bezwarunkowe 0 zł

Advertisement

Komentarze (25)

dodaj komentarz
wtomek
Kancelaria z Manhattanu, fundusze grające na spadki i Bank of America biorą na celownik producenta "Cyberpunka 2077"


CD Pojekt kontra Amerykanie. Kancelaria z Manhattanu, fundusze grające na spadki i Bank of America biorą na celownik CDP ('Cyberpunk 2077' / CD Projekt RED)
Bank of America ściął
Kancelaria z Manhattanu, fundusze grające na spadki i Bank of America biorą na celownik producenta "Cyberpunka 2077"


CD Pojekt kontra Amerykanie. Kancelaria z Manhattanu, fundusze grające na spadki i Bank of America biorą na celownik CDP ('Cyberpunk 2077' / CD Projekt RED)
Bank of America ściął wycenę akcji CD Projektu z 370 do 100 zł, fundusze z USA zwiększają krótkie pozycje na jego kurs, a kancelaria z Nowego Jorku bada możliwość wytoczenia pozwu zbiorowego przeciwko producentowi "Cyberpunka 2077". W co grają Amerykanie?
anty12
Juz wyszli na swoje, tylko zeby nie robili takich chamskich numerow w przyszlosci :D
kimdzongtusk
To jest sprzedaż na fali przereklamowania gry ( i tak poniżej konsensusu) , Teraz już będzie z górki bo zbyt dużo negatywnej atmosfery się zrobiło. Poza tym tak gra nie ma AI a fizyka otoczenia....w zasadzie jej nie ma .
eltomasso
Sprzedaz w tym roku bedzie jeszcze udana, Redsi wyjda bardzo na plus ale to co zrobili zostanie im zapamietane na wieki, a przy nastepnej grze nie liczylbym na wielka przedsprzedaz. Ta spolka wydaje sie byc dosc ryzykowna.
itso_media_to_kibel
wyjątkiem jest siwo włosy
artbe
Pięknie, to wszystko był kolos na glinianych nogach, oby to się jutro nie zawaliło.
(usunięty)
(wiadomość usunięta przez moderatora)
ivankrakow
13 milionów po uwzględnieniu zwrotów to naprawdę zaskakujący wynik jak dla GRY PRE-BETA !
Czy ktoś zna inną PRE-BETA grę, która się sprzedała w 13 milionach już po zwrotach?
Jabyśmy mieli wersję RELEASE to byłoby pod 20 milionów w tym roku, no ale ... przecież są patche i sprzedaż będzie po nich rozruszana,
13 milionów po uwzględnieniu zwrotów to naprawdę zaskakujący wynik jak dla GRY PRE-BETA !
Czy ktoś zna inną PRE-BETA grę, która się sprzedała w 13 milionach już po zwrotach?
Jabyśmy mieli wersję RELEASE to byłoby pod 20 milionów w tym roku, no ale ... przecież są patche i sprzedaż będzie po nich rozruszana, trzeba dać gratisy programistyczne, grę ponownie podgrzać marketingowo i pociąg ruszy ! :)
grzegorzkubik
Naprawia grę i będzie ok. Ten incydent będzie zapamiętany jako drobne zawirowania na tej spółce.
wielblad13
ta gra jest bardzo mocno skopana... cała mechanika gry to jakiś żart! tu nie chodzi o samą optymalizację bo coś gdzieś haczy czy się wykrzacza tu chodzi także o fizykę o model jazdy pojazdami o zderzenia o zachowanie tzw npców itd itp to jest po prostu kosmos co jeszcze należałoby poprawić... wygląda na to że po poprawkach ta gra jest bardzo mocno skopana... cała mechanika gry to jakiś żart! tu nie chodzi o samą optymalizację bo coś gdzieś haczy czy się wykrzacza tu chodzi także o fizykę o model jazdy pojazdami o zderzenia o zachowanie tzw npców itd itp to jest po prostu kosmos co jeszcze należałoby poprawić... wygląda na to że po poprawkach to będzie zupełnie inna gra! ciekawi mnie czy silnik gry to uciągnie skoro dziś ledwo to chodzi na konsolach... pytanie zasadnicze dlaczego? co nie widzieli jak wygląda ten świat? czy raczej musieli ciąć aby to chodziło jakkolwiek? ta gra broni się jedynie fabułą i atrakcyjnym wyglądem świata tej gry... niestety zarabia się najbardziej podczas premiery i pierwszych miesięcy gry na rynku a ona jest skopana pod wieloma względami...

Powiązane: "Cyberpunk 2077" od CD Projektu

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki