REKLAMA
TYLKO U NAS

"Wiedźmin 4" najwcześniej po 2026 roku. CD Projekt rozwiewa wątpliwości fanów

2025-03-25 19:12
publikacja
2025-03-25 19:12

CD Projekt nie planuje premiery Wiedźmina 4 do końca 2026 roku - poinformował podczas konferencji CFO Piotr Nielubowicz. Z kolei Joint CEO spółki Michał Nowakowski wskazał, że w najbliższych tygodniach projekt Orion, kontynuacja Cyberpunka, wejdzie w fazę reprodukcji.

"Wiedźmin 4" najwcześniej po 2026 roku. CD Projekt rozwiewa wątpliwości fanów
"Wiedźmin 4" najwcześniej po 2026 roku. CD Projekt rozwiewa wątpliwości fanów
/ thewitcher.com

"Nie planujemy premiery Wiedźmina 4 do końca 2026 roku" - powiedział Piotr Nielubowicz.

Spółka nie podawała dotychczas daty premiery gry, chociaż niektórzy analitycy prognozowali, że debiut nowej wiedźmińskiej sagi mógłby mieć miejsce pod koniec 2026 roku.

"Mogę jedynie powiedzieć, że gra nie zostanie wydana do czasu pierwszego celu programu motywacyjnego, który zakończy się 31 grudnia 2026 roku" - dodał Nielubowicz.

Z kolei Joint CEO CD Projektu Michał Nowakowski poinformował, że niewielka część zespołu pracującego nad nową wersją pierwszej części Wiedźmina dołączyła do grupy odpowiedzialnej za prace nad Wiedźminem 4.

"Zdecydowaliśmy się połączyć prace nad remake'iem pierwszej części wiedźmina z bieżącymi pracami nad Wiedźminem 4. W rezultacie mała część zespołu Fool's Theory, aktualnie wspiera nasz zespół pracujący nad Wiedźminem 4" - powiedział Nowakowski.

"Celem jest, zebrać niezbędne aktywa, narzędzia i pipe line'y, by jak najwydajniej pracować nad remake'iem" - wyjaśnił.

Dodał, że CD Projekt pracuje również nad nieujawnionymi projektami, z których jeden jest realizowany we współpracy z Fool's Theory.


Nowakowski poinformował również, że spółka zdecydowała się połączyć swoje bostońskie studio The Molasses Flood z CD Projekt Red.

Nielubowicz dodał, że połącznie nie będzie miało wpływu na proces produkcyjny Wiedźmina 4, ponieważ obie gry powstają niezależnie od siebie, a projekt Syriusza jest tworzony w Ameryce Północnej.

"Wierzymy, że zamiany wniosą więcej wydajności i wyrównania do zespołu pracującego nad Syriuszem, dzięki procedurom wypracowanym w CD Projekt RED" - powiedział Nielubowicz.

Nowakowski wskazał również, że spółka rozpoczęła współpracę z amerykańską firmą Scopely, która jest jednym z największych producentów gier na urządzenia mobilne na świecie. Przedstawiciele spółki nie zdradzili jednak szczegółów współpracy.

CD Projekt informował już kilkukrotnie, że jest zainteresowany udostępnianiem swoich IP zewnętrznym deweloperom gier mobilnych.

Ponadto Nowakowski poinformował, że zespół pracujący nad kontynuacją Cyberpunka, zbliża się do zakończenia fazy koncepcyjnej projektu.

"Oznacza to, że faza preprodukcyjna rozpocznie się w nadchodzących tygodniach" - powiedział Nowakowski.

W przypadku projektu Hadar, głównym celem producenta gier na 2025 rok jest dalsze szlifowanie historii oraz prototypowanie elementów gameplayu.

"Przychody z pięciu lat od premiery Cyberpunka 2077 (...) były 2,3 razy większe niż przychody osiągnięte przez Wiedźmina 3 w pięcioletnim cyklu. Cyberpunk wprowadził nas na nowy poziom" - powiedział CFO Piotr Nielubowicz.

Dodał, że w ciągu pięciu lat od premiery Cyberpunk wypracował o 2,5 razy więcej zysku netto niż Wiedźmin 3 w tym samym okresie od debiutu. (PAP Biznes)

mcb/ osz/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Bezpłatne konto firmowe to dopiero początek. Sprawdź, które banki płacą najwięcej za oszczędności

Komentarze (2)

dodaj komentarz
pawel11a
Nie zdziwiłbym się, gdyby puścli preordery końcem 2026 roku, by załapać się na cel programu motywacyjnego do końca 2026 roku. Tych preorderów, szczególnie wersji kolekcjonerskiej może się przy Wiedźminie 4 sprzedać dość sporo. Bo gracze dażą grę i studio dość dużą dawką zaufania.
Kolejny cel, który jest na 2027 rok raczej każe
Nie zdziwiłbym się, gdyby puścli preordery końcem 2026 roku, by załapać się na cel programu motywacyjnego do końca 2026 roku. Tych preorderów, szczególnie wersji kolekcjonerskiej może się przy Wiedźminie 4 sprzedać dość sporo. Bo gracze dażą grę i studio dość dużą dawką zaufania.
Kolejny cel, który jest na 2027 rok raczej każe być spokojnym o premierę w 2027 roku. Pytanie tylko czy początek, czy koniec. Obstawiam, że na ten moment początek jest planowany, bo gwarantowałoby to raczej spore premie dla zarządu...

Pytanie jak się mają plany do rzeczywistości. Bo planować można wiele, a później to się rozbija o rzeczywistość.
2026 rok, to były bardzo optymistyczne prognozy, ludzi nie mających pojęcia o branży. Tworzenie gier trwa... Nie trwa wiecznie, ale 3-4 pełne lata produkcji są potrzebne... Szczególnie, że W4 szykuje się naprawdę dużą grą.
bha
W grach pośpiech nie jest wskazany najpierw trzeba zainwestować w godne pensje w odpowiednią wiedzę i umiejętności, dobry scenariusz itd. wszystkich wykonawców danego produktu!!!.A dopiero potem można myśleć o ewentualnym kolejnym hito sukcesie?!.

Powiązane: Gry komputerowe

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki