We wtorek 22 czerwca aktor zwiedził gorzelnię w Czarnym Lesie na Pomorzu i destylarnię Sobieskiego w Starogardzie Gdańskim. Pokazano mu proces produkcji wódki od początku do końca - zaczynając od łanów żyta i kończąc na magazynie pełnym kartonów wódki.
Następnego dnia Willis wystąpił także na konferencji prasowej w Warszawie, gdzie ogłosił oficjalne rozpoczęcie międzynarodowej trasy 'głoszenia prawdy o wódce' (Truth in Vodka), hasła kampanii reklamowej wódki Sobieski na świecie.
Nowa butelka
Przyjazd aktora jest związany także z oficjalnym wprowadzeniem na polski rynek nowej butelki wódki Sobieski, którą aktor współtworzył. Na nowej butelce zmieniono między innymi portret króla Jana III.
- To moje zdjęcie ze szkolnych czasów - wygłupiał się Willis na konferencji.
Jakim ambasadorem marki będzie aktor? Podobno jeszcze przed rozpoczęciem rozmów z producentem, właśnie polską wódkę zamówił na swoje zeszłoroczne wesele. Nie dał się jednak wypuścić pytaniem o to, czy zdarzyło mu się już upić Sobieskim.
- Jestem zwolennikiem umiarkowanego picia - powiedział poważnie.
Nieoficjalnie mówi się, że Bruce Willis dostał 16 mln dolarów za pracę na rzecz Grupy Sobieski. Pierwotnie rozważano inne mocne osobowości amerykańskiego kina, jak Al Pacino, Robert De Niro i Mel Gibson.
Teraz firma podkreśla, że praktycznie od początku rozmów była zdecydowana na Willisa, który jest nie tylko znany z męskiego kina akcji, ale też na każdym kroku zapewnia o spokojnym stylu życia i przywiązaniu do rodziny.
Oprócz zaangażowania gwiazdora, spółka planuje również product placement, czyli stara się, by to wódka Sobieski wystąpiła w jakimś znanym filmie.
Dodatkowo, Sobieski jako jeden z nielicznych producentów alkoholu aktywnie angażuje się w media społecznościowe. Po kilku tygodniach od uruchomienia strony na Facebooku, liczba jej fanów przekroczyła 14 tys. - można ją znaleźć pod adresem: facebook.com/sobieskipoland.
Z pewnością przyczynił się do tego konkurs, którego zwycięzcy nakręcili we wtorek film reklamowy z Bruce'm Willisem, a finaliści wzięli udział w środowej imprezie z gwiazdorem.
Będą następne rekordy?
W I kwartale łączne przychody netto producenta wódki Sobieski spadły o 1,7 proc. do 79,4 mln euro. W Polsce przychody zwiększyły się o niemal 17 proc., do 28,8 mln euro, a to największy rynek firmy.
W marcu 2010 r. w Polsce udziały rynkowe Belvedere wyniosły 16,2 proc. Firma utrzymała trzecie miejsce, na które spadła z drugiego w 2009 r. Wódka Sobieski dynamicznie rośnie na rynku amerykańskim. W I kwartale jej sprzedaż na tym rynku wzrosła o 28 proc.
- Zgodnie z najnowszymi danymi, Sobieski kontynuuje trwający od 2007 r. na rynku USA dynamiczny trend wzrostu sprzedaży. W pierwszych pięciu miesiącach 2010 r. sprzedaliśmy tam ponad 284 tys. dziewięciolitrowych kartonów, wobec 201 tys. dziewięciolitrowych kartonów w analogicznym okresie ubiegłego roku- powiedział Krzysztof Tryliński, dyrektor generalny Grupy Sobieski. - Sprzedaż miliona dziewięciolitrowych kartonów osiągniemy znacznie szybciej niż pierwotnie zakładaliśmy. Jednocześnie, będzie to kolejny rekord, jaki ustanowimy na amerykańskim rynku.
- W kraju, obok ugruntowanej pozycji wódki Sobieski, coraz pełniejszego światła nabiera nasz ostatni przebój rynkowy, Krupnik Vodka- dodał prezes Tryliński. - Potwierdza to nasze umiejętności antycypowania potrzeb konsumentów i kreowania nowych produktów, nawet w obliczu bardziej wymagających realiów rynkowych.
Autor: LP