REKLAMA
ZOOM NA RYNKI

Branża turystyczna wychodzi na prostą

2012-03-19 11:11
publikacja
2012-03-19 11:11
Letnie wycieczki sprzedają się w biurach podróży jak świeże bułki. Turcja, Grecja, Hiszpania, Bułgaria, to najczęściej wybierane przez naszych rodaków kraje wakacyjnego wypoczynku.

Coraz większą popularność zyskują egzotyczne wyprawy m.in. do Tajlandii oraz na Karaiby. Najwyraźniej 2012 rok będzie udany dla branży turystycznej w Polsce. Zdaniem analityków wzrost sprzedaży sięgnie 12 - 15 proc. Oznacza to, że firmom z tego sektora przybędzie co najmniej 200 tys. nowych klientów.

Warto pamiętać, że gra toczy się o niebagatelne pieniądze. Tylko w ubiegłym roku polscy turyści wydali na wypoczynek w kraju oraz za granicą 31,6 mld zł. Znaczący potencjał branży turystycznej w Polsce potwierdzają m.in. dane dotyczące sprzedaży wycieczek w tygodniu poprzedzającym Boże Narodzenie 2011 roku. W tym okresie odnotowano wzrost - w porównaniu z tym samym tygodniem rok temu - rezerwacji zimowych o 28,5proc. i o 33 proc. więcej rezerwacji letnich.

Rozwój branży turystycznej w naszym kraju następuje mimo, że zaledwie 3,8 proc. Polaków korzysta z zorganizowanej zagranicznej oferty wyjazdowej. To wielokrotnie mniej niż na Zachodzie Europy. Na takie wakacje wybiera 29,1 proc. mieszkańców, Niemiec - 28,6 proc., Szwecji - 26,2 proc. Również u naszych południowych sąsiadów, Słowaków i Czechów, cieszą się one dużo wyższym powodzeniem, odpowiednio - 18,5 proc. i 20,5 proc. Pokazuje to, jak duże możliwości tkwią w polskim rynku.

Bardzo znaczący potencjał wzrostu przychodów branży turystycznej w Polsce skłonił nas do rozszerzenia działalności o ten sektor - mówi Grzegorz Misiąg, prezes zarządu Uboat Line SA, większościowego udziałowca firmy Nauti Yacht Club. - Perspektywy rozwoju, dla tej firmy, tworzy jej niestandardowa oferta przeznaczona dla klientów zainteresowanych aktywnym wypoczynkiem m.in. w trakcie rejsów statkami do Tajlandii, na Karaiby, Wyspy Kanaryjskie oraz Chorwacji. Kolejne płaszczyzny działań biznesowych Nauti Yacht Club dotyczą m.in. czarteru jachtów na całym świecie, a także sprzedaży biletów na rejsy wycieczkowe oraz organizowanie: pobytu turystów w renomowanych kurortach, jak również wyjazdów integracyjnych dla firm i szkoleń żeglarskich. Równie istotne znaczenie ma fakt, że systematycznie wzrasta zasobność naszego społeczeństwa, co w naturalny sposób przekłada się na zwiększenie zainteresowania ofertą Nauti Yacht Club.

W zeszłym roku na letni wyjazd zagraniczny turysta z naszego kraju wydał średnio 2079 zł, a na wypoczynek w kraju 1256 zł. To więcej niż rok wcześniej.

O tym, że Polacy stopniowo przekonują się do wypoczynku w krajach położonych nad ciepłymi morzami. Świadczą także dane dotyczące sprzedaży wycieczek w okresie koniunktury, w latach lata 2003 - 2008, gdy odnotowywano bardzo duży wzrost sprzedaży, sięgający 25 procent rocznie. Wiele wskazuje, że w polskiej branży turystycznej mamy do czynienia z powrotem do czasów dobrej koniunktury z tamtego okresu.

/ Uboat Line
Źródło:Informacja prasowa
Tematy
Załóż konto osobiste w apce Moje ING i zyskaj 500 zł w promocji „Mobilni zyskują”
Załóż konto osobiste w apce Moje ING i zyskaj 500 zł w promocji „Mobilni zyskują”

Komentarze (1)

dodaj komentarz
~crocodile
bazylia, właśnie myślałem o kupnie takich wycieczek na portalach zakupów grupowych słyszałem coś o gruperze grouponie i innych ale nie wiem za bardzo z czym się to je. w każdym razie podobno można sporo zaoszczędzić

Powiązane:

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki