Coraz większą popularność zyskują egzotyczne wyprawy m.in. do Tajlandii oraz na Karaiby. Najwyraźniej 2012 rok będzie udany dla branży turystycznej w Polsce. Zdaniem analityków wzrost sprzedaży sięgnie 12 - 15 proc. Oznacza to, że firmom z tego sektora przybędzie co najmniej 200 tys. nowych klientów.
Warto pamiętać, że gra toczy się o niebagatelne pieniądze. Tylko w ubiegłym roku polscy turyści wydali na wypoczynek w kraju oraz za granicą 31,6 mld zł. Znaczący potencjał branży turystycznej w Polsce potwierdzają m.in. dane dotyczące sprzedaży wycieczek w tygodniu poprzedzającym Boże Narodzenie 2011 roku. W tym okresie odnotowano wzrost - w porównaniu z tym samym tygodniem rok temu - rezerwacji zimowych o 28,5proc. i o 33 proc. więcej rezerwacji letnich.
Rozwój branży turystycznej w naszym kraju następuje mimo, że zaledwie 3,8 proc. Polaków korzysta z zorganizowanej zagranicznej oferty wyjazdowej. To wielokrotnie mniej niż na Zachodzie Europy. Na takie wakacje wybiera 29,1 proc. mieszkańców, Niemiec - 28,6 proc., Szwecji - 26,2 proc. Również u naszych południowych sąsiadów, Słowaków i Czechów, cieszą się one dużo wyższym powodzeniem, odpowiednio - 18,5 proc. i 20,5 proc. Pokazuje to, jak duże możliwości tkwią w polskim rynku.
Bardzo znaczący potencjał wzrostu przychodów branży turystycznej w Polsce skłonił nas do rozszerzenia działalności o ten sektor - mówi Grzegorz Misiąg, prezes zarządu Uboat Line SA, większościowego udziałowca firmy Nauti Yacht Club. - Perspektywy rozwoju, dla tej firmy, tworzy jej niestandardowa oferta przeznaczona dla klientów zainteresowanych aktywnym wypoczynkiem m.in. w trakcie rejsów statkami do Tajlandii, na Karaiby, Wyspy Kanaryjskie oraz Chorwacji. Kolejne płaszczyzny działań biznesowych Nauti Yacht Club dotyczą m.in. czarteru jachtów na całym świecie, a także sprzedaży biletów na rejsy wycieczkowe oraz organizowanie: pobytu turystów w renomowanych kurortach, jak również wyjazdów integracyjnych dla firm i szkoleń żeglarskich. Równie istotne znaczenie ma fakt, że systematycznie wzrasta zasobność naszego społeczeństwa, co w naturalny sposób przekłada się na zwiększenie zainteresowania ofertą Nauti Yacht Club.
W zeszłym roku na letni wyjazd zagraniczny turysta z naszego kraju wydał średnio 2079 zł, a na wypoczynek w kraju 1256 zł. To więcej niż rok wcześniej.
O tym, że Polacy stopniowo przekonują się do wypoczynku w krajach położonych nad ciepłymi morzami. Świadczą także dane dotyczące sprzedaży wycieczek w okresie koniunktury, w latach lata 2003 - 2008, gdy odnotowywano bardzo duży wzrost sprzedaży, sięgający 25 procent rocznie. Wiele wskazuje, że w polskiej branży turystycznej mamy do czynienia z powrotem do czasów dobrej koniunktury z tamtego okresu.
/ Uboat Line
Źródło:Informacja prasowa
























































