Branża ma za sobą najgorszy rok w historii ze spadkiem sprzedaży o ponad 22 proc. W tym roku spodziewane jest już odbicie, a do Polski wchodzą nowe marki - pisze w czwartek "Rzeczpospolita".


Jak informuje gazeta, "w 2020 r. Polacy wydali na odzież i obuwie ponad 21 mld zł, czyli ponad 6 mld zł mniej niż rok wcześniej". "Nawet przestawienie się na sprzedaż internetową nie pomogło w zwalczaniu skutków aż trzech lockdownów. Ten rok zaczyna się od zamkniętej większości sklepów w centrach handlowych, ale powinien przynieść lepsze wyniki" - czytamy.
Jak prognozuje dla "Rz" firma badawcza Euromonitor International, "ten rok ma przynieść wzrost rynku do 23,5 mld zł, co oznacza o 11,7 proc. lepszy wynik niż w fatalnym 2020". "Niemniej do poziomu z 2019 r. nadal daleko i odrabianie strat potrwa" - dodano w artykule.
Reklama"Patrząc na statystyki, widać, że czas kryzysowy bez strat przeszły sieci spożywcze, a na przeciwległym biegunie są te oferujące odzież. Nowa rzeczywistość wpłynęła na zwyczaje zakupowe konsumentów" – mówi dziennikowi Mariusz Woźniakowski z Katedry Marketingu, Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. "Klienci chętniej korzystają ze sklepów zlokalizowanych bliżej domów, rzadziej odwiedzają obiekty handlowe. Zyskały na popularności zakupy przez internet, nawet w grupie konsumentów niekorzystającej z tej formy handlu" – dodaje.
Gazeta zwraca uwagę, że "choć na razie wyniki są fatalne – styczeń oznacza spadki ruchu w centrach o 60 proc. – to pojawiają się także nowe marki, które wchodzą na nasz rynek".

Podatkowy rozkład jazdy i wskaźniki kadrowo-płacowe na 2023. Ściąga dla przedsiębiorcy
Od stycznia 2023 r. zmieniły się wskaźniki kadrowo-płacowe. Prezentujemy najważniejsze zmiany. I zachęcamy do pobrania pliku pdf. Pobierz e-book bezpłatnie lub kup za 20 zł.
Masz pytanie? Napisz na marketing@bankier.pl
dap/ mark/