Firma PayU poinformowała, że nawiązała współpracę z Polskim Standardem Płatności, operatorem płatności Blik. Oznacza to, że już wkrótce użytkownicy korzystający PayU będą mogli dokonywać płatności także za pomocą kodów generowanych przez aplikacje mobilne banków.
Blik to system płatności mobilnych oferowany przez 9 banków: PKO BP, BZ WBK, Millennium, ING Bank, mBank, Alior Bank, Getin Bank, Orange Finanse i od wczoraj przez T-Mobile Usługi Bankowe. Proces płatności za zakupy internetowe za pomocą tego rozwiązania jest prosty – wystarczy podać sześciocyfrowy kod wygenerowany przez aplikację mobilną swojego banku i zatwierdzić operację na telefonie.


Jak poinformowała dziś firma PayU, wkrótce płatności Blikiem staną się dostępne także w tej platformie. PayU obsługuje m.in. płatności w serwisie aukcyjnym Allegro. - Nawiązanie współpracy z PayU jest kolejnym bardzo ważnym krokiem w kierunku popularyzacji systemu płatności mobilnych BLIK w e-commerce. Współpraca z PayU to dla nas naturalny kierunek rozwoju - mówi Dariusz Mazurkiewicz, wiceprezes Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu Blik.
Aplikację z aktywowanym Blikiem posiada obecnie ponad 2 miliony osób. Od momentu, gdy system został uruchomiony dokonano nim ponad 6 milionów transakcji. Blikiem, poza kanałem eCommerce, można płacić w ponad 162 tysiącach terminali płatniczych, w sklepach stacjonarnych, kawiarniach i lokalach usługowych. Za jego pomocą można też pobierać gotówkę z bankomatów i wysyłać przelewy na numer telefonu.
Początkowo liczono na to, że Blik stanie się realną alternatywą dla kart płatniczych w sklepach naziemnych. Jak jednak pokazują statystyki, klienci nie przekonali się do tej metody płatności. Kwartalnie wykonują w terminalach POS łącznie około 90 tys. transakcji. Metoda ta sprawdza się znacznie lepiej w internecie. W II kwartale 2016 roku Blikiem wykonano 274 tys. transakcji online, czyli aż o 71 proc. więcej niż w I kwartale tego roku.