Biedronka rzuci rękawicę Żabce? Sieć zarejestrowała właśnie nową markę "Go Chef Fast&Fresh" i prawdopodobnie zamierza wejść na rynek dań cateringowych.


Jak dowiedziały się WiadomosciHandlowe.pl, marka Go Chief może specjalizować się w kompleksowej obsłudze cateringowej, oferując dostarczanie posiłków do bezpośredniego spożycia. W zakres działalności wchodzi przygotowywanie i zaopatrywanie w żywność i napoje, serwowanie ich na miejscu oraz organizacja cateringu w kafeteriach szybkiej obsługi.
Jak udało się dowiedzieć, marka Go Chef Fast&Fresh będzie rozwijana w kierunku oferty produktów food-to-go, czyli kanapki i szybkie dania na wynos. Takie posiłki można już teraz kupić między innymi w Żabce czy na stacjach paliw Orlenu i innych sieci.
Co więcej, warto zauważyć, że ten segment to także dania na wynos dostarczane do klienta. Żabka rozwija ofertę produktów do konsumpcji w biegu, ale także ofertę cateringu dietetycznego pod marką Maczfit. Czy i Biedronka by się na to zdecydowała? Tego jeszcze nie wiadomo. Produkty z Biedronki są już jednak dostarczane przez kurierów Glovo bezpośrednio do klientów, więc sieć ma styczność i pewne doświadczenie z tym rynkiem.
WiadomosciHandlowe.pl zauważają też, że "sieć ma też w Polsce bazę produkcyjną, którą jest zakład w Pażniewie pod Warszawą, gdzie firma produkuje kilka różnych rodzajów zup. Do tego dochodzi jeszcze know-how z kraju pochodzenia dyskontera. W Portugalii należąca do Jeronimo Martins sieć Pingo Doce ma swoje tzw. "kuchnie centralne", realizuje dostawy dań gotowych (do restauracji i indywidualnych klientów) w tym tradycyjnych, prowadzi także restauracje oraz strefy restauracyjne w sklepach."
Nie wiadomo na razie, czy plany sieci obejmują też catering dietetyczny. Według danych PMR, wartość tego segmentu wartość przekroczy w tym roku 3,5 mld zł, a dynamika wzrostu od wielu lat jest wysoka, dwucyfrowa. Odsetek Polaków korzystających z tego rodzaju usług wynosi około 13-14 proc.
oprac. KWS