Bankierzy na wagę złota poszukiwani

redaktor naczelna portalu Bankier.pl

Który bank oferuje najlepsze konto, a który kredyt? Gdzie klienci są obsługiwani lepiej niż u konkurencji? Jakie było najciekawsze wdrożenie typu "fin-tech" ostatniego roku? Wiemy już, w jakich kategoriach toczyła się będzie walka o statuetki Złotego Bankiera 2019. Rusza dziesiąta, jubileuszowa edycja projektu, w którym redakcje Bankier.pl, PRNews.pl i "Pulsu Biznesu" razem z partnerami merytorycznymi wskazują firmy proponujące najlepsze produkty i najwyższej jakości usługi finansowe.

Złoty Bankier to największy w kraju projekt badawczy dotyczący poziomu obsługi bankowej, jakości produktów, komunikacji reklamowej i w mediach społecznościowych oraz społecznego zaangażowania banków. Jedną z tegorocznych nowości jest kategoria „Innowacja FinTech”, w ramach której o statuetkę mogą zawalczyć nie tylko banki, fintechy, ale i na przykład firmy ubezpieczeniowe.

(YAY Foto)

Złoty Bankier – jak wybierzemy najlepszych?

Złoty Bankier to największe wyróżnienie na polskim rynku bankowym, przyznawane przez klientów i ekspertów branżowych od 2009 roku. Wyróżnia banki, które w swojej działalności stawiają na najlepsze praktyki rynkowe oraz oferują produkty odpowiadające potrzebom klientów.

Dzięki współpracy redakcji Bankier.pl, PRNews.pl, „Pulsu Biznesu” z partnerami merytorycznymi – Kantar TNS i Obserwatorium.biz oraz ekspertami branżowymi, przy jednoczesnym współudziale internautów, badanie Złoty Bankier będzie prowadzone kilkutorowo.

Złoty Bankier 2019 – kategorie

Kategoria główna:

Złoty Bank 2019 – Najlepsza wielokanałowa jakość obsługi

Kategorie konkursowe:

Najlepsze konto osobiste
Najlepsza karta kredytowa
Najlepszy kredyt gotówkowy
Najlepszy kredyt hipoteczny
Najlepszy spot reklamowy
Bank wrażliwy społecznie
Bank w social media

Kategorie specjalne:

Bezpieczny bank - najlepsze praktyki
Innowacja FinTech*

* kategoria, w ramach której rywalizować mogą nie tylko banki, ale też inne firmy mogące pochwalić  udanym wdrożeniem innowacyjnych rozwiązań typu FinTech

Przyznamy statuetki w kategorii głównej oraz siedmiu podstawowych kategoriach konkursowych. Oprócz tego wręczone zostaną dwie nagrody specjalne.

Jedna kategoria główna

Najważniejszy tytuł, o który ubiegać się będą mogły wyłącznie banki, to:

  • Złoty Bank 2019 – Najlepsza wielokanałowa jakość obsługi

Otrzyma go ten bank, który wypadnie najlepiej w badaniu jakości obsługi, przeprowadzonym przez Kantar TNS oraz Obserwatorium.biz. Przedstawiciele ocenianych w tym roku 16 banków powinni spodziewać się 915 wizyt tajemniczych klientów w placówkach, w których będą usiłowali otworzyć 102 rachunki osobiste oraz aktywować dostęp do bankowości internetowej i mobilnej. Oprócz tego zespół badawczy podejmie 960 kontaktów zdalnych z bankami, by móc ocenić standardy obsługi także w przypadku, gdy klient próbuje załatwić swoją sprawę telefonicznie lub za pomocą e-komunikatorów. Dodatkowo analitycy spędzą 100 godzin, skrupulatnie badając użyteczność systemów bankowości elektronicznej (internetowej i mobilnej). 60 dni będzie trwał z kolei audyt bezpieczeństwa tychże systemów.

Badane jakości obsługi zostanie podzielone na 4 etapy: poszukiwanie informacji, porównywanie ofert, zakup i aktywacja oraz ergonomia procesów. Konkurentów pokona ten bank, który uzyska sumarycznie najwięcej punktów w całym procesie oceny.

Siedem kategorii konkursowych

Oprócz tego banki staną do rywalizacji w czterech kategoriach produktowych, walcząc o statuetkę za:

  • Najlepsze konto osobiste

  • Najlepszą kartę kredytową

  • Najlepszy kredyt gotówkowy

  • Najlepszy kredyt hipoteczny.

Badanie oferty poprowadzą redaktorzy Bankier.pl i PRNews.pl na co dzień zajmujący się analizowaniem warunków rachunków bankowych, kart kredytowych, pożyczek gotówkowych czy kredytów hipotecznych. W I kwartale 2019 roku banki będą trzykrotnie ankietowane w zakresie sprzedawanych produktów, a ich oferta zostanie drobiazgowo prześwietlona i porównana z konkurencją pod kątem funkcjonalności dla grup klientów o zróżnicowanych profilach. Statuetki zostaną przyznane instytucjom, których oferta okaże się najbardziej konkurencyjna i wszechstronna dla klientów.

Tak jak w poprzednich latach, Złoty Bankier trafi również do najlepszych w kategoriach:

  • Spot reklamowy

  • Bank wrażliwy społecznie

  • Social media

Zgodnie z tradycją, swój udział w wyborze zwycięzców będą mieli internauci. W zaplanowanym na marzec 2019 r. głosowaniu wskażą swoje ulubione kampanie reklamowe banków, najbardziej doceniane inicjatywy prospołeczne oraz wyróżniającą aktywność banków w mediach społecznościowych.

Na ostateczną ocenę, oprócz głosów czytelników, złożą się także wskazania ekspertów z branży.

Dwie kategorie specjalne

Podobnie jak w poprzedniej edycji, tak i tym razem uhonorowane zostaną banki oceniane najwyżej w kategorii:

  • Bezpieczeństwo  

Informacji o dobrych praktykach w tym zakresie dostarczy 2-miesięczny audyt bezpieczeństwa systemów bankowości internetowej i mobilnej, prowadzony przez Obserwatorium.biz oraz Securing. Partnerem badania jest będzie serwis Zaufana Trzecia Strona. Analitycy przeprowadzą testy zabezpieczeń i stabilności serwerów bankowych. Sprawdzą zgodność standardów banków z najlepszymi praktykami w tym zakresie. Ocenią m.in. jakość haseł i procedury ich odzyskiwania, poufność połączenia między bankiem a klientem oraz przejawy edukowania klientów w zakresie cyberbezpieczeństwa.

Nowością w ramach jubileuszowej X edycji projektu Złoty Bankier będzie kategoria:

  • Innowacja FinTech

Organizatorzy nagrodzą najbardziej udane wdrożenie innowacyjnego rozwiązania w zakresie usług finansowych. To wyjątkowa kategoria rankingu Złoty Bankier, bowiem swoimi osiągnięciami mogą pochwalić się nie tylko banki. Zgłoszeń mogą dokonywać m.in. start-upy, ale i inne firmy, które w ostatnim roku z sukcesem wprowadziły na rynek finansowy innowacyjne rozwiązanie.

Charytatywny Złoty Bankier

Kolejny rok z rzędu chcemy, żeby Złoty Bankier miał też swój charytatywny wymiar. Dlatego w styczniu 2019 r. ponownie włączymy się w zbiórkę pieniędzy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy. Na licytację trafi m.in. podwójne zaproszenie na zamkniętą galę z udziałem przedstawicieli sektora finansowego, podczas której ogłosimy zdobywców Złotych Bankierów 2019. Ponadto po raz pierwszy do wygrania będzie udział w prowadzonym przez redaktora naczelnego programie #ZapytajBankiera.

Szczegółowe warunki udziału w tegorocznym rankingu „Złoty Bankier”, a także zwycięzców ostatnich edycji można sprawdzić na stronie zlotybankier.pl.

(Bankier.pl)

Malwina Wrotniak

Źródło:
Tematy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 9 (usunięty)

(wiadomość usunięta przez moderatora)

! Odpowiedz
2 4 (usunięty)

(wiadomość usunięta przez moderatora)

! Odpowiedz
0 0 (usunięty) odpowiada (usunięty)

(wiadomość usunięta przez moderatora)

! Odpowiedz
18 19 glos_rozsadku

banksterzy do łopaty - i mówię to ja były bankster. Nie z placówki wciskach krzedytów tylko były pracownik centrali. No, ale w końcu mnie zaczęło sumienie gryźć i udało się znaleźć uczciwą pracę.

! Odpowiedz
7 28 _justus

Odciąć to całe bankowe towarzystwo od "drukowanych" przez rządy pieniędzy i zdechną w godzinę.

! Odpowiedz
2 24 sonmi451

ciekawe co Pani Malwina sądzi o tym:

Na nagranym spotkaniu Jakub Ryba omawiał ze swoimi nowymi podwładnymi (pracownikami dawnego BPH TFI) m.in. zmiany, jakie chce wprowadzić w sposobie zarządzania funduszami. Wszystkie fragmenty rozmowy, cytowane w tym artykule, przepisaliśmy z nagrania dosłownie, z zachowaniem oryginalnej składni. Imiona i nazwiska pozostałych uczestników spotkania pozostaną w tym artykule niejawne.

Pracownik nr 1: Jak wy alokujecie spółki? Jak tym zarządzacie? (pyta w kontekście zarządzania alokacją w Altusie – red.).

Jakub Ryba: Tak, żeby success fee zmaksymalizować.

Pracownik nr 1: Ok, czyli nie ma znaczenia wielkość, jeżeli da się coś z tego wytrzepać.

Pracownik nr 2: Ale jeżeli jest tak, że maksymalizujesz success fee…

Pracownik nr 1: …to ktoś za to płaci. Inne fundusze za to płacą.

Jakub Ryba: Ale tobie się liczy od performance’u (stopa zwrotu funduszu – red.). Jak ty przyniosłeś… nie wiem… Jest 100 zł do podziału, nie? I twoje pomysły, to jest 70 zł, to ch...j cię obchodzi na jakich funduszach? Z twojego punktu widzenia... Jeżeli ty przynosisz fajny pomysł, to jedyne, co chcesz, to żeby to zostało kupione na fundusz, który generuje success fee, tak?

Pracownik nr 2: No.

Jakub Ryba: Proste?

Pracownik nr 2: No wydaje się proste...

Przedstawiony fragment rozmowy dotyczy tzw. alokacji zleceń. Jeden z zarządzających zapytał Jakuba Rybę, w jaki sposób w Altusie dobiera się spółki do portfeli funduszy i alokuje zyski z tych transakcji. Jakub Ryba odpowiedział, że głównym kluczem alokacji jest maksymalizacja success fee. Nie ma znaczenia, że tego typu działanie odbywa się kosztem innych funduszy (np. tych, w których success fee nie występuje bądź nie ma szans na jego pobranie), a zatem również kosztem klientów. Najważniejsze, aby zarządzający zgarnął premię za „fajny pomysł”.

https://businessinsider.com.pl/finanse/fundusze/altus-i-rockbridge-potencjalne-nieprawidlowosci-w-funduszach/9d23pyr

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 3 mhm

Ale o co chodzi?

1. Piszesz o TFI, a artykuł dotyczy banków (i częściowo fintechów).

2. Wiele razy, nawet tutaj w komentarzach, spotkałem się z osobami narzekającymi, że zarządzający funduszami pobierają prowizje nawet, gdy fundusz traci.
Rozwiązaniem jest właśnie success fee (opłata za sukces, opłata za wynik) — prowizja powiązana z wynikiem funduszu. Inwestując w taki fundusz można liczyć, że zarządzającym będzie na jego wynikach zależało.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
1 0 sonmi451 odpowiada mhm

Ale o co tobie chodzi. Wiele razy tutaj spotykałem się z tym ze ludzie narzekali na moje wpisy. Rozwiązaniem jest nieczytanie ich - trzeba tylko wiedzieć czyich wpisów nie czytać. Czytając moje wpisy powinno się wiedzieć do kogo są adresowane a do kogo nie. A nie potem narzekać

! Odpowiedz
0 1 mhm odpowiada sonmi451

„Rozwiązaniem jest nieczytanie ich”
— właśnie nie, problem w tym, że zaśmiecasz przestrzeń publiczną, to trochę tak, jakbyś swoją obecnością zasmradzał autobus i twierdził „możesz przecież jechać innym autobusem, a nie potem narzekać”.

Zaśmiecasz przestrzeń publiczną umieszczając komentarz o TFI pod artykułem o bankach, a nie udzielając odpowiedzi merytorycznej, lecz zasłaniając się formułką o „nieczytaniu” pokazujesz, że jesteś płatnym trollem, który ma wypromować jakiś przekaz zupełnie bez liczenia się z faktami.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
1 0 (usunięty) odpowiada mhm

(wiadomość usunięta przez moderatora)

! Odpowiedz