REKLAMA

Bank Millennium z nową funkcją dla klientów mobile only

Wojciech Boczoń2025-07-16 08:09analityk Bankier.pl
publikacja
2025-07-16 08:09

Nowa funkcja w bankowości elektronicznej Banku Millennium. Klienci mogą potwierdzać swoją tożsamość w serwisach administracji publicznej za pomocą aplikacji mobilnej, wykorzystując przy tym biometrię lub kod PIN. Dzięki temu nie muszą już przechodzić przez klasyczny proces logowania do bankowości internetowej.

Bank Millennium z nową funkcją dla klientów mobile only
Bank Millennium z nową funkcją dla klientów mobile only
fot. Monika Dekrewicz /

Nowa funkcja ma być ukłonem w stronę klientów, którzy nie obsługują już swoich finansów na komputerze, bo preferują bankowość mobilną (tzw. klienci mobile only). Aby potwierdzić tożsamość w e-Urzędzie nie będą musieli już w ogóle logować się do banku na PC, bo do zatwierdzenia tożsamości wystarczy im jedynie telefon.

Do tej pory klient musiał wpisać w systemie transakcyjnym swój login (Millekod), hasło i wybrane znaki identyfikatora, np. numeru PESEL. Bank Millennium w najnowszej wersji aplikacji udostępnił klientom drugą opcję, czyli możliwość skorzystania z Millennium ID w aplikacji mobilnej.

Podczas logowania do usług urzędowych lub komercyjnych na urządzeniu mobilnym należy wybrać opcję potwierdzenia tożsamości za pośrednictwem bankowości, a następnie wskazać Bank Millennium. Użytkownik zobaczy wtedy dwie możliwości: aplikację lub bankowość internetową.

Wybór pierwszej opcji spowoduje automatyczne przekierowanie do aplikacji mobilnej banku, gdzie tożsamość potwierdza się biometrią lub PIN-em. Rozwiązanie jest dostępne dla klientów, którzy potwierdzili swoją tożsamość w placówce i mają aktywną aplikację w najnowszej wersji.

Potwierdzenie tożsamości z Millennium ID, oparte na usłudze mojeID dostarczanej przez Krajową Izbę Rozliczeniową, zostało udostępnione klientom Banku Millennium w styczniu 2023 roku. Z kanałów cyfrowych Banku Millennium korzysta blisko 3 mln klientów, a ponad 2,7 mln z bankowości na urządzeniach mobilnych.

Źródło:
Wojciech Boczoń
Wojciech Boczoń
analityk Bankier.pl

Ekspert z zakresu bankowości. Autor komentarzy, poradników, artykułów i raportów o bankowości skierowanych zarówno do branży, jak i jej klientów. Redaktor prowadzący branżowego serwisu PRNews.pl. Autor cyklu raportów "Polska bankowość w liczbach". Dziennikarz Roku 2013 według Kapituły Konkursu IX Kongresu Gospodarki Elektronicznej przy Związku Banków Polskich. Dwukrotnie nominowany do nagrody Dziennikarskiej im. Mariana Krzaka oraz laureat tej nagrody w 2014 r. Finalista Nagrody Dziennikarstwa Ekonomicznego Press Clubu Polska za 2019 r. Tel. 881 083 389.

Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (2)

dodaj komentarz
zenonn
Kiedy pomysłodawcy życia w telefonie zostaną spaleni?
Ciemny lud jest aż tak tępy?
bha
Raczej związani jesteśmy coraz szerzej i coraz bardziej z cyfro systemem i jego telefonami smartfonami, laptopami, maccbookkami i innymi nowo wymy#lanymi co rusz cyfro gadżetami produkto systemami .... Wszędzie trzeba się logować, zakładać konto?.Takie Cyfro systemo coraz szersze i większe uzależnienie.

Powiązane: Cyfryzacja

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki