REKLAMA
TYDZIEŃ Z KRYPTO

Bank Millennium będzie zwiększać udział kredytów konsumpcyjnych w portfelu detal

2012-10-29 14:33
publikacja
2012-10-29 14:33


Warszawa, 29.10.2012 (ISBnews) - Jednym z elementów zaktualizowanej strategii Banku Millennium na lata 2013-2015 roku jest wzrost akcji kredytowej w segmencie consumer finance i większy udział tego typu produktów w portfelu kredytów detalicznych banku, poinformowali przedstawiciele zarządu.
"Naszym operacyjnym celem jest doprowadzenie do tego, aby sprzedawać więcej kredytów bieżących niż hipotecznych, ale nie zmniejszać portfela kredytów hipotek i nie tracić pozycji na rynku" - powiedział prezes Bogusław Kott dziennikarzom.
Dodał, że taki sposób rozłożenia akcentów sprzedażowych powinien zaowocować spadkiem udziału kredytów walutowych w portfelu kredytów ogółem do poziomu poniżej 50%.
Na koniec września w portfelu kredytów ogółem Banku Millennium kredyty konsumpcyjne stanowiły ok. 7%, kredyty hipoteczne 67%, kredyty dla firm 17,5% portfela, a leasing 8,1%.
Udział kredytów walutowych w portfelu grupy spadł o 5,5 pkt proc. w skali roku do 51,6% na koniec września. Nadal jednak w portfelu kredytów hipotecznych ich udział sięga ponad 70%, zaś w segmencie firm jest to ok. 20%.
Bank Millennium opublikował dziś uaktualnioną strategię na lata 2013-2015. Oprócz poprawy wskaźników efektywności zakłada ona wzrost w portfelu wysokomarżowych produktów zarówno kredytowych - głównie kredytów konsumpcyjnych jak i produktów inwestycyjnych.
W ciągu trzech kwartałów tego roku sprzedaż kredytów hipotecznych wyniosła 1.519 mln zł i była niższa o 4,5% w skali roku. W samym III kw. sprzedaż wyniosła 467 mln zł. Udział banku w nowej sprzedaży hipotek sięgnął 5,5% na koniec września.
Nowa sprzedaż pożyczek gotówkowych wyniosła 694 mln zł w I-III kw. 2012 r. i była wyższa o 37% w skali roku. W samym III kw. sprzedaż tego produktu wyniosła 264 mln zł. Bank podał, że niższa sprzedaż w ub. kwartale była zgodna z trendami dla całego rynku.
W celach średniookresowych bank podał, że będzie dążył do większej obecności w portfelu ogółem segmentu przedsiębiorstw. Kredyty dla firm mają stanowić 30-35% portfela ogółem w 2015 roku wobec 25% obecnie.
(ISBnews)
(agencja@isbnews.pl)
 
Źródło:
Tematy
Światłowód z usługami bezpiecznego internetu
Światłowód z usługami bezpiecznego internetu
Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Sektor bankowy

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki