Przez kilka godzin w piątek miała miejsce awaria sieci Play. Klienci nie mogli zalogować się do bankowości elektronicznej m.in. w ING Banku Śląskim, mBanku oraz Santander Banku Polska. Powodem były utrudnienia w ładowaniu danych po stronie operatora sieci.


"Nie działa aplikacja mobilna w ING", "W BM Alior Bank po godz 9:05 przestała działać aplikacja do notowań giełdowych. Około 9:30 bez zmian" – pisali Czytelnicy Bankier.pl w wiadomościach wysyłanych na adres alert@bankier.pl odnośnie utrudnień podczas logowania do bankowości w różnych instytucjach.
Awaria w Play - klienci bez dostępu do pieniędzy
Również na portalu Downdetector widoczna była spora liczba informacji dotyczących problemów z logowaniem do bankowości internetowej oraz aplikacji mobilnej w różnych bankach m.in. Aliorze, mBanku, Santanderze, ING oraz Banku Millennium. Pierwsze zgłoszenia w serwisie zaczęły pojawiać się kilka minut po godzinie 6 rano w piątek 10 września w kilku różnych bankach. W serwisach społecznościowych mogliśmy także przeczytać o niedostępności logowania
"Sprawdziliśmy serwis jak i aplikacja działa prawidłowo (...) Mamy zgłoszenia od klientów, którzy korzystają z sieci Play. Problem nie leży po naszej stronie. Jeśli masz taką możliwość, skorzystaj z usług innego operatora" – mogliśmy przeczytać w poście mBanku zamieszczonym na Twitterze.
"Logowanie do naszych usług działa poprawnie, ale mamy zgłoszenia od klientów sieci Play, że u nich są utrudnienia. Przełączenie się na sieć WiFi lub zmiana operatora pomaga. Prosimy, daj nam znać, jak to wygląda u Ciebie" – podawał w podobnym tonie ING Bank Śląski.
Widzimy, że podobne utrudnienia mają jedynie klienci sieci Play. Udało nam się ustalić, że skorzystanie z wifi (innego operatora) lub innej sieci mobilnej pomaga.
— ING Polska (@ING__Polska) September 10, 2021
Z kolei na Facebooku ING pojawiła się informacja, że "moduł makler działa poprawnie, natomiast dziś mamy zgłoszenia od klientów sieci Play, że mają utrudnienia w ładowaniu danych. Udało się nam jednak z nimi sprawdzić, że zmiana operatora sieci lub przełączenie się na WiFi rozwiązuje ten problem. Jeżeli korzystacie z Play, to prosimy, przełączcie się na WiFi. Gdyby to nie pomogło, to konieczny będzie kontakt z naszymi maklerami pod numerem 32 357 00 32 (8-18 w dni robocze)".
Podobnie wyglądała sytuacja w Santanderze. "Dostajemy od Was sygnały, że macie problem z zalogowaniem się do bankowości elektronicznej. Wszystkie zgłoszenia, które dostajemy, są traktowane priorytetowo. Na tę chwilę nie możemy potwierdzić problemów po stronie banku - zaobserwowaliśmy jednak, że większość zgłoszeń pochodzi od użytkowników sieci Play. Poprosiliśmy operatora o weryfikację sytuacji i czekamy na odpowiedź" – można było przeczytać na Facebooku Santander Bank Polska.
"Nie mogę zalogować się do banku" i co dalej?
"Dzień dobry. Z postów poniżej wynika, że od dzisiaj mBank nie działa przy połączeniu przez operatora Play i nie da się jeszcze jednoznacznie ustalić po której stronie leży problem. Czy planowane są działania naprawcze i czy wiadomo do kiedy potrwa taka sytuacja?" – pytali klienci banków w mediach społecznościowych i podkreślali, że dla większości z nich 10. każdego miesiąca do dzień wypłat, a także opłacania rachunków.
"Mogą występować trudności z dostępem do niektórych stron bankowych. Trwają intensywne prace nad rozwiązaniem i przywróceniem pełnej funkcjonalności usług" – odpowiedziało biuro prasowe sieci Play w wiadomości przesłanej na zapytanie Redakcji.
Około godziny 11:40 w piątek (10 września) biuro prasowe sieci Play poinformowało o przywróceniu funkcjonalności.
DF