REKLAMA
TYLKO U NAS

Autostradą z Rzeszowa do Niemiec jeszcze w tym roku

2014-07-21 06:50
publikacja
2014-07-21 06:50
Autostradą z Rzeszowa do Niemiec jeszcze w tym roku
Autostradą z Rzeszowa do Niemiec jeszcze w tym roku
/ thetaXstock

Jeszcze w tym roku kierowcy dojadą autostradą z Rzeszowa do Niemiec. Już w ponad trzech czwartych gotowy jest brakujący fragment autostrady z Tarnowa do Dębicy. Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ma też w planach połączenie siecią dróg ekspresowych i autostrad miast portowych Trójmiasta, Szczecina i Świnoujścia z południem kraju i Ukrainą.

Jak wylicza w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Jan Krynicki, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, brakujący niemal 35-kilometrowy fragment autostrady A4 na pewno zostanie otwarty w tym roku. Pierwsze samochody mają przejechać tamtędy w październiku. Nie będzie to jeszcze całość połączenia między wschodnią i zachodnią granicą, bo fragment Rzeszów Wschód Jarosław ma być otwarty dopiero w 2016 r.

- Mamy także drogę ekspresową S8, którą łączymy Wrocław z autostradą A1. Przewidywany termin oddania wszystkich odcinków tej trasy, aż do autostrady zaplanowano na koniec tego roku i początku przyszłego. Co za tym idzie, jeszcze w tym roku będziemy mogli oddać kolejne kilometry do użytkowania kierowcom - zapowiada Jan Krynicki.

Dodaje, że priorytetem GDDKiA w obecnej perspektywie budżetowej UE będzie, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, przede wszystkim rozbudowa sieci dróg ekspresowych. Trasy takie jak tak mają pozwolą ominąć miasta oraz połączą już w dużej mierze istniejącą sieć autostrad.

Po ukończeniu autostrady A4 do wybudowania pozostanie tylko trasa A1, łącząca Trójmiasto, Łódź, Górny Śląsk i południową granicę kraju. Ogłoszono już przetargi na brakujące odcinki Stryków Tuszyn (po zerwaniu kontraktu w styczniu przez firmą Polimex-Mostostal) oraz Pyrzowice Częstochowa. Planowany termin oddania to odpowiednio 2016 i 2017 r.

Nawet po zakończeniu budowy tych dwóch fragmentów pozostanie jeszcze około 60-kilometrowa luka na odcinku od Piotrkowa Trybunalskiego do Częstochowy. Jak podkreśla Krynicki, na tym odcinku kierowcy mogą jechać dwupasmową drogą krajową numer 1 (tzw. gierkówką). Oznacza to, że za trzy lata kierowcy z Trójmiasta będą mogli niemal całą drogę na południe kraju oraz na Ukrainę przejechać szybkimi trasami.

- Mamy jeszcze zachodnie porty. Obecnie są one połączone drogami szybkiego ruchu i autostradą A2, a w przetargach są kolejne odcinki drogi ekspresowej S3, które połączą Szczecin z autostradą A4. Co za tym idzie, w ciągu najbliższych lat Ukraina będzie połączona autostradą A4 i drogą ekspresową S3 z portami Szczecin-Świnoujście - zapowiada Krynicki.

/ newseria.pl
Źródło:
Tematy
Miejski model Ford Puma. Trwa wyjątkowa wyprzedaż

Komentarze (23)

dodaj komentarz
~ui
Im więcej ekspresówek darmowych tym lepiej! Swego czasu miasta zabiegały o to, aby koło nich wytyczać autostrady, a teraz się okazuje, że miasta takie jak Toruń mają płatnę drogę, która jest częścią obwodnicy. Natomiast S8 połączy wiele mniejszych miasta i mieszkańcy będą sobie korzystać za darmo z drogi świetnej jakości. www.niekrecone.pl
~sd
Do Niemiec i owszem ale z powrotem już nie wrócą bo urwą zawieszenie
~bialy
jesli juz jest bankier .pl to czy mozna na bramkach autostradowych oplacac za przejazd odcinkow trasy karta zblizeniowa w technologii payWave? chodzi o usprawnienie przejazd kierujacym. W kraju juz wiele milionow ma konta bankowe elektroniczne? Ponadto przy zmianie dowodu osobistego sa biurokratyczne klopoty aby wpisac na nowo do jesli juz jest bankier .pl to czy mozna na bramkach autostradowych oplacac za przejazd odcinkow trasy karta zblizeniowa w technologii payWave? chodzi o usprawnienie przejazd kierujacym. W kraju juz wiele milionow ma konta bankowe elektroniczne? Ponadto przy zmianie dowodu osobistego sa biurokratyczne klopoty aby wpisac na nowo do danych na koncie internetowym?
~Labiel
I na co nam te autostrady skoro przeciętnego Polaka nie stać na jazdę nimi? Ciągle słyszę: trzeba wprowadzić podatek od paliwa, bo trzeba pieniędzy na budowę dróg. Co chwilę wprowadzają nowe podatki do auta, a jak już wybudują drogi to i tak karzą nam za nie płacić. Trzeba wreszcie obalić ten kryminalny ustrój. Obalenie rządu nic I na co nam te autostrady skoro przeciętnego Polaka nie stać na jazdę nimi? Ciągle słyszę: trzeba wprowadzić podatek od paliwa, bo trzeba pieniędzy na budowę dróg. Co chwilę wprowadzają nowe podatki do auta, a jak już wybudują drogi to i tak karzą nam za nie płacić. Trzeba wreszcie obalić ten kryminalny ustrój. Obalenie rządu nic nie pomorze, bo przyjdą następni tacy sami.
~maferyk
najlepiej dla polakowskich wprowadzić ustrój feudalny . Każdemu według potrzeb; kościół 96% a reszta niech dziadostwo nawet przepiją . Z rządami też nie będzie problemów bo biskupi i książule wszystko ogarną!!!
~bialy
przeciez nie wszyscy korzystaja z autostrady, ale moga np korzystac ze sciezki rowerowej, albo chodnika?
~Piotr odpowiada ~maferyk
Zawsze możesz przenieść się do Niemiec i tam grzecznie płacić 9 % podatku dochodowego miesięcznie na kościół - "nie pasi"?
~tom
a Gdańsk jak nie miał tak nie ma połączenia bezpośredniego z Berlinem za to tranzytów ki żeby łatwiej się jechało z towarami z Ukrainy Rosji i Białorusi na zachód pobudowane! oto sukces!
~azaz
Następny propagandowy artykulik "sprzedający" przyszłe sukcesy wobec braku sukcesów aktualnych ! Mamienie i bałamucenie to specjalność tej żałpsnej ekipy
~alek
żebys ty chociaż miał 10% swiadomości jaki sam jesteś żałosny to już byłoby nieźle.

Powiązane: Budowa dróg i autostrad

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki