REKLAMA

Auto Partner chciałby w całym 2022 roku utrzymać dynamikę wzrostu przychodów z "2" z przodu

2022-09-15 12:02
publikacja
2022-09-15 12:02

Auto Partner, którego przychody wzrosły w okresie styczeń-sierpień o 25,4 proc., chciałby utrzymać w całym 2022 roku dynamikę wzrostu sprzedaży z "2" z przodu - wynika z wypowiedzi wiceprezesa spółki Piotr Janty podczas telekonferencji dla mediów.

Auto Partner chciałby w całym 2022 roku utrzymać dynamikę wzrostu przychodów z "2" z przodu
Auto Partner chciałby w całym 2022 roku utrzymać dynamikę wzrostu przychodów z "2" z przodu
fot. Bizon 101 / / Shutterstock

"Nigdy nam się nie zdarzyło, żeby dynamika średnio, czy długoterminowo była niższa. Nic nie wskazuje na to, żeby tak się miało wydarzyć.(...) Chcielibyśmy. Jesteśmy dobrej myśli" – powiedział wiceprezes, pytany w możliwość utrzymania dynamiki przychodów w całym 2022 roku na poziomie z "2" z przodu.

Dodał, że zapotrzebowanie na części samochodowe będzie się utrzymać, bo są to artykuły pierwszej potrzeby, a park samochodowy się starzeje. Przyznał jednak, że w związku z wysokim cenami benzyny widać było, że ludzie przejeżdżali nieco mniejszą liczbę kilometrów.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży dystrybutora części do aut po ośmiu miesiącach br. wzrosły o 25,4 proc. do 1,84 mld zł. W pierwszym półroczy zwyżka sięgnęła 26,7 proc. do 1,35 mld zł.

Zysk netto grupy w I półroczu wzrósł o 10,1 proc. do 102,8 mln zł, a rentowność netto sięgnęła 7,63 proc.

"Utrzymanie rentowności netto na poziomie dokładnie takim, jaka była w 2021 roku, to nie było nasza założenie. Chcieliśmy wokół tego poziomu bazować i być blisko. Nie zakładamy spadków" - odpowiedział wiceprezes pytany o możliwość utrzymania rentowności netto na obecnym poziomie do końca 2022 roku.

Rentowność grupy w 2021 roku wzrosła do 8,22 proc. z 6,64 proc. w 2020 roku.

Janta poinformował, że w przyszłości w związku z większą ilością aut elektrycznych, Auto Partner chce wprowadzać zmiany asortymentu, aby kompensować ewentualne ubytki.

"Będziemy kompensowali asortymenty, które wypadną. Z jednej strony są asortymenty, które automatycznie wypadają, czyli oleje, części do napędu silnika. Natomiast auta elektryczne cechują się ogromną liczbą czujników, sensorów.(...) Tam będziemy na pewno rekompensowali sobie te braki. Nie jesteśmy nadal w rynku opon. Pewnie w momencie, gdy zaobserwujemy trend, że pewien asortyment z naszego rynku wypada, to będziemy go rekompensowali czym innym" - zapowiedział.

Dystrybutor części do auto ma obecnie 117 filii wobec 113 na koniec pierwszego półroczu 2022 roku.

Auto Partner realizuje sprzedaż łącznie na ponad 30 rynkach, eksport stanowi nieco ponad 50 proc. sprzedaży.(PAP Biznes)

epo/ ana/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Prognozy i wyniki finansowe

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki