Artifex Mund podjął decyzję o zaprzestaniu prac nad projektami gier free-to-play "Cute Dragons: Exotic Squash", "Rabbits Inc." oraz wybranymi prototypami gier premium i w konsekwencji o dokonaniu odpisu aktualizującego w wysokości 4,05 mln zł, podała spółka. Spółka wznowi prace rozwojowe w ramach projektu gry "Bladebound", podała także.


"Zarząd spółki, w ramach okresowej ewaluacji realizowanych projektów gier, podjął decyzję o zaprzestaniu prac nad projektami gier free-to-play +Cute Dragons: Exotic Squash+, +Rabbits Inc.+ oraz wybranymi prototypami gier premium i w konsekwencji o dokonaniu odpisu aktualizującego w wysokości 4,05 mln zł, stanowiącego 100 proc. aktywowanych kosztów gier związanych z realizacją wyżej wymienionych tytułów" - czytamy w komunikacie.
Zarząd spółki zwraca uwagę, że odpis aktualizujący ma charakter niegotówkowy.
"Okresowe ewaluacje projektów, w ramach których przeprowadzane są m.in. analizy potencjału rynkowego obecnie realizowanych gier, mają na celu wyselekcjonowanie do dalszej realizacji najbardziej perspektywicznych tytułów z segmentu free-to-play oraz premium, co w ocenie zarządu spółki w dłuższym horyzoncie czasu wpłynie korzystnie na generowane przez spółkę wyniki finansowe oraz wartość przedsiębiorstwa" - czytamy także.
Równocześnie spółka poinformowała, że w ramach prac nad rocznym sprawozdaniem finansowym spółki obecnie prowadzone są testy na utratę wartości trzech projektów gier free-to-play: "Bladebound", "Nightmares from the Deep®: A Hidden Object Adventure" oraz "Kate Malone: Hidden Object Detective".
"Zarząd oczekuje, że testy zostaną zakończone w styczniu 2018 r. W przypadku gdy w wyniku testów dokonane zostaną odpisy aktualizujące aktywowanych kosztów realizacji gier o istotnej wartości, informacja o tym zostanie niezwłocznie przekazana raportem bieżącym" - czytamy dalej.
W osobnym komunikacie spółka poinformowała, że podjęła decyzję o wznowieniu prac rozwojowych w ramach projektu gry "Bladebound".
"W ocenie zarządu spółki, dotychczasowe zainteresowanie graczy, pozytywny odbiór rynkowy oraz dotychczasowe wyniki komercjalizacji uzasadniają dalsze istotne inwestycje w rozwój tytułu, mające umożliwić pełniejsze wykorzystanie jego potencjału biznesowego" - czytamy dalej w komunikacie.
Według spółki, szacunkowe przychody netto z komercjalizacji Gry w okresie od 9 listopada do 31 grudnia 2017 r. wyniosły ok. 370 tys. USD.
"Bladebound" jest grą komercjalizowaną w modelu free-to-play. Spółka jest deweloperem oraz wydawcą gry.
"W ocenie zarządu spółki, komercjalizacja gry może mieć istotny wpływ na wyniki finansowe spółki" - podano także.
Artifex Mundi jest wydawcą oraz producentem gier przygodowych. Zadebiutował na rynku głównym GPW w listopadzie 2016 r.