Amazon najcenniejszą marką świata

Amazon wyprzedził Google'a w rankingu najcenniejszych marek świata. Brand Finance 500 kolejny raz opublikował listę najcenniejszych biznesów.

(Brand Finanse 500)

Pierwsze miejsce Amazona autorzy raportu tłumaczą dynamicznym rozszerzaniem działalności firmy o coraz to nowe sektory. Wartość firmy to ponad 150 miliardów dolarów. Na "pudle" znaleźli się także Apple i zeszłoroczny lider - Google. Pierwsza dziesiątka składa się z ośmiu firm amerykańskich, jednej z Południowej Korei i jednej z Chin. Na liście nie ma marek polskich.

Brand Finance 500 ocenia firmy zarówno pod względem ich wartości finansowej (i tu zwycięzcą jest Amazon), jak i siły marki (tu w tym roku króluje Disney). Siłę marki mierzy, oceniając m.in. jej kondycję ekonomiczną, prognozę przychodów czy przywiązanie klientów.

Przez ostatni rok kurs akcji Amazona wzrósł ponad 70 proc., a w tym tygodniu po raz pierwszy w historii kapitalizacja spółki sięgnęła 700 mld dol. Spółka pokazała właśnie wyniki za czwarty kwartał 2017 roku. Kilka dni temu informowaliśmy, że Amazon wspólnie z JPMorgan oraz kontrolowaną przez Warrena Buffetta spółką Berkshire Hathaway Amazon mają zamiar powołać spółkę zajmującą się ochroną zdrowia.

Autorzy raportu zwracają uwagę, że w czołówce są głównie firmy wykorzystujące w swej działalności internet i nowe technologie. "One szybciej się rozwijają, wchodzą w coraz to nowe sektory" - tłumaczył Konrad Jagodziński, reprezentujący autorów raportu.

Amerykańskie firmy ciągle dominują na liście najcenniejszych marek świata, ale rośnie konkurencja z Azji. Niemal 200 firm w najnowszym rankingu to marki ze Stanów Zjednoczonych, za co odpowiada silny w tym państwie sektor usług finansowych. "Ale tym razem jeszcze wyraźniejszy jest trend polepszającej się pozycji marek chińskich" - podkreślił Konrad Jagodziński. "Jeszcze dziesięć lat temu kraj ten miał w rankingu ledwie 14 pozycji, teraz jest 65. Chińskie marki warte są dziś prawie bilion dolarów. Od 2008 roku to wzrost o ponad 800%" - dodał rozmówca Polskiego Radia.

Ranking marek Brand Finance Global 2018

Lp.

Według wartości marki

Według siły marki

1.

Amazon

Disney

2.

Apple

Visa

3.

Google

Ferrari

Źródło: Brand Finance Global 500

Bankier24/IAR

Źródło: Bankier24

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 1 (usunięty)

(wiadomość usunięta przez moderatora)

! Odpowiedz
2 7 niepelnosprawny_org

mają najwięcej pracowników w biednych krajach, to ich zasługa, ze za marne pieniadze utrzymują amazona, a wystarczy zobaczyc co sie w Polskim amazonie dzieje...

! Odpowiedz

Do rozliczenia PIT 2018 zostało:

WCZYTAJ TWÓJ E-PIT

Kalendarium przedsiębiorcy

  • Rozliczenie podatku od towarów i usług za poprzedni miesiąc - VAT 7.

    Podatnicy podatku akcyzowego rozliczają akcyzę.

Kalkulator płacowy

Oblicz wysokość pensji netto, należne składki oraz podatek.