PODCASTAmatorzy w Polsce latają, czym mogą. Czechy biją nas na głowę

Bartek Mayer2023-02-11 08:00dziennikarz "Pulsu Biznesu"
publikacja
2023-02-11 08:00

Przestworza fascynują ludzkość. Choć amatorskie latanie nie jest tanie, hobby to zdobywa coraz większą popularność. Amatorzy w Polsce latają, czym mogą - przyznaje Krzysztof Wronowski. Okazuje się, że Czechy biją nas dalej na głowę...

Amatorzy w Polsce latają, czym mogą. Czechy biją nas na głowę
Amatorzy w Polsce latają, czym mogą. Czechy biją nas na głowę
fot. Pawel Mamcarz / / FORUM

Hobbistyczne pilotowanie samolotu, wiatrakowców, czy śmigłowca, choć staje się coraz bardziej dostępne, to wciąż rozrywka dla zamożnych. Wystarczy wspomnieć, że samo tylko szkolenie lotnicze i zdobycie podstawowej licencji to wydatek kilkudziesięciu tysięcy złotych. O tym, czego przyszły pilot dowie się i nauczy podczas takiego kursu oraz jak połączyć go z innymi przyjemnościami mówi współwłaściciel Space Flight Academy, Bartłomiej Zientek.

Krzysztof Wronowski, prezes Manufaktury Lotniczej, która wytwarza urządzenia latające opowiada o sprzęcie, jakiego używają amatorzy pilotażu w Polsce oraz oczywiście o kosztach takiego zakupu.

Michał Cedroński jest współwłaścicielem lądowiska na Mazurach i od lat wraz z przyjaciółmi lata po Polsce i po Europie amatorski samolotem. Ilekroć ktoś, kto dołącza do grupy pyta, ile taka wyprawa kosztuje, Michał Cedroński odpowiada szczerze: „nie wiem, ale dużo”. Sam zresztą unika podliczania własnych wydatków na ten cel – nie chce się stresować ich wysokością.

W każdej z rozmów w tym podcaście przewija się kwestia bezpieczeństwa. Najwięcej mówi jednak o nim Rafał Skibniewski, zawodowy pilot i instruktor lotnictwa.

Goście:

0'35" Bartłomiej Zientek, Space Flight Academy: o cenach kursów lotniczych

10'30" Krzysztof Wronowski, Manufaktura Lotnicza: o kosztach zakupu skrzydeł

19'12" Michał Cedroński, Kikity: o wydatkach na lotnicze hobby

28'38" Rafał Skibniewski, pilot: o bezpieczeństwie w przestworzach

38'36" Zakończenie

Źródło:
Bartek Mayer
Bartek Mayer
dziennikarz "Pulsu Biznesu"

Dziennikarz ekonomiczny od 1995 roku, w „Pulsie Biznesu” jednak dopiero od lutego 2017 roku. Pisze o szeroko rozumianym przemyśle, a także o gospodarce Europy Środkowej, w czym bardzo pomocna jest znajomość kilku języków słowiańskich. Z urodzenia krakowianin, z wykształcenia psycholog. Oprócz tego miłośnik rodzinnych gier planszowych i dobrego polskiego kina.

Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (4)

dodaj komentarz
5th_element
Czechy to kraj ludzi pragmatycznych. Władza nie przeszkadza, pozwala ludziom żyć jak chcą i rozwijać swoje biznesy i zainteresowania. W Polsce wszystko jest ideologią, musi być zgodne z wiarą kościelną, zawsze przeciw Niemcom i Ruskim i opozycji itp itd
and00
Czechy od czasy Austro-Węgier mają całkiem silny i nowoczesny przemysł, wojny I i II też się z nimi bardzo łagodnie obeszły
Po prostu są bogatszym państwem, chociaż od lat powoli tracą przewagę nad nami
smyk25
Ty antyklerykalny frustracie , każdy kto funkcjonuje w w małym lotnictwie w Polsce wie dlaczego są takie zapóźnienia i ograniczenia . To wina tylko i wyłącznie komunizmu i ludzi którzy wyrośli dzięki niej na stanowiskach . Przez te 30 lat od ULC-u i jego poprzednika wszędzie na stanowiskach byli ludzie z nadania, którym ego nie Ty antyklerykalny frustracie , każdy kto funkcjonuje w w małym lotnictwie w Polsce wie dlaczego są takie zapóźnienia i ograniczenia . To wina tylko i wyłącznie komunizmu i ludzi którzy wyrośli dzięki niej na stanowiskach . Przez te 30 lat od ULC-u i jego poprzednika wszędzie na stanowiskach byli ludzie z nadania, którym ego nie pozwoliło uwolnić małego lotnictwa tak jak w Czechach . W aeroklubach podobnie stara klika nie chciała puścić sterów , wiele aeroklubów przez to upadło . Przez ponad 20 lat hamowali jak się dało . I dziś można oglądać tego efekt, gdzie w 5 milionowych Czechach lata kilka tysięcy lekkich samolotów i jest kilku światowych producentów . A u nas może kilkaset . Przez 20 lat pojawiło się wiele incjatyw producenckich i wiele ULC stłamsił w zarodku poprzez swoje chore wymagania . Dopiero UE i narzucone z góry przepisy uwolniły małe lotnictwo no ale cóż , co najmniej 20 lat jesteśmy z tyłu za Czechami. To powinien być duży rynek i tysiące miejsc pracy których niema a powinny być . Przez komuchów i tylko przez nich .
katzpodola
Lekarz już przyjmuje możesz się ubierać

Powiązane: Podcast

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki