Pierwsze miejsce wśród platform e-commerce wciąż należy do Allegro. W październiku odwiedziło je 18,42 mln użytkowników. Na drugiej pozycji znalazło się Temu, które przyciągnęło 16,22 mln polskich internautów. Jednak najwięcej czasu klienci spędzili na Vinted - średnio godzinę i 53 minuty – wynika z badania Mediapanel opracowanego przez Wirtualnemedia.pl.


W październiku br. Allegro odwiedziło 18,42 mln użytkowników, czyli 61,99 proc. wszystkich internautów w Polsce. W dodatku jest to wynik bez uwzględnienia klasyfikowanego osobno Allegro Lokalnie. Każdy z gości spędził tam średnio godzinę, 51 minut i 56 sekund – tak wskazują badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Temu na drugim miejscu
Według rankingu drugą pozycję zajęło Temu, które przyciągnęło 16,22 mln polskich internautów, na 55 minut i 9 sekund przeciętnego czasu korzystania. Trzecią lokatę zajęła platforma e-commerce Media Expert, gdzie pojawiło się 11,18 mln odwiedzających. Klienci przeglądali jej ofertę średnio przez 8 minut i 7 sekund.
Przeczytaj także
Zaraz za podium znalazł się natomiast Aliexpress. Przyciągnął u nas 9,38 mln użytkowników, każdego na około godzinę, minutę i 34 sekundy, a piąte miejsce zdobył Erli, którego odwiedziło 7,54 mln internautów, przeciętnie na 6 minut i 29 sekund.
Najwięcej czasu spędzają na Vinted
Wśród stacjonarnych sieci sklepowych dobrym wynikiem może pochwalić się także witryna Empiku - 7,37 mln potencjalnych klientów, spędzających tam przeciętnie po 5 minut i 37 sekund, a także Rossmanna - 6,96 mln użytkowników, z której korzystali oni średnio przez 9 minut i 34 sekundy.
Zaś Amazon w ubiegłym miesiącu odwiedziło 6,77 mln
osób, średnio na 9 minut i 13 sekund.
Pierwszą dziesiątkę najpopularniejszych platform e-commerce zamykają dwie z
branży odzieżowej: Shein (6,76 mln) i Vinted (6,46 mln). Na tej drugiej każdy z
odwiedzających spędził średnio godzinę, 53 minuty i 25 sekund, a więc dłużej
niż na Allegro.