Adamczyk: Połączono tunel w ciągu Zakopianki

To historyczna chwila dla wszystkich drogowców w Polsce, połączony został drążony tunel w ciągu Zakopianki - powiedział w środę minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Jak dodał, wybudowanie tunelu pozwoli kierowcom poruszać się bezpiecznie i komfortowo.

(GDDKiA)

"Trudno dziwić się radości tych, którzy tutaj już od dawna pracują i drążą ten tunel. Trudno dziwić się, bo to przecież historyczna chwila dla wszystkich drogowców w Polsce - połączony został drążony tunel najdłuższy w Polsce - jeden z dwóch na zakopiance, jeden z dwóch równoległych obok siebie, które pozwolą zakopianką poruszać się bezpiecznie, przewidywalnie i wręcz komfortowo" - powiedział Adamczyk w tunelu pod Małym Luboniem (Małopolska) w trakcie uroczystego przebicia pierwszej jego nitki powstającej w ciągu zakopianki.

Około południa w środę spotkały się ekipy drążące tunel jednocześnie od strony północnej i południowej.

"Droga, która do tej pory cieszyła się najgorszą sławą w Polsce, staje się dzięki polskim inżynierom, naszym kontrahentom, partnerom biznesowym z Włoch - jedną z najbezpieczniejszych, najbardziej komfortowych dróg w Polsce" - mówił szef MI.

Jak przekazał, w tunelu wykorzystywane są najnowocześniejsze technologie.

"Ten tunel, jak i cała dogra ekspresowa S7, w przyszłości Via Carpatia, już teraz budowana, to będą najbezpieczniejsze drogi wyposażone w nowoczesne systemy zarządzania, stertowania, powiadamiania kierowców o trudnościach na drodze" - powiedział Adamczyk.

Dodał, że sieć dróg krajowych w Polsce staje się "motorem rozwoju gospodarczego, swoistym silnikiem w połączeniu z transportem kolejowym". "Polska (...) przesuwa się do czołówki krajów europejskich, biorąc pod uwagę możliwości komunikacyjne. Oczywiście dużo pracy jeszcze przed nami. Dzisiaj już jesteśmy piątym państwem w UE z największą ilością dróg ekspresowych i autostrad" - wskazał Adamczyk.

Dwukomorowy tunel w ciągu budowanej S7 na odcinku Naprawa - Skomielna Biała, będzie najdłuższym tego typu obiektem w Polsce. Docelowo obydwie nitki tunelu mają mieć 2,6 km długości. Koszt inwestycji to niemal miliard złotych, a realizuje ją włoska firma Astaldi z Rzymu. (PAP)

autor: Aneta Oksiuta, Szymon Bafia

aop/ szb/ amac/

Źródło: PAP
Firmy:
Tematy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
3 4 jendreka

Kurze jaką ta Polska się robi ludzką, aż żal bedzie umierać.

! Odpowiedz
6 22 17november

Wow. pasmo sukcesu ,najnowocześniejsza trasa ,powiadomienia dla kierowców,wspaniali inżynierowie.Takich tuneli na autostradzie E65 w Chorwacji jest kilkanaście a jeden ma nawet
10 km długości i też ma powiadomienia ,wot gieroje ministrze.Fajnie że tunel będzie ale bez tego
patetycznego tonu Adamczyk

! Odpowiedz
7 14 jery80

Oni tak secjalnie po "niemiecku " napisali a Ty losiu dales sie na to nabrac. 2600 w dwie strony podejrzewam maja na mysi ze tunel bedzie mial 1300 ale pisza tak bo lepiej wyglada taka mowa trawa/ marketingowa dla lemingow. Ty jeszcze sporo musisz nadrobic w rozumieniu tej pokreconej przez pomiot szatana rzeczywistosci

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
1 17 1as

Dobrze, że się nie minęli, jak kiedyś na budowie autostrady.
Choć miałoby to swoje plusy, tunele byłyby dwa!
A tak serio, to git.
Tylko górale wkurzone, bo dutków ubywa, jak sie cepry nie zatrzymujom.

! Odpowiedz
27 8 cek

Wyrzucone miliardy, po to by zadeptać Tatry, zamiast zrobić autostrady tam gdzie trzeba. 20 km zakopianki 3,5 mld

! Odpowiedz
0 6 greatmongo

Zakopianka to nie tylko droga do zakopanego. To droga przez bardzo gesto zamieszkaly region z tysiacami drobnych firm. To wiele sredniakow i malych firm, ktore sa wazne!!!

To im zawdziecza malopolska swoja zamoznosc i te firmy potrzebuja dobrej drogi!

! Odpowiedz
0 20 sloneczkodzg

Super sprawa . Ale najdłuższym tunelem będzie na S 3 koło Lubawki o dł. 2300 m.

! Odpowiedz
13 8 pogo0

Od kiedy 2300 to więcej 2600?

Swoją droga to może i najdłuższy tunel drogowy w Polsce, ale raczej nie najdłuższy w ogóle.
Pewnie mamy nie jeden dłuższy tunel górniczy, że o tunelu Metra nie wspomnę...

! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne

Wskaźniki makroekonomiczne

Inflacja rdr 2,6% IX 2019
PKB rdr 4,4% II kw. 2019
Stopa bezrobocia 5,2% VIII 2019
Przeciętne wynagrodzenie 5 084,56 zł IX 2019
Produkcja przemysłowa rdr 5,6% IX 2019

Znajdź profil