70% Polaków pije piwo, najchętniej Tyskie

Osoby, które przynajmniej od czasu do czasu piją piwo, stanowią 70% Polaków powyżej piętnastego roku życia. Nigdy nie pije piwa 30% osób. Zdecydowanie częściej piją piwo mężczyźni (89 proc.) niż kobiety (55 proc.), osoby w wieku 20 – 29 lat (87 proc.) oraz osoby z wykształceniem zawodowym (82 proc.) i średnim (80 proc.). Mieszkańcy miast piją piwo częściej niż osoby mieszkające na wsi, natomiast Ślązacy i mieszkańcy Wielkopolski piją częściej niż osoby z pozostałych regionów kraju.

Osoby, które codziennie piją piwo stanowią 7% ogółu Polaków powyżej 15 roku życia. Warto zauważyć, że są to praktycznie wyłącznie mężczyźni, z reguły pomiędzy 40-tym a 60-tym rokiem życia, częściej mieszkający na wsi.

Najbardziej znane marki piw (znajomość wspomagana) to:

(marka/odsetek osób znających nazwę)
Żywiec / 88 proc
Okocim / 82 proc
Lech / 79 proc
Tyskie / 78 proc
Warka / 73 proc
EB / 69 proc
Królewskie / 66 proc
Leżajsk / 61 proc


Marki piw pite najchętniej to:

(marka/odsetek osób, które piją ją najchętniej)
Tyskie / 21 proc
Żywiec / 19 proc
Lech / 12 proc
Warka / 12 proc
Okocim / 7 proc


Ranking ulubionych piw nie do końca pokrywa się z wynikami sprzedaży, co oznacza, że nie zawsze kupujemy to, co pilibyśmy najchętniej. Przyczyn takiego stanu rzeczy jest prawdopodobnie kilka, a należą do nich przede wszystkim cena oraz dostępność poszczególnych marek.

W hipotetycznej sytuacji, kiedy wszystkie piwa kosztowałyby tyle samo, badani pozostaliby wierni najbardziej popularnym polskim markom: 20 proc. najchętniej piłoby piwo Żywiec, 13 proc. Tyskie a 10 proc. Warkę. Po marki zagraniczne sięgalibyśmy znacznie rzadziej, stosunkowo najwięcej osób sięgałoby po piwa holenderskie: Heineken (6 proc.) i Grolsch (4 proc.).

Najczęściej pijemy piwo w domu, bez specjalnej okazji (zdarza się to 34 proc. piwoszy) oraz w pubie lub restauracji (28 proc.) a także na świeżym powietrzu, na ławce (25 proc). Prawie co czwarty piwosz (22 proc.) uważa, że piwo to świetny sposób na upały, natomiast 17 proc. lubi popijać piwo podczas oglądania telewizji.

Na pytanie: "Proszę powiedzieć w jakich okolicznościach najczęściejdarza się Panu (i) pić piwo?" padły następujące odpowiedzi:

w domu, bez specjalnej okazji - 34 proc
w pubie lub restauracji - 28 proc.
na świeżym powietrzu - 25 proc.
w czasie upałów - 22 proc
na wycieczce, pikniku, działce - 20 proc.
oglądając telewizję - 17 proc.
gdy ma się gości w domu - 16 proc
podczas dobrej zabawy - 15 proc.
będąc z wizytą - 14 proc.


Wizerunek piwa jako napoju, na podstawie sytuacji, w jakich pite jest ono najczęściej, to wizerunek alkoholu „na co dzień”, pitego bez okazji, w domu lub w pubie ze znajomymi, świetnego na lato, kiedy wiele czasu spędza się na świeżym powietrzu – na działce lub pikniku. Mocno kojarzy się ono również ze spotkaniami towarzyskimi i dobrą zabawą.

Tomasz Dulinicz
Ipsos-Demoskop
Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne
MARKA -5,00% 0,57
2020-03-10 11:00:00

Wskaźniki makroekonomiczne

Inflacja rdr 4,7% II 2020
PKB rdr 3,1% IV kw. 2019
Stopa bezrobocia 5,5% II 2020
Przeciętne wynagrodzenie 5 330,48 zł II 2020
Produkcja przemysłowa rdr 4,9% II 2020

Znajdź profil