11 bit: "This War of Mine" otwiera nam nowe perspektywy

Jedną z najciekawszych giełdowych inwestycji 2014 roku niewątpliwie było 11 bit studios. Sukces gry "This War of Mine" sprawił, że mała spółka z rynku NewConnect nagle pojawiła się na ustach wielu inwestorów.

Zyskali przede wszystkim akcjonariusze, ponieważ notowania 11 bit na przełomie listopada i grudnia 2014 wystrzeliły o 800% w górę. O sukcesie "This War of Mine", planach związanych z grą oraz perspektywach stojących przed spółką w rozmowie Bankier.pl opowiada Grzegorz Miechowski, prezes zarządu 11 bit studios.

Grzegorz Miechowski, prezes Zarządu 11 bit studios (11bitstudios)

Jak to się stało, że małe studio z rynku NewConnect nagle pojawiło się na ustach wszystkich inwestorów, a jego wartość w ciągu ledwie miesiąca wzrosła siedmiokrotnie? Efekt sukcesu „This War of Mine”?

Z pewnością tak, chociaż uważam, że 11 bit studios była niedoszacowana, co wynika z zawiłości rynku gier, szczególne dystrybucji cyfrowej. Niemniej długotrwała obecność “This War of Mine” na szczytach lub w okolicach szczytów list sprzedaży udowodniła, że ta gra odniosła sukces, co otwiera przed nami nowe perspektywy. Wstępna kalkulacja pierwszych przychodów wskazała, że koszty produkcji zwróciły się w dwa dni od debiutu.

Przypadek „This War of Mine” pokazuje, że nie potrzeba wielkiego budżetu, aby stworzyć świetną grę. Ile dokładnie kosztowała gra oraz jej promocja?

Produkcja cały czas trwa, a i promocja też się nie zakończyła. Ale na moment debiutu na Steam koszty były nieco poniżej 2 milionów.

Jakie przewidywania towarzyszyły tworzeniu „This War of Mine”?

Gry komputerowe, o czym często się zapomina, to nie jest branża IT. To jest branża rozrywkowa, w której szalenie trudno coś przewidzieć. Na pewno jednak ma się jakąś pewność co do jakości wykonanej pracy. My byliśmy pewni, że zrobiliśmy coś niesamowitego. Ale jak pokazuje doświadczenie, zbytnia pewność na temat przyszłości może mieć złe skutki. Stworzyliśmy więc program motywacyjny i tego się raczej trzymamy. W programie motywacyjnym liczy się każdy rozwijany przez nas projekt np. sklep Games Republic i gry tworzone w kuźni 11 bit launchpad.


Co Państwa zdaniem przesądziło o sukcesie tego tytułu?

"This War of Mine" to bardziej doświadczenie niż tradycyjnie pojmowana gra komputerowa. Dodatkowo została stworzona z pasją i przekonaniem, że tworzymy coś nieprzeciętnego: grę, która zrywa ze schematem opowiadania o wojnie jak o filmie akcji. "This War of Mine" opowiada o dramacie cywili na wojnie.

Poza tym, niebanalne znaczenie mają tutaj talent i doświadczenie zespołu. Wszystkie nasze gry na siebie zarobiły, choć jedne więcej inne mniej. Wszystkie bez wyjątku mają wysokie oceny i dostają branżowe nagrody.

Ile do tej pory studio zarobiło na „This War of Mine” i jak wyglądają dalsze przewidywania dotyczące zysków z tego tytułu?

Informacje na temat przychodów i zysków będą w raporcie okresowym za IV kwartał, natomiast perspektywy na przyszłość wydają się bardzo optymistyczne. Życie gry w dobie dystrybucji cyfrowej jest bardzo długie, a my już teraz mamy pomysły i plany jak to życie wydłużyć. To jaka będzie skala tej sprzedaży, w dużej części zależy od nas. Przykładowo "Anomaly: Warzone Earth" (gra 11 bit wydana w kwietniu 2011 roku - przyp. red.) do dziś się sprzedaje na różnych platformach, jak Steam i Mac App Store.

 

Co dalej z „This War of Mine”? Produkt będzie rozwijany, a może powstanie sequel?

Przepraszam, ale pytać o sequel "This War of Mine" to jak pytać o sequel "Pianisty". To nie jest zwykła gra, to bardzo poważny dramat, choć opowiedziany językiem gry. Natomiast będziemy oczywiście go rozwijać, już zrobiliśmy kilka aktualizacji, w tym jedną większą. Ponadto pracujemy już nad wersją na tablety z systemem iOS i Android.

Czy sukces „This War of Mine” zmienia w jakikolwiek sposób plany 11 bit studios?

Nie, podstawowym planem jest strategia rozwoju spółki nakreślona w kwietniu 2014 roku, która jest powiązana z programem motywacyjnym. To, co dzieje się teraz, to spokojna i konsekwentna realizacja tej strategii.


Na jakie gry od 11 bit studios możemy liczyć w nadchodzącym roku?

Więcej informacji będziemy znali za kilka tygodni, ale podstawa to właśnie produkcja "This War of Mine" na kolejne platformy sprzętowe oraz rozwój gry o roboczym tytule "Insutrial". Niezależnie od tego stale rozwijamy sklep cyfrowy Games Republic, gdzie ostatni wzrost liczby tytułów w katalogu był ogromny, a przecież to jeszcze nie koniec. Ponadto zewnętrzne zespoły pod egidą 11 bit launchpad pracują nad kolejnymi tytułami. Najbliższy realizacji jest projekt "Spacecom" w wersji na platformy mobilne. Sam "Spacecom" na komputery PC zadebiutował w zeszłym roku.

Jak wyglądają plany samej spółki? Niewątpliwie wzrosła popularność wśród inwestorów, a także zaufanie rynku. Może to dobry moment na przejście na główny rynek GPW?

To jest decyzja wiążąca się z większymi kosztami, także musimy przeanalizować wszystkie za i przeciw.

Czy akcjonariusze będą mogli w najbliższym czasie liczyć na dywidendę?

Na razie nic takiego nie planujemy.

Rozmawiał: Adam Torchała

Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
3 0 ~Hati

Chazarska firma to sobie po znajomości wszystko załatwią :-)

! Odpowiedz
0 2 ~kamil_P

Teraz najciekawsze beda wyniki 11 bit, bo apetyt jest spory, a ciezko obliczyc ile tego tak naprawde moglo sie sprzedac.... Wg. mnie sprzedalo sie > 500k szt. co daje pewnie > 20 000 000 pln zysku za ostatni kwartal i super rokuje na przyszlosc :) I pomyslec, ze spolka jeszcze 2 miesiace temu miala kapitalizacje 20 mln PLN. ... Gratulacje !!

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
21 1 ~Madera

NO TAK !!! ROZWIJAJMY HAZARDY !!! Jest to KROK NAPRZÓD !!! I nadal macie na perspektywę rozwoju POLAKÓW ?! OPAMIĘTAJCIE SIĘ !!!

! Odpowiedz
1 3 ~kaskada

(wiadomość usunięta przez moderatora)

! Odpowiedz
0 10 ~user11bit

to nie gra hazardowa ! to nie gra strzelanka ! dowiedź się jakie jest przesłanie gry ! poczytaj ekspertów w tym temacie ! OPAMIĘTAJ SIĘ

! Odpowiedz
2 0 ~que

A tak konkretnie to co chciałeś powiedzieć?

! Odpowiedz
2 9 ~Rici

11bit wciąż na TWOM zarabia, ma sposoby jak zwiększyć sprzedaż i co najważniejsze ma zdolną ekipę z nowymi pomysłami.

! Odpowiedz
11 2 ~ziggy_stardust

Nie chcą wejść na rynek główny z obawy przed kosztami!!!? Czyli może nie jest tak kolorowo z zyskami za TWOM!? Troszkę niepotrzebne było to zdanie. Oby nikt tego zbyt przasadnie nie zinterpretował. Poza tym po co tak podkreślać ten kilkakrotny wzrost wartości akcji? Żeby odstraszyć inwestorów - uwaga, kurs rośnie nieprzerwaanie 800 procent!!?

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
11BIT 5,19% 283,50
2019-01-23 17:03:45
WIG 1,76% 60 788,89
2019-01-23 17:05:00
WIG20 2,03% 2 407,09
2019-01-23 17:15:00
WIG30 2,01% 2 734,66
2019-01-23 17:05:00
MWIG40 1,47% 4 091,27
2019-01-23 17:04:45
DAX -0,17% 11 071,54
2019-01-23 17:35:00
NASDAQ 0,08% 7 025,77
2019-01-23 22:02:00
SP500 0,22% 2 638,70
2019-01-23 21:59:00

Znajdź profil

Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.

Przemek Barankiewicz - Redaktor naczelny portalu Bankier.pl

Jesteśmy najważniejszym źródłem informacji dla inwestorów, a nie musisz płacić za nasze treści. To możliwe tylko dzięki wyświetlanym przez nas reklamom. Pozwól nam się dalej rozwijać i wyłącz adblocka na stronach Bankier.pl

Przemek Barankiewicz
Redaktor naczelny portalu Bankier.pl