REKLAMA

Sprzedaż aut rozpędza się po wakacjach. Polacy postawili na nowe modele

Marcin Kaźmierczak2024-10-08 06:00redaktor Bankier.pl
publikacja
2024-10-08 06:00

Ponad 121 tys. nowych samochodów zarejestrowano w Polsce w III kw. 2024 r. – wynika z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego. Wrzesień przyniósł powakacyjny wzrost liczby rejestrowanych aut i zmianę preferencji klientów indywidualnych.

Sprzedaż aut rozpędza się po wakacjach. Polacy postawili na nowe modele
Sprzedaż aut rozpędza się po wakacjach. Polacy postawili na nowe modele
fot. Armands Photography / / Shutterstock

W samym wrześniu 2024 r. w Polsce przybyło 41 461 nowych samochodów osobowych – o 11,8 proc. więcej niż w sierpniu oraz o 6,1 proc. więcej niż w analogicznym miesiącu ubiegłego roku.

Firmy wróciły do salonów

Ożywienie można było zobaczyć zwłaszcza wśród firm rejestrujących nowe samochody na REGON. We wrześniu odpowiadały one za blisko 29 tys. rejestracji, co było wynikiem o 16 proc. wyższym od sierpniowego oraz o 2 proc. wyższym od zanotowanego we wrześniu 2023 r.

Biorąc pod uwagę cały III kw. 2024 r., w Polsce zarejestrowano 121 674 nowe osobówki (+2,5 proc. r/r), z kolei w ciągu trzech tegorocznych kwartałów na polskich drogach pojawiło się 398 631 nowych aut osobowych – o 13,8 proc., a nominalnie o ponad 48 tys. więcej niż w analogicznym okresie 2023 r.

Firmy wciąż stawiają na dwa modele: toyotę corollę (1649 szt. we wrześniu) oraz skodę octavię (1040 szt.). We wrześniu po dłuższej przerwie w czołowej dziesiątce najpopularniejszych modeli znalazło się miejsce dla forda focusa.

Rejestracje samochodów osobowych na firmy

we wrześniu 2024 r. – najpopularniejsze modele

Lp.

Model

Liczba rejestracji

Zmiana m/m

[w proc.]

1.

toyota corolla

1 649

+11,8

2.

skoda octavia

1 040

+33,2

3.

toyota yaris

758

+15,9

4.

toyota c-hr

701

+35,3

5.

hyundai tucson

680

+0,6

6.

skoda superb

629

+28,1

7.

toyota rav4

546

+61,5

8.

skoda scala

488

+75,5

9.

ford focus

484

+19,5

10.

cupra formentor

473

-21,0

Źródło: Polskie Związek Przemysłu Motoryzacyjnego

Po raz pierwszy w czołowej dwudziestce uplasowało się z kolei auto produkowane przez Teslę. Wrzesień przyniósł bowiem 372 zarejestrowane nowe egzemplarze tesli modelu 3. Co znamienne, tesla była rejestrowana częściej od skody fabii.

Korea znowu przed Japonią

Kolejny miesiąc, kolejna zmiana w zestawieniu najpopularniejszych modeli rejestrowanych przez polskich klientów indywidualnych. Po miesięcznej przerwie na czoło rankingu wysunęła się kia sportage (692 szt.), która wyprzedziła toyotę c-hr (590 szt.) oraz dacię duster (499 szt.). Trzy najczęściej rejestrowane modele były więc SUV-ami i crossoverami.

Poza podium za sprawą dużych spadków liczby rejestracji spadły najpopularniejsze w ostatnich latach: toyota yaris cross (462 szt. i -50,9 proc. m/m) oraz toyota yaris (406 szt. i -13,2 proc. m/m).

Rejestracje samochodów osobowych na klientów indywidualnych

we wrześniu 2024 r. – najpopularniejsze modele

Lp.

Model

Liczba rejestracji

Zmiana m/m

[w proc.]

1.

kia sportage

692

+19,3

2.

toyota c-hr

590

+45,3

3.

dacia duster

499

+7,8

4.

toyota yaris cross

462

-50,9

5.

toyota yaris

406

-13,2

6.

skoda kamiq

391

+8,0

7.

renault captur

373

+31,3

8.

hyundai tucson

308

+18,0

9.

skoda fabia

299

+22,5

10.

toyota corolla

299

+30,0

Źródło: Polskie Związek Przemysłu Motoryzacyjnego

Jeśli jednak weźmiemy pod uwagę pierwsze dziewięć miesięcy 2024 r., wciąż na pierwszym miejscu pozostaje toyota yaris cross (6612 szt.), za którą w pogoni nie ustaje kia sportage (5720 szt.). Na podium wskoczyła z kolei toyota c-hr (4431 szt.). W czołowej dziesiątce znalazło się miejsce jedynie dla dwóch aut, które nie są ani SUV-ami, ani crossoverami. To toyota yaris, której popularność jednak słabnie, co widać po spadającej liczbie rejestracji oraz toyota corolla.

Niższa popularność corolli i obu yarisów oferowanych przede wszystkim z napędem hybrydowym przekłada się z kolei na niższy udział tego typu aut w sprzedaży. We wrześniu wyniósł on 44,5 proc. i był najniższy od początku roku. Udział aut benzynowych w ogólnej liczbie rejestracji ponownie wzrósł z kolei w pobliże 40 proc.

Źródło:
Marcin Kaźmierczak
Marcin Kaźmierczak
redaktor Bankier.pl

Redaktor Bankier.pl. Zajmuje się tematyką nieruchomości. Przygotowuje raporty dotyczące cen mieszkań, pisze o trendach na tym rynku, monitoruje najciekawsze inwestycje w Polsce i za granicą. Na co dzień śledzi także rynek motoryzacyjny, a swoimi spostrzeżeniami dzieli się w sekcji Moto portalu Bankier.pl. Absolwent politologii na Uniwersytecie Wrocławskim. Tel. 539 672 383.

Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (8)

dodaj komentarz
maxykaz
Cos elepsztryczne nie sprzedają sie. Jeszcze nie widziałem aby koło marketu ktoś ładował elepsztryczny. Gdzie te samochody sie podziały? Ale za to juz dwa autobusy hybrydy w krakowie sie spaliły. Trzeba jakies nowe podatki na benzyniaki wprowadzić aby nagonić klientele.
swep
Dzisiejsza obniżka cen Tesli oraz wprowadzenie nowego modelu 3 z zasięgiem ponad 700 km może sporo na zmieniać .
mesten
brak wajchy od kierunkowskazów dyskwalfikuję Teslę w 100%
jer65
Żeby kupić Teslę muszę oprócz kasy mieć dom z dobrą fotowoltaiką i magazynem energii, a to kosztuje 10 x więcej niż Tesla .
swep odpowiada jer65
Zgadzam się . Elektryki sa męczarnią dla kogoś kto nie ma możliwości ładowania w domu. A to co zrobiła Tesla z usunięciem wajchy kierunkowskazu powinno być zabronione w europie. I aby nie było : mam dwa elektryki w domu i żadnego spalinowego. Ładowanie poza domem jest bardzo obciążające psychicznie i kosztuje równie dużo co używanie Zgadzam się . Elektryki sa męczarnią dla kogoś kto nie ma możliwości ładowania w domu. A to co zrobiła Tesla z usunięciem wajchy kierunkowskazu powinno być zabronione w europie. I aby nie było : mam dwa elektryki w domu i żadnego spalinowego. Ładowanie poza domem jest bardzo obciążające psychicznie i kosztuje równie dużo co używanie samochodu spalinowego. Niemniej : oszczędności są kosmiczne ładując w domu. Dodatkowo brak serwisu w przypadku aut Tesli powoduje iż jest to bardzo ekonomiczny samochód .
zenonn odpowiada swep
Ubezpieczenie Tesli "prawie" jak za Skodę.

https://elektromobilni.pl/strefa_wiedzy/ile-kosztuje-ubezpieczenie-elektryka/
tomkooo odpowiada swep
jest jeszcze 1 mankament elektrykow, stluczka skutkuje z reguly szkoda calkowita
sammler odpowiada swep
> Ładowanie poza domem jest bardzo obciążające psychicznie i kosztuje równie dużo co używanie samochodu spalinowego. Niemniej : oszczędności są kosmiczne ładując w domu.

Czyli właśnie ZMASAKROWAŁEŚ MILIARDOWE BUDŻETY producentów elektryków, POTWIERDZAJĄC, że to JEDYNIE wyroby SAMOCHODOPODOBNE DO PRZEMIESZCZANIA SIĘ "WOKÓŁ
> Ładowanie poza domem jest bardzo obciążające psychicznie i kosztuje równie dużo co używanie samochodu spalinowego. Niemniej : oszczędności są kosmiczne ładując w domu.

Czyli właśnie ZMASAKROWAŁEŚ MILIARDOWE BUDŻETY producentów elektryków, POTWIERDZAJĄC, że to JEDYNIE wyroby SAMOCHODOPODOBNE DO PRZEMIESZCZANIA SIĘ "WOKÓŁ KOMINA" xD

PS A i tak dałeś się im (wcześniej) NABRAĆ xD Niczym na "ręce, które leczą" Kaszpirowskiego sprzed ca. 30 lat xD

PS2 I żeby nie było, że jestem przeciwnikiem EV... NIE JESTEM. Zdecydowanie jednak JESTEM świadom tego, że "walka" o EV trwa od... samego początku motoryzacji i TO WCALE NIE JEST TAK, że - niemalże - tych samych baterii (bo wielkiej rewolucji od 150 lat tu CAŁY CZAS NIE MA) - nie można było włożyć do aut już 150 lat temu. MOŻNA BYŁO. Tylko WTEDY kierowano się PRAWDZIWĄ LOGIKĄ (użytecznością dla konsumenta), A NIE SŁUPKAMI W EXCELU (którego, na szczęście, nie znano xD). Wielcy innowatorzy - NIE MYLIĆ Z MUSKIEM - stali się nimi DLATEGO, że rozumieli, co będzie lepsze DLA KLIENTÓW, a NIE dla rachunku zysków i strat ich WŁASNYCH przedsiębiorstw! A każdy ICH sukces będzie POCHODNĄ "sukcesu" klientów, a nie odwrotnie!

Powiązane: Rynek motoryzacyjny - raporty

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki