REKLAMA

Salony samochodowe oblegane jak nigdy. „Kowalscy” z rekordem wszech czasów

Marcin Kaźmierczak2024-12-05 06:00redaktor Bankier.pl
publikacja
2024-12-05 06:00

W listopadzie 2024 r. w Polsce przybyło ponad 49 tys. nowych samochodów osobowych. W salonach brylowali szczególnie klienci indywidualni, którzy zarejestrowali najwięcej osobówek w historii – wynika z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego.

Salony samochodowe oblegane jak nigdy. „Kowalscy” z rekordem wszech czasów
Salony samochodowe oblegane jak nigdy. „Kowalscy” z rekordem wszech czasów
fot. Marjolein Hameleers / / Shutterstock

Listopadowy licznik zatrzymał się na 49 144 nowych samochodach osobowych wprowadzonych do bazy Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców. To wynik o 17,9 proc. wyższy od zanotowanego w listopadzie ubiegłego roku i jednocześnie najwyższy listopadowy wynik w historii pomiarów.

Wzrost liczby rejestracji było widać w szczególności wśród klientów indywidualnych, którzy w urzędach zgłosili nabycie 16 708 nowych aut osobowych. Wzrost w ujęciu rocznym wyniósł 45,5 proc., a w porównaniu z najsłabszym listopadem 2021 r. rejestracji było blisko dwa razy więcej.

Ubiegły miesiąc był jednocześnie najlepszym w historii pomiarów. Przysłowiowi Kowalscy zarejestrowali więcej nowych aut niż w najlepszych dotychczas miesiącach 2019.

Od początku roku za sprawą polskich klientów indywidualnych na polskich drogach przybyło ponad 157 tys. nowych samochodów osobowych - o 31,6 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku oraz o 5,8 proc. więcej niż w dotychczas rekordowym 2019 r.

Tegoroczny listopad był najlepszym jedenastym miesiącem roku salonach samochodowych również w przypadku firm. Na REGON zarejestrowano bowiem 32 436 nowych osobówek - o 7,4 proc. więcej niż przed rokiem. Biorąc pod uwagę okres od stycznia do listopada, licznik zatrzymał się na 338,5 tys. sztuk, co jest najlepszym wynikiem od czterech lat jednak słabszym zarówno względem 2018 jak i 2019 r.

Polacy stali w uczuciach

Polscy nabywcy nowych osobówek są jednak stali w uczuciach. Biorąc pod uwagę wszystkie dotychczasowe miesiące 2024 r. pierwsza dziesiątka najpopularniejszych modeli, z niewielkimi roszadami, jest identyczna, jak w analogicznym okresie 2023 r.

Rejestracje samochodów osobowych wśród polskich klientów indywidualnych

w listopadzie 2024 r. – najpopularniejsze modele

Lp.

Model

Liczba rejestracji

Zmiana m/m [w proc.]

1.

toyota corolla

4145

+99,2

2.

skoda octavia

1526

+29,9

3.

toyota yaris cross

1467

+11,3

4.

toyota c-hr

1297

-30,7

5.

hyundai tucson

1219

+7,0

6.

dacia duster

1218

+9,7

7.

kia sportage

1192

-11,5

8.

volkswagen t-roc

1108

+26,9

9.

toyota yaris

1087

-22,4

10.

renault captur

819

+8,6

Źródło: Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego

Zarówno w listopadzie, jak i w ciągu pierwszych jedenastu miesięcy 2024 r. najczęściej rejestrowano toyoty corolle (odpowiednio 4145 szt. i 25 670 szt.). Podium uzupełniły: skoda octavia (1526 szt. i 17 179 szt.) oraz toyota yaris cross (1467 szt. i 14 357 szt.).

Dane już dawno sugerowały, że toyota corolla będzie najpopularniejszym modelem 2024 r. Patrząc na stan na koniec listopada, wszystko wskazuje, że w tym roku najpopularniejszy model zanotuje najwięcej rejestracji od 2004 r. Wówczas fiat panda znalazł ponad 31 tys. nabywców.

Corolla, biorąc pod uwagę czołową dziesiątkę, zaliczyła jednak jeden z mniej okazałych wzrostów liczby rejestracji w ujęciu rocznym – 6,6 proc. Najmocniej – o ok. 33 proc. wzrosła liczba rejestracji innych japońskich modeli: toyoty c-hr i toyoty rav4.

Źródło:
Marcin Kaźmierczak
Marcin Kaźmierczak
redaktor Bankier.pl

Redaktor Bankier.pl. Zajmuje się tematyką nieruchomości. Przygotowuje raporty dotyczące cen mieszkań, pisze o trendach na tym rynku, monitoruje najciekawsze inwestycje w Polsce i za granicą. Na co dzień śledzi także rynek motoryzacyjny, a swoimi spostrzeżeniami dzieli się w sekcji Moto portalu Bankier.pl. Absolwent politologii na Uniwersytecie Wrocławskim. Tel. 539 672 383.

Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (9)

dodaj komentarz
sterl
Czyli przepisy które miały gwarantować wyższość UE ją zaorały..
sterl
Sporo się zmieniło nie kupują niemieckich i francuskich...a czekają na chińskie..
antyoni
Peroniarze przepłacają za pierdzikółka, bo na mieszkania ich nie stać. LOL!
antyoni
Nie stać peroniarzy na mieszkania, to inwestują w pierdzikółka! Za coś trzeba przepłacać i patrzeć jak traci wartość w oczach, szybciej niż banany na straganie! LOL!!!
jaromir99
70% rynku to zakupy przez tzw. firmy, czyli najczęściej leasingi. Jeśli kończy się poprzednia umowa i klient ma do wyboru, wydać kilkadziesiąt tysięcy na auto które zajeździł i o które nie dbał bo wiedział że je odda, to realnie jedyną opcją jest nowe auto na nowym leasingu. To nie CAFE, ETS, KPO czy Zielony Ład wywindowały ceny,70% rynku to zakupy przez tzw. firmy, czyli najczęściej leasingi. Jeśli kończy się poprzednia umowa i klient ma do wyboru, wydać kilkadziesiąt tysięcy na auto które zajeździł i o które nie dbał bo wiedział że je odda, to realnie jedyną opcją jest nowe auto na nowym leasingu. To nie CAFE, ETS, KPO czy Zielony Ład wywindowały ceny, tylko zachowanie klientów przypartych do muru skłonnych płacić więcej
wnr
chyba jednak nie do końca: "CAFE (Clean Air for Europe) to Decyzja wykonawcza Komisji (UE) 2023/1623 z dnia 3 sierpnia 2023 roku wprowadzająca od 1 stycznia 2025 roku regulacje emisyjne dla producentów nowych pojazdów osobowych i lekkich samochodów dostawczych. W myśl nowych przepisów producenci pojazdów niespełniających wyznaczonych chyba jednak nie do końca: "CAFE (Clean Air for Europe) to Decyzja wykonawcza Komisji (UE) 2023/1623 z dnia 3 sierpnia 2023 roku wprowadzająca od 1 stycznia 2025 roku regulacje emisyjne dla producentów nowych pojazdów osobowych i lekkich samochodów dostawczych. W myśl nowych przepisów producenci pojazdów niespełniających wyznaczonych limitów będą zobowiązani płacić karę w wysokości 95 Euro netto za każdy dodatkowy gram CO2"
Wyliczenia z oficjalnej strony toyoty:
Nowo rejestrowany samochód – Corolla Sedan w wersji Style z napędem 1.8 Hybrid 140 KM i średnią emisją CO2 na poziomie 104 g/km.
W powyższym przypadku potencjalna kara wyniesie: (104 g/km – 93,6 g/km) x 95 EUR = 988 EUR = 4 218,76 PLN
wnr
Czyżby cud nad Wisłą....nic z tych rzeczy, od 2025 wchodzi CAFE, czyli kolejna podwyżka pod płaszczykiem dbania o klimat, ~1k-2k€ za ten sam model więcej
prawdziwynierobot
czyli zielony ład działa.
dodatkowa zrzutka dla nie-wiadomo-kogo
samsza
Toyota ma dwa zakłady, w Wałbrzychu i w Jelcz-Laskowice, oba na Dolnym Śląsku. Te placówki zaopatrują montownie samochodów prowadzone przez spółki europejskie w Czechach, Wielkiej Brytanii, Francji, Turcji oraz poza Europą — w Republice Południowej Afryki i Japonii.

https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/toyota-produkuje-
Toyota ma dwa zakłady, w Wałbrzychu i w Jelcz-Laskowice, oba na Dolnym Śląsku. Te placówki zaopatrują montownie samochodów prowadzone przez spółki europejskie w Czechach, Wielkiej Brytanii, Francji, Turcji oraz poza Europą — w Republice Południowej Afryki i Japonii.

https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/toyota-produkuje-w-polsce-juz-od-20-lat-firma-obchodzi-okragla-rocznice/zfffktx

Powiązane: Rynek motoryzacyjny - raporty

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki