Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Volvo schodzi z ceny. Nowy „elektryk” trafił do polskich salonów. W środku jeans i wełna z odzysku

Volvo schodzi z ceny. Nowy „elektryk” trafił do polskich salonów. W środku jeans i wełna z odzysku

Volvo

Czwarty elektryczny model produkowany przez Volvo – ex30 – trafił właśnie do polskich salonów marki. Choć na rynku można znaleźć tańsze elektryczne SUV-y, to trudno nie zauważyć, że Szwedzi mocno zeszli z ceny i zaoferowali pierwszy od dawna model z ceną wyjściową znacznie poniżej 200 tys. zł.

Volvo ex30 w najtańszej wersji Single Motor oferowane jest za 169 900 zł. To o blisko 80 tys. mniej od drugiego najtańszego elektrycznego volvo xc40 recharge. Taniej można kupić jedynie dwie hybrydy oferowane przez Volvo: volvo xc40 oraz volvo v60, jednak w obu przypadkach mówimy jedynie o tzw. miękkich hybrydach (MHEV).

To również niemal taka sama stawka, jaka widnieje w cenniku konkurencyjnego hyundaia kony (od 168 900 zł). Spośród elektrycznych SUV-ów za mniejsze pieniądze w Polsce można zostać jedynie właścicielem mazdy mx30 (od 161 100 zł).

Za kolejne modele, z którymi volvo ex30 może walczyć o klientów, opla mokkę i kię niro trzeba zapłacić odpowiednio co najmniej 184 600 zł i 191 900 zł.

Biorąc pod uwagę wszystkie segmenty, volvo ex30 będzie obecnie 11. najtańszym modelem elektrycznym oferowanym w polskich salonach samochodowych.

Do „setki” w 6 sekund

W porównaniu do obu wspomnianych modeli nowe volvo ex30 oferuje jednak znacznie mocniejszy silnik. W podstawowej wersji Single Motor,jest to napęd o mocy 272 KM. Większy niż u konkurencji jest także zasięg, który (wg WLTP) w cyklu miejskim określono na 344 km, a to za sprawą akumulatora o pojemności 51 kWh. W przypadku hyundaia kony jest to 306 km, a mazdy mx30 – 200 km.

Spośród dwudziestu najtańszych elektrycznych modeli oferowanych na polskim rynku większym zasięgiem mogą pochwalić się jedynie francuskie modele: renault zoe (386 km), peugeot e-208 (362 km), citroen e-c4x (360 km) oraz citroen e-c4 (350 km).

Volvo ex30 oferowane będzie także w wersji Single Motor Extended Range wyposażonej w akumulator o pojemności 69 kWh gwarantującej zasięg w cyklu mieszanym (wg WLTP) na poziomie 480 km. Auto rozpędzi się do 100 km/h w 5 sek – o 1 sek szybciej od podstawowej wersji Single Motor. W tym przypadku za volvo ex30 trzeba będzie zapłacić 194 900 zł.

Co ciekawe do produkcji volvo ex30 wykorzystywane są materiały z recyklingu. To przede wszystkim aluminium, które w jednej czwartej pochodzić ma z odzysku oraz stal i tworzywa, takie jak np. jeans i wełna, które znaleźć można w tapicerce.

Volvo poza podium, ale model xc60 najpopularniejszy

Czy nowy model pomoże Volvo dogonić konkurencję w segmencie premium, pokażą kolejne miesiące. Faktem jest, że w I poł. 2023 r. szwedzka marka, zgodnie z danymi Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, uplasowała się poza podium, na czwartym miejscu (6683 zarejestrowane pojazdy w I poł. 2023 r.), ustępując pola pod względem liczby rejestracji Audi, BMW i Mercedesowi.

Bezapelacyjnym liderem wśród pojedynczych modeli i to od kilku lat jest za to volvo xc60 (3179 rejestracji w I poł. 2023 r.). Biorąc pod uwagę wszystkie segmenty, volvo xc60 było 15. najczęściej rejestrowanym autem osobowym w Polsce w pierwszej połowie 2023 r.

Marki Tematy
Komentarze
Volvo schodzi z ceny. Nowy „elektryk” trafił do polskich salonów. W środku jeans i wełna z odzysku
Marcin Kaźmierczak
Podziel się